Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mirtschi #218707:
Tak toho Ustí je potom naozaj škoda. Ja si pamatám jednokolajné trate z fotiek z pár stránok, ono asi preto mi to došlo, že to boli fotky z centra mesta kde každý smer trate bol vedený inou ulicou. Ako v predošlom mojom príspevku bolo spomenuté, by sa tam aj tie električky i dnes uživili. Dnes na vačšine liniek jazdia vozy 15Tr/27Tr alebo 28Tr čo zodpovedá kapacite asi T3. Po niektorých tratiach by mohli ale premávať len sólo vozne, K2 by tam mali do kopca problémy a dvojičky by už bola naddimenzovaná kapacita. Otázne je, čím by sa ten vozový park dnes nahrádzal, jedine tak jednočlánkovými Variami. Keby bolo keby... Dnes rozhodne obyvatelia Ustí nad Labem možu byť radi za trolejbusy. Vozový park je obnovený tak pol na pol. Pre záujemcov, ktorým sa cnie za typom 15Tr(M) opakujem, jazdí ich tam stále dosť. Ešte pri tejto príležitosti trocha odbočím: Ustí nad Labem postihlo aj horšie, ako len likvidácia električkovej prevádzky, ale hrozila aj úplná likvidácia starého mesta. Nejaký múdry si zmyslel Ustí totálne prestavať, zmizla s polovicou povodnej zástavby i historická radnica, našťastie padol socializmus, tak niečo sa podrailo zachrániť, ale urbanisticky je mesto ani ryba ani rak. Ešte spomeniem naspať k doprave kúsok od Ústeckého nádražia v jednej uličke je pamatníček na električky v podobe kúska kolaje. Človek by ani nepovedal, že tou uličkou kedysi jazdili elekričky, dnes je myslím bez dopravy.
Reply on: Mhr1 #218688:
Tak toho Ustí je potom naozaj škoda. Ja si pamatám jednokolajné trate z fotiek z pár stránok, ono asi preto mi to došlo, že to boli fotky z centra mesta kde každý smer trate bol vedený inou ulicou. Ako v predošlom mojom príspevku bolo spomenuté, by sa aj tie električky i dnes uživili. Dnes tam na v
Reply on: munww #218699:
Na vine čomu? Ty máš vodičák alebo si dopravný analytik?
Reply on: munww #218695:
Ja som svoje názory na rozdiel od teba podložil argumentami, zatiaľ čo ty len dojmami.
Reply on: munww #218694:
Na základe akého paragrafu akého zákona môže niekto s ťažkým vozidlom ísť tam, kam nevidí?
Reply on: Rubber38 #218702:
Ok. Ja som si svoj názor na základe určitých informácií a pohľadov, za ktoré som vďačný, upravil do neutrálnej polohy. Nechám to tak, ani mňa to nebaví, treba sa venovať iným veciam. Netušil som akú spoločnosť tu nájdem, provokovať som nechcel. Ak som niekoho posunul do neutrálnejšej polohy, som rád. No ak tu sú ľudia, ktorí môžu veci ovplyvniť a nedokážu reagovať vecne a bez predsudkov, som znovu sklamaný, no nie prekvapený.
Prajem všetkým pekný deň, možno sem občas zablúdim, možno sa aj ozvem.
Reply on: munww #218700:
Ak ti to je jedno, tak už to prosím nechaj tak. Za tých niekoľko dní a desiatok príspevkov do diskusie je evidentné, že máš na vec značne odlišný názor, ako ostatní, a evidentne ani jedna strana nie je ochotná zo svojej pozície ustúpiť. Škoda energie to ďalej dookola omieľať (a čítať)
Reply on: S499.1023 #218691:
No nie je to presne tak, lebo mostík bol postavený dávno pred otvorením metra a električka tam pokojne do otvorenia metra mohla jazdiť. Jazdil som tam v tomto období dosť často. A ak bol mostík postavený s nižšou nosnosťou (pražáci mi ale vždy tvrdili opak), tak aj to bol zjavne zámer.
Radlice naopak! Neboli nikdy zrušené i keď sa to plánovalo. Boli len o jednu zastávku skrátené do provizórneho obratiska na triangli. Práve Radlice sú dobrým príkladom toho, že ak sa aj za cenu provizória podarí premávku zachovať, trať môže prežiť a dnes je predĺžená až k metru "Radlická". Ak by bola zrušená celá, asi by sme sa jej obnovenia a predĺženia nikdy nedočkali.
Reply on: S499.1023 #218693:
Ak ja neviem či tie riešenia budú v budúcnosti dobré vieš to ty a ďalší tridsiati? Ehm....
Ja meliem svoje možno pravdivé teórie no ty vieš že sú špatné a preto mi nadávaš a podobne. Aha jasne. Si zabetónovaný električkolobista. Si na električkách aj zištne zainteresovaný?
Mne to je osobne jedno aká bude MHD o 20 rokov.
Reply on: MatejBA #218697:
Veď práve o to ide, o tom je môj predošlý text. Dlhá električka vojde do križovatky no je prinútená v nej zastať. Keď vošla, vodič si myslel, že môže. Spojnica Šancová - Legionárska zostane zablokovaná a vodič dlhej električky je na vine.
Reply on: Ike #218696:
Ako som už napísal, medzi mostami Lafranconi a SNP by taký problém mohol vzniknúť, je to však relatívne krátky úsek. Možno by vyžadoval nejaké pridané riešenie.
Reply on: munww #218694:
Neplati nahodou aj pre elektricku zakon ohladom nevstupovania do krizovatky, pokial nou nevie prejst bezpecne? 🙂
Reply on: munww #218694:
Ako Ti už povedali kolegovia, ak by si mal autobusy s intervalom 0,5 minúty, tak by Ti vznikla jedna dlhá nemotorná zápcha blokujúca všetky ulice, čo by bolo pre profesionála, ktorý šoféruje sanitku alebo požiarne vozidlo oveľa väčším problémom ako električka, trochu trčiaca do križovatky.

A ak neveríš, tak si to nasimuluj tu:
http://traffic-simulation.de/index.html
Reply on: S499.1023 #218693:
...prehovoril električkolobista nepripúšťajúci iný názor
Treba tiež myslieť na potrebné legislatívne zmeny nech vodič dlhej električky nie je vinný ak zablokuje križovatku. Ak niekto s ťažkým vozidlom vpáli do električky a zraní cestujúcich bude vodič električky absolútne a vždy bez viny?
Reply on: munww #218690:
"ktoré možno bude pri zohľadnení všetkých okolnosti najlepšie" - tvoj neutíchajúci problém je, že navrhuješ riešenia, o ktorých ani ty sám nevieš, či budú dobré. A keď ti tu tridsať ľudí tvrdo vyargumentuje, prečo by takéto riešenia neboli dobré, ty si aj tak melieš svoje.
K argumentom o dĺžke električiek a upchávaní križovatiek - v Budapešti na "Nagykörút" jazia električky dlhé 54 m, na linke 1 dokonce 56 m dlhé a upchávanie križovatiek som tam nepozoroval. V Hannoveri bežne jazdia 75 m dlhé súpravy, v čase veľtrhov aj stometrové a upchávanie križovatiek som nepozoroval. V Bratislave na Račianskom mýte taktiež. Inak ak by tam miesto električiek jazdili tie tvoje vysnívané autobusy, tak by pri prejazde sanitky zablokovali križovatku taktiež.
A s tou ekológiou, k tomu už nemôžem ani pri najlepšej vôli povedať nič iného, než že si pekný debil a mali by ti do obývačky zaviesť hadicu z výfuku. Áno, globálne otepľovanie je podvod ale ak si myslíš, že ekológia nie je dôležitá, tak choď na ten tvoj dôchodok bývať do Bhópálu.
Reply on: Mhr1 #218689:
Inak zrušenú trať sa podarilo obnoviť - Radlice.
Reply on: Mhr1 #218689:
S tým mostíkom to bolo trocha inak a práve on bol príčinou zániku vetvy na Ryšánku (kde bývam, takže neexistenciu električky práve tu znášam veľmi zle).
Ten mostík sa nakoniec postavil narýchlo s nižšou únosnosťou, lebo bolo treba otvárať metro k slávnym májovým dňom 1974. Takže toto bol koniec električiek na Ryšánku. Inak ešte asi do roku 2005 bola táto trasa (vrátane Budějovickej) v územnom pláne označená ako "tramvajová trať v rekonstrukci" a bola nádej na jej obnovenie, aj keď dnes si veľmi nedokážem predstaviť otáčanie električiek na triangli na Nástržnej križovatke. Potom ale začali miestni kričať, že by nemali kde parkovať (celé roky sa na električkovom páse parkovalo) a ulica Antala Staška sa dopravne skľudnila (parkovaníie po oboch stranách, ostrovčeky, retardéry). Dnes sa uvažuje o predĺžení električky k Arkádam Pankrác (asi je to OC blbé, že sa dožaduje električiek, keď im tam jazdí metro ? ) a neskôr po Jeremenkovešj dolu do Podolí a na druhý breh Vltavy po novom Dvoreckom moste ale Ryšánka to už nebude autobusy z Ryšánky na Budějovickú budú musieť ostať.
Aha, ešte asfaltovanie a klíma. Áno, vplyv pre lokálne okolie by bol. Nuž ale keď papaláši nechcú robiť bus pruhy ani záchytné parkoviská pred mestom čo narobíš? Vyhovárajú sa na kadečo, v prípade vonkajších záchytných parkovísk aj na legislatívne zábrany namiesto toho aby zase iní papaláši tie zábrany odstránili... Máme na to poslancov no tí sú akí sú. Takže?
Proste len navrhujem riešenie, ktoré možno bude pri zohľadnení všetkých okolnosti najlepšie. Takéto riešenie sú schopní urobiť bratislavskí papaláši bez nutnosti legislatívnych zmien a teda pomoci nefunkčného parlamentu.
Inak z globálneho hľadiska ekológia nie je taká dôležitá ako sa to prezentuje. Vedci napríklad pred 30 rokmi vyhlásili, že o 30 rokov nebude ropa. Vedci presadzovali teóriu globálneho oteplovania, neskôr rétoriku zmenili na klimatické zmeny. Dnes už mnoho z nich (tí neskorumpovaní politikmi, ktorým táto agenda vyhovuje, alebo tí s menším egom ktorí dokážu priznať omyl) pripúšťa vedeckejšiu teóriu o tom, že oteplovanie z oveľa väčšej miery spôsobil vyše 300 ročný cyklus zvýšenej aktivity slnka, ktorý práve skončil. Celosvetovo sa teploty zaznamenávajú len 140 rokov. To vedcov oklamalo a oteplovanie prisudzujú všetci vieme čomu. Dnes niektorí veria, že zem sa naopak začína ochladzovať a dokonca príde menšia doba ľadová. V minulosti sa tiež teplé a chladné obdobia striedali.
Problém väčšiny ľudí vrátane vedcov je v tom, že myslia lineárne.
Reply on: Mirtschi #218654:
K Prahe, Pankráci.
Tá trať sa preto zdala nová, lebo nová bola. Trať na Ryšánke bola kompletne zrekonštruovaná v 2. polovici 60. rokov a zrušená už v r.1970, teda 4 roky pred metrom! Dôvod - najprv výluka pre stavbu mostíka nad budovanou stavbou metra, mostík mal nosnosť aj pre električku, ale po jeho dostavbe sa tam už električky nevrátili. Nebola politická vôľa. Trúfam si tvrdiť, že ak by električky v ulici Antala Staška zostali zachované (linka 13), neboli by padli električky na Pankráci. Toto totiž bola odbočka, ktorú metro nenahradilo. Alebo to možno bol zámer, aby to niekto nepoužil ako argument pre zachovanie električky. Socialistické plánovanie, zrušenie ani nie 5-ročnej trate.
No a na samotnom Pankráci sa robila pre stavbu diľnice nová preložka, takže úsek Soudní náměstí - stanica metra Pankrác bol úplne nový, cca z roku 1970 - 1971. Trať zrušená po necelých 4 rokoch!!!
Takže hlúpli ľudia robia hlúpe rozhodnutia a ak je to podporené politickou mocou, výsledkom je katastrofa! A elôektrička sa oveľa ľahšie ručí než stavia a efekt je vidieť hneď napr. v podobe parkovacích miest an mieste bývalej električkovej trate na Pankráci.
Poučenie: Hoci Praha je "tram-friendly" mesto a nové trasy sa občas vybudujú a stále projektujú, ani jednu zrušenú trať sa nepodarilo obnoviť. Takže pozor s akýmikoľvek nápadmi na rušenie električiek!!!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.