Reply on: Ámos #224396:
S tymto uplne zasadne nesuhlasim. Cela podstata objednavania vykonov vo verejnom zaujme je prave v tom, ze sa prevadzkuju aj spoje ktore su malo vytazene za ucelom zabezpecenia dopravnej obsluznosti. V momente ked by dopravca bol odmenovany za prepravene osoby tak sa popiera cely zmysel samotnej existencie dotovania spojov. Spolocnost NEMA pri dotovanej doprave niest riziko prazdnych spojov, pretoze prave zabezpecovanie aj tych prazdnejsich je zmyslom dotovanej dopravy.Problem je niekde uplne inde. Objednavatelia na Slovensku si objednavaju sluzbu, ktorou je zabezpecenie dopravnej obsluznosti, ale nedostatocne si definuju co presne chcu dostat. V praxi nerozhoduju o linkovani, ci cestovnych poriadkoch inak nez na papieri a vsetko toto deleguju na dodavatela, ktory samozrejme sleduje svoje zaujmy.
Riesenim nie je menit zaujmy dodavatela (obzvlast sposobom ktory by mal este negativnejsi dopad na obsluznost), ale jednoducho zobrat dopravcovi moznost si tieto zaujmy uplatnovat a to tak, ze objednavatel bude ovela presnejsie definovat co chce za svoje peniaze dostat.
ufo
Keď má DPB a mesto takýto prístup k verejnej doprave, kto sa na ňu spoľahne?