Reply on: Ámos #224412:
Ja som ti rozumel. Ale nesuhlasim, lebo keby si to zaviedol, tak sa pre dopravcu (a dokonca aj vodica, co by bolo uz uplne peklo) stane lukrativnejsim vozit plne autobusy oproti tym prazdnejsim. Ako k tomu pride vodic ktory robi napr. vela okrajovych casov a zarobi si menej ako niekto kto jazdi rannu spicku?Za nepockanie garantovaneho pripoja ma byt sankcia pre dopravcu (spravidla prenasana na vodica). Tak to funguje napr. v IDS JMK, kde ti vodici v 99% cakaju na co maju, nie preto ze by tuzili odviezt o 50 ludi viac, ale preto, ze vedia ze keby nepockali, dopravca dostane obrovsku pokutu a zosobni ju vodicovi.
aj keď....aj pionierska by mohla byť zaujímavá....
Ike
Ale doteraz ma zaráža bezbrehosť mojej naivity, ktorou som trpel pred 4-5 rokmi pri predstave, že v organizačnej štruktúre objednávateľa je zaradený útvar s tímom ľudí, ktorí analyzujú náklady na verejnú dopravu, efektívnosť a izochróny v prípade dostupnosti, kreslia grafikony a pripravujú podklady do zmluvy pre dopravcu. Realita ma prefackala a zistil som, že pod objednávateľom si je potrebné predstaviť väčšinou jedného zamestnanca úradu, ktorý popri inej robote zabezpečuje administratívu okolo zmluvy, pričom dopravca si určuje kam bude jazdiť a objednávateľ to platí.
Túto realitu som definitívne prijal, keď som bol na rokovaní v nemenovanom kraji ohľadom vzniku IDS a boli tam aj zástupcovia miest, ktoré si objednávajú vlastnú MHD, pričom zástupkyňa z jedného mesta (tzv. pani zlatá) sa na mňa pri prezentácii návrhov oborila, že "s týmto rozhodne nebude súhlasiť náš dopravca". Na moju otázku "odkedy dopravca vo verejnom záujme rozhoduje, kde bude čo jazdiť?" mi odpovedala stručne "odjakživa" ?