Reply on: Mhr1 #218689:
S tým mostíkom to bolo trocha inak a práve on bol príčinou zániku vetvy na Ryšánku (kde bývam, takže neexistenciu električky práve tu znášam veľmi zle).Ten mostík sa nakoniec postavil narýchlo s nižšou únosnosťou, lebo bolo treba otvárať metro k slávnym májovým dňom 1974. Takže toto bol koniec električiek na Ryšánku. Inak ešte asi do roku 2005 bola táto trasa (vrátane Budějovickej) v územnom pláne označená ako "tramvajová trať v rekonstrukci" a bola nádej na jej obnovenie, aj keď dnes si veľmi nedokážem predstaviť otáčanie električiek na triangli na Nástržnej križovatke. Potom ale začali miestni kričať, že by nemali kde parkovať (celé roky sa na električkovom páse parkovalo) a ulica Antala Staška sa dopravne skľudnila (parkovaníie po oboch stranách, ostrovčeky, retardéry). Dnes sa uvažuje o predĺžení električky k Arkádam Pankrác (asi je to OC blbé, že sa dožaduje električiek, keď im tam jazdí metro ? ) a neskôr po Jeremenkovešj dolu do Podolí a na druhý breh Vltavy po novom Dvoreckom moste ale Ryšánka to už nebude autobusy z Ryšánky na Budějovickú budú musieť ostať.
munww
Ja nie som busolobista ani nepriateľ električiek. Rozmýšľam nad tým, aká MHD bude pre Bratislavu najvýhodnejšia v budúcnosti. Električky sme aj s mostom dostali, fajn, no opakovať sa to nebude. Tá budúcnosť sa mňa týkať nebude, na dôchodku neplánujem žiť v Bratislave.
Električkolobisti zmietnu akýkoľvek argument proti dlhým električkám zo stola okamžite s tým, že to nie je nič významné. Treba si uvedomiť, aký stres by prežíval vodič dlhej električky napríklad na Radlinského pred Račkom ak počuje húkať sirény. Nikdy neviete odkiaľ ten zvuk prichádza pokiaľ nevidíte majáky. Ak nebodaj prší či sneží tak vidieť ich môže byť problém aj vtedy ak sú v nenarušenom zornom poli. Vodič dlhej električky zostane stáť pred križovatkou ak to ešte stihne. Ak nie zabrzdí pred Šancovou (čo je asi pravdepodobnejšie) a električka kompletne zablokuje prejazd medzi Šancovou a Legionárskou. Odíde tam jeden zelený signál, zápcha sa zväčší. Chodia tadiaľ busy, aj trolejbusy, to vieme všetci. Toto sa môže stať niekoľko krát denne, húkačky počuť na Račku často. Hlavne sanitky tade bežne jazdia, väčšinou na Kramáre.
Čo sa týka obchádzania stojaceho busa busmi môže to samozrejme byť v hustej premávke problém kým nedofrčí dispečer DPB a nezačne tomu vhodne napomáhať.