S tymto uplne zasadne nesuhlasim. Cela podstata objednavania vykonov vo verejnom zaujme je prave v tom, ze sa prevadzkuju aj spoje ktore su malo vytazene za ucelom zabezpecenia dopravnej obsluznosti. V momente ked by dopravca bol odmenovany za prepravene osoby tak sa popiera cely zmysel samotnej existencie dotovania spojov. Spolocnost NEMA pri dotovanej doprave niest riziko prazdnych spojov, pretoze prave zabezpecovanie aj tych prazdnejsich je zmyslom dotovanej dopravy.
Problem je niekde uplne inde. Objednavatelia na Slovensku si objednavaju sluzbu, ktorou je zabezpecenie dopravnej obsluznosti, ale nedostatocne si definuju co presne chcu dostat. V praxi nerozhoduju o linkovani, ci cestovnych poriadkoch inak nez na papieri a vsetko toto deleguju na dodavatela, ktory samozrejme sleduje svoje zaujmy.
Riesenim nie je menit zaujmy dodavatela (obzvlast sposobom ktory by mal este negativnejsi dopad na obsluznost), ale jednoducho zobrat dopravcovi moznost si tieto zaujmy uplatnovat a to tak, ze objednavatel bude ovela presnejsie definovat co chce za svoje peniaze dostat.
Zo ZST v Sladkovicove po 16tej, odchadza viacero busov. Len jeden ma odchod po 16.10, kedy prichadza vlak smer BA.
Cely problem su zmluvy o kryti nakladov vo verejnom zaujme. Spolocnosti nenesu ziadne riziko, a ked vo voze bude jazdit jeden clovek, tak sa im naklady aj so ziskom preplatia. Kym sa nevymysli system odmenovania, podla poctu odbavenych cestujucich, (a to aj pre vodicov), nic sa nezmeni.
No ty si taký istý magor ako chodec. Koľko si mal na uliciach 29.12. áut? Cesty boli prázdne, MHD na kopce nejazdila a NAD žiadna.
Keď má DPB a mesto takýto prístup k verejnej doprave, kto sa na ňu spoľahne?
Nie je lacnejšie proste zamedziť autám jazdiť v CMO? Resp ich vytlačenie z ulíc mesta? prečo má obyvateľ akejkoľvek MČ jazdiť do centra mesta do práce autom? A jeho manželka tiež...daľším autom... prečo tranzit jazdí radšej cez mesto a nie po obchvate? toto vyriešiť bude lacnejšie než budovať utopické metro ktoré by sa malo šancu uživiť tak s dvojvozovými vlakmi každých 10 minút.....A prinesie len pár % nových cestujúcich. Počas opravy štúrovej jazdili autá len v minimálnom množstve cez kamenné námestie = električky plné, každú chvíľku nejaká, žiadne prekážky, žiadne problémy. Problémy nastanú v momente keď sa napojí IAD. Druhý problém čo je u nás, je že nie sú alternatívy k radiálam. Skrátka zo vzdialenejšej konečnej až po centrum nie je možnosť zmeny trasy - taký systém je veľmi náchylný na MU. Ak, tak zas nevrážať do metra ale priečnych radiál (doombrafka-pražská-SAV-hodžovo, alebo pionierska-polus-ZSTNM-pri jazere
tak nám nosné linky zlyhali ako každý rok, napadlo trocha snehu a všetko čo je nesegregované t.j. jazdí po uliciach krachlo, alebo to nevytiahne do kopca, alebo sa "ťuknú" keď nedobrzdia, alebo auto skončí v koľajisku, konečne experti uznajte že "nosným systémom" bude taká "linka" čo bude jazdiť spoľahlivo, pravidelne za každého počasia a teda treba to segregovať pod úroveň terénu.
A čo je alternatíva? ? prímestské autobusy, ktoré v špičke zabijú hodinu v zápchach s gumokolmi a ďalšiu polhodinu pri nástupe cestujúcich? Ktorých najväčším údajným problémom, že musia čakať 5 minút na vlaky?
Trochu offtopic... Ale prekvapuje ma, že kritizuješ uzavretosť tarifného systému a presadzuješ implementáciu platobného systému, v ktorom kartičky a poplatky za transakcie celosvetovo určujú AŽ dve firmy. ?
teraz si sa odkryl, typický eisenboňák, Kubáčkova predstava integrovaného dopravného systému - nestarajte sa do nás, dovezte nám ľudí na stanicu a my ich už povozíme
Chcel by som sa len tak odveci opýtať: majú vodiči vozovní Trnávka a Hroboňova pridelený svoj trolejbus, alebo berú ten, ktorý je najbližšie k výjazdu?
Môžem potvrdiť Ámosov poznatok. Nestáva sa často, ale občas áno, že vodič vydá lístok do vzdialenejšej zastávky v rámci "pásma/platnosti". Zámer v tom nevidím, podľa mna ide len o pohodlnosť, keďže vodič nemusí robiť "úkon naviac" a nechá vytlačiť lístok s hraničnou hodnotou. Môj názor...
Zaujimave, mne sa pri ceste SL este nikdy nestalo, ze by mi vodic vydal listok na inu zastavku, ako som mu nadiktoval. A to aj ked som isiel iba v ramci BA.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos
Cely problem su zmluvy o kryti nakladov vo verejnom zaujme. Spolocnosti nenesu ziadne riziko, a ked vo voze bude jazdit jeden clovek, tak sa im naklady aj so ziskom preplatia. Kym sa nevymysli system odmenovania, podla poctu odbavenych cestujucich, (a to aj pre vodicov), nic sa nezmeni.