Mozme, ale ked o tom budeme diskutovat, budem skor zastavat nazor ze je malo prisna Aj ked urcite ma niektore konkretne elementy v ktorych by bolo mozne naopak ubrat.
No, to ale môžeme diskutovať o tom, či je správne nastavená európska legislatíva o pracovnom čase vodičov. Ja predpokladám, že to niekto nestrelil len tak od brucha, ale pri jej tvorbe autori vychádzali z nejakých údajov.
Tomu rozumiem aka je doba vedenia vozidla, ale stale tam zostava podla mna malo casu na odpocinok. Ano, teoria je ze mas 5 hodin volna kedy mozes spat, ale som skepticky ci je realne vyuzivana.
Kazdopadne sa tu miesaju dve rozne temy - jednou je nedostatok sukromneho casu (ci uz s rodinou alebo na ine ucely), ak je sluzba s normalnou dlzkou roztahana na cely den a druhou je bezpecnost jazdy pri nedostatku odpocinku. Tvoj druhy odsek sa tyka skor toho druheho problemu - vela ludi si radsej odrobi vela v kuse a potom ma dlho volno, len to bohuzial ide na ukor bezpecnosti.
Ale ak máš službu od 3:50 do 20:30, t.j. 16,5 hod., tak max. doba vedenia vozidla aj tak nesmie prekročiť 11 hodín. Tých 5 hodín medzi tým môžeš kľudne predriemať.
Inak, ak by som ako vodič zo SAD PO prestávkoval v Nemecku, ktorý čas budem tráviť s rodinou, príp. sa venovať iným záľubám?
Prečo aj kamionisti radšej trávia 2 týždne za volantom v kuse (a potom dva týždne doma) a nekempujú niekde na francúzskej riviére?
Nezmysel. Zmluva o prenájme môže obsahovať čokoľvek, podobne ako cirkev keď prenajala pozemok Lidlu v Petržalke, tak ho môže zaviazať mať v nedeľu zatvorené.
Aspoň elementárny rozhľad v oblasti práva by si mohol mať, aj keď nestudujes právo.
Ja si pamätám čo som napísal. Nechcel som zakázať 12-hodinové služby (ktoré by na tvojom príklade stačili dve), chcel som zakázať služby od 3:50 do 20:30.
Striedačov v inom štáte som zamestnávať nechcel (aj keď v tom nevidím problém), skôr som mal na mysli postupné vykonávanie linky. Opäť príklad z letectva: BA lietajú niektoré linky medzi Londýnom a Karibikom s medzipristátim ešte niekde v Karibiku. Posádky fungujú tak, že posádka letí z Londýna do prvej zastávky v Karibiku, tam má pár dní pauzu počas ktorej niektorý deň spraví kolečko do druhej zastávky v Karibiku a naspäť a potom ide domov do Londýna. V autobusovom príklade, vodič ide z Bratislavy niekde do Nemecka (alebo inde), tam má pauzu (bus po ňom prevezme vodič čo išiel z Bratislavy deň-dva pred ním), potom ide s iným busom do Bruselu a naspäť, opäť pauzuje v Nemecku a potom ide domov.
Ešte raz. Mesto nemá v kompetencii riešiť cenotvorbu. Prenajíma jedine pozemok.
Podobne ako pri stánkoch na Vianočných trhoch ,aby si to lepšie pochopil. Tam to ide formou dražby. Je už na tebe či dáš za lokšu dve-tri eurá alebo nedáš...
S tebou je ťažko diskutovať, keď si často ani nepamätáš, čo si napísal pred hodinou, alebo si vkladáš rôzne nepodstatné argumenty.
Chcel si zakázať dlhé služby a ja som upozornil, že v niektorých medzinárodných linkách (a mmch existuje aj iná, ako pravidelná doprava) by bolo treba navyše vodiča, úplne zbytočne.
Nápad na zamestnanie striedačov niekde po trase v inom štáte ani nestojí za komentár...
Pozerám že priamy spoj Bratislava - Brusel je 20 hodín, to je na dvoch vodičov s 11-hodinovou službou + prestoje.
Inak som nikdy nerozumel dogme SADiek voziť dvoch vodičov z ktorých jeden spí na prednom sedadle, namiesto toho aby sa prestriedali a mali v mieste striedania odpočinok. Asi dogma že voz musí byť pridelený.
Tak ono samozrejme nie je prekvapením, že keď sa pýtaš vodičov čo dnes jazdia v Slovak Lines, tak dostaneš reakcie najmä od ľudí ktorým ten režim v Slovak Lines vyhovuje. Tí ktorým ten režim nevyhovuje tam asi nejazdia Keby si zas totožný rozpis služieb dal vodičom DPB tak by odpoveď zrejme bola niekde inde.
A samozrejme okrem preferencií je tu otázka bezpečnosti. Ja osobne sa snažím nešoférovať ak som sa poriadne nevyspal (také cesty tlaćím do verejnej dopravy, ak to ide) a dosť ma desí že mám sadnúť do autobusu k vodičovi čo nemal riadny odpočinok.
SAD Presov to tak robi. Uz dlhe roky. Jeden vodic ("navazac") dovezie bus do Prahy a potom tam ma pobyt, zatialco zvysni dvaja otocia Londyn.
Za seba poviem len tolko, ze zvrhle planovanie sicht je hlavny dovod, preco mozem j...t pracovat pre slovenskych zamestnavatelov. Cez plat sa prenesiem. Cez 300 hodin v praci nie.
Si to nepochopil. Bratislava - Brusel je viac ako 12 hodín. Takže by boli vodiči buď traja, alebo ak by sa niečo possalo, tak zostanú stáť v belgickom poli, lebo veď ten vodič, čo ráno začínal, sa nemôže dotýkať volantu v rozmedzí väčšom ako 12 hodín. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Kazdopadne sa tu miesaju dve rozne temy - jednou je nedostatok sukromneho casu (ci uz s rodinou alebo na ine ucely), ak je sluzba s normalnou dlzkou roztahana na cely den a druhou je bezpecnost jazdy pri nedostatku odpocinku. Tvoj druhy odsek sa tyka skor toho druheho problemu - vela ludi si radsej odrobi vela v kuse a potom ma dlho volno, len to bohuzial ide na ukor bezpecnosti.