Áno. Pojem vznikol skrátením pôvodného "vlčák". To vzniklo pravdepodobne tak, že keď cestujúci dobiehajú na spoj a dychčia s vyplazeným jazykom tak pripomínajú psa (napr. vlčiak).
Tuší niekto, prečo L99 nezastavuje na Gercenovej? Je na to nejaký rozumný dôvod? 99-ka predsa nie je žiadny express, ale naopak je to "vyhliadková" linka. Na čo je dobré, že takouto zastávkou prechádza bez zastavenia? Vďaka za odpovede...
Ja niekde píšem, že podľa mňa má vodič zanášať do svojej činnosti intelektuálny level? ? v úvode diskutujem sám so sebou (dávam na stôl možnosti, ktoré komentujem), ale záver je myslím jasný. Dispečing a pravidlá. ?
Však reálne, koľko ľudí si kúpi lístok u vodiča, ak prestupuje z iného spoja? Inak, v IDS JMK ich vlastne ani nepočítajú, takže podľa Ámosovho návrhu #224412) by vodič za prestupujúcich nedostal nič - rovnaké nič ako keby ich nepočkal.
Ešte tak rozmýšľam... ak si cestujúci kúpi lístok za (čo ja viem 40 Kč) a počas cesty 5x prestúpi v rámci garantovaného prestupu, tak štvrtina cestovného bude vlastne len bonusom vodičovi. To by sa tá ekonomika dopravy veľmi rýchlo rozpadla.
(samozrejme beriem, že tie sumy sú len ilustračné, ide ale o princíp)
Vodič nemá čo zanášať do svojej činnosti "intelektuálny level" (ukrutný newspeak!). Vodič má mať jasne dané pravidlá.
Inak je pozoruhodné, ako v jednom príspevku neguješ sám seba - dané by mal riešiť dispečing vs. inteleltkuálny level vodiča, ktorý sa na základe svojej spoločensko-politickej zodpovednosti rozhodne počkať,
Nitra, linka 2/4, pracovný deň:
"na zast. Pod Zoborom počká na prestup cestujúcich z l. č. 27 zo smeru Hrnčiarovce (prích. 5:04), pokiaľ je vozidlo na dohľad"
V Brne na MHDcke existuje este aj taketo: "3 minuty před Vaším odjezdem přijíždí linka 1 od nádraží, vidíte-li ji v čase Vašeho odjezdu přijíždět, vyčkejte přestupu cestujících."
To by sa v Bratislave tiez celkom uzivilo na par miestach.
Veľmi pekne ďakujem za tento príspevok! Textové definície pokynov pre vodičov v IDS JMK sú veľmi inšpiratívne. V MHD Nitra máme zavedených niekoľko desiatok čakaní denne, pričom univerzálny pokyn v príkaze pre vodičov znie: "na zast. X čaká na l. č. Y zo smeru Z (prích. hh:mm) najviac W minút". Zaujala ma podoba s prvým citovaným brnianskym textom. Ale aj pre tie ostatné by sme našli a veru aj nájdeme uplatnenie
Ja si hlavne myslím, že tie Nivy sú z hľadiska komerčných aktivít výrazne preceňované hlavne v nadväznosti na Euroveu. Ak by tam boli podobné obchody, boli by pobočky rovnakých obchodov veľmi blízko a otázne je, či by do toho majiteľ šiel. Uvidíme.
..."Na druhej strane treba povedat, ze zeleznica na rusenie subehov nie je pripravena."...
ono zase tých nežiadúcich súbehov nie je až tak veľa. Jalové km sú skôr podla mňa bezpodmienečné zachádzanie na AS odkiaľkoľvek a kedykoľvek. Pri ich súčasnom odbavovacom (anti)systéme, je ich použiteľnosť v rámci mestských úsekov nanajvýš otázna?!
S ostatným súhlasím do bodky. Ich (SL) záujem je pochopiteľne korelujúci so záujmom hlavného akcionára a tým asi doprava nie je. Toto nutné zlo sa dnes pokúšajú preklenúť cez akúsi chiméru tradície a "overenosti", mysliac si, že najatie PR agentúry dnes vyrieši všetko...
Znenie tej poznamky je zrejme prejavom rezignacie tvorcov cestovneho poriadku na orientaciu v ich vlastnom bordeli. Este v minulom CP poznamka znela nasledovne: "Na zastávke Pezinok,žel.st. je u spojov č. 27,33,35,151,241,45,53,61,63,67,105,71,171,65,201,79,77 možnost’ prestupu z vlakov linky S 50 zo smeru od Bratislavy, u spojov č. 9,209,11,109,27,31,35,45,53,61,63,211,73,79 je možnost’ prestupu z vlakov linky S 50 zo smeru od Trnavy. Na zastávke Pezinok,žel.st. je u spojov č. 6,28,4,10,12,18,20,22,30,34,36,142,102,150,174,72,104,82,206,106,88 možnost’ prestupu na vlaky linky S 50 v smere do Bratislavy, u spojov č. 6,10,112,18,126,40,48,50,56,174,72,80,106,86 je možnost’ prestupu na vlaky linky S 50 v smere do Trnavy. V prípade meškania sa spoje nečakajú."
? ? ? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ričard
"»na zast. Pod Zoborom čakajte na príchod l. č. 27 zo smeru Hrnčiarovce (prích. 05:04), pokiaľ je vozidlo na dohľad"
a vodič na 26- dostane info
"»na zast. Pod Zoborom čaká na prestup cestujúcich z tohto spoja linka č. 2 - zabezpečte presný príchod".