Reply on: 810zssk #228824:
Napríklad duálnu tarifu, dokonca trojitú máme tu i my v Ústeckom kraji aj v Stredočeskom. Napr. v osobných vlakoch v Praha - Ústí nad Labem v úseku Roudnice nad Labem až Hněvice platí súčasne tarifa integrovaných systémov PID a DÚK, poprípade ešte klasická Českých Drah. Zaujímavá duálna, tiež v podstate trojitá tarifa je aj kúsok vedla v Nemecku na vlakovej linke U28. Táto linka totiž má trasu z Děčína do Rumburku cez nemecké územie. Ten kto Nemeckom iba prechádza, teda nastupuje a vystupuje na českom území má tarifu ČD, pokial však chce vystúpiť/nastúpiť napr. v Bad Schandau, tak musí buď cestovať na tarifu medzinárodnú, alebo si musí kúpiť zvýhodnený lístok Labe - Elbe, ktorý sa predáva v spolupráci DÚK a VVO. Na nemeckom úseku spomínanej linky platí ešte samozrejme tarifa VVO. Pre bratislavsko-rakúsku cezhraničnú linku 901 a hodilo by sa kludne i to jej predlženie, by bolo asi najvhodnejšie zaviesť tiež duálnu tarifu, ale s tým že tarifa IDS BK aj na rakúskom úseku by platila iba, ak by cestujíci vystupoval alebo nastupoval na slovenskom území. Tak by sa rakúska strana nemusela obávať konkurence. Podla mňa i tak tam ten zákaz vnútroštátnej prepravy je kravina, avšak medzi rakúskymi obcami by platila klasická tarifa VOR.
Ike