Reply on: dyspozytor #224451:
Znenie tej poznamky je zrejme prejavom rezignacie tvorcov cestovneho poriadku na orientaciu v ich vlastnom bordeli. Este v minulom CP poznamka znela nasledovne: "Na zastávke Pezinok,žel.st. je u spojov č. 27,33,35,151,241,45,53,61,63,67,105,71,171,65,201,79,77 možnost’ prestupu z vlakov linky S 50 zo smeru od Bratislavy, u spojov č. 9,209,11,109,27,31,35,45,53,61,63,211,73,79 je možnost’ prestupu z vlakov linky S 50 zo smeru od Trnavy. Na zastávke Pezinok,žel.st. je u spojov č. 6,28,4,10,12,18,20,22,30,34,36,142,102,150,174,72,104,82,206,106,88 možnost’ prestupu na vlaky linky S 50 v smere do Bratislavy, u spojov č. 6,10,112,18,126,40,48,50,56,174,72,80,106,86 je možnost’ prestupu na vlaky linky S 50 v smere do Trnavy. V prípade meškania sa spoje nečakajú."? ? ? ?
? ? ? ? ? ? ? ? ?
Ike
Ak ten SL bus utečie vlaku, ktorý mešká 5 minút, znamená to, že BSK musí platiť vyššie kompenzácie za prevádzku prázdneho autobusu (a stratených cestujúcich). To predsa nemôže byť v nikoho záujme. Preto nerozumiem, prečo to SL dispečing nerieši už teraz, mimo IDS. Veď keď už nič iné, ten vlak je vlastne mobilný zdroj cestujúcich.
Amos má v niečom pravdu: aspoň ja mám pocit, že súčasný vodič (myslím všeobecne, nehovorím, že nie sú výnimky) nemá motiváciu zaviesť "intelektuálny level" do svojej pracovnej činnosti. Level, ktorý by spočíval v subjektívnom a odbornom vyhodnotení situácie. Je to vidieť aj v prípade MHD. Už sa mi veľakrát stalo, že spoje dvoch liniek, ktoré boli na niekoľkých zastávkach v súbehu a medzi ktorými existuje potenciál prestupu (napr. 203/207, 83/212), sa na týchto zastávkach doslova naháňali, pričom k prestup napokon nebolo možné aplikovať.
Vodič ale zostáva bez viny, pretože "išiel podľa CP". Akonáhle by zaviedol intelektuálny level, prenáša na seba zodpovednosť a to mnoho ľudí bez zvýšenia mzdy robiť nebude.
Otázne ale je, či ten intelektuálny level chceme zavádzať a či je to možné. V MHD intervaly (napr. na spomenutých linkách) nie sú neakceptovateľné (aj keď mňa to, ako cestujúceho neskutočne vytočí) a v SL, úprimne si myslím, vodič sám zo stanovišťa vodiča nemá ako vedieť, že vlak mešká a že neprišiel. Ako môže vodič, ktorý príde na zastávku Pezinok, Grinava, zast. pri pohľade z vozidla vedieť, či vlak už nešiel. Má opustiť vozidlo s cestujúcimi a ísť skontrolovať tabuľu odchodov?
Nepoznám otázky na tieto odpovede, len dávam námet do diskusie. Ten celoIDS dispečing skutočne chýba, ale mám pocit, že chýba aj záujem dopravcov spolupracovať, hoci nad rámec svojich povinností, ale v záujme cestujúcich.
Nesúhlasím však s tým, aby bol vodič odmeňovaný za aktivity, ktoré by mali byť samozrejmosťou.