Reply on: ................ #210912:
ale t-bus na L32 je zatiaľ v nedohľadne. Na L32 by v tom prípade museli ísť kĺbové vozidlá a zhustený interval. Prípadne spojiť iba linky 39 a 78. L31 by som nechal premávať aspoň po Zochovu, kým nebudú t-busy na L32.Keby sa L84 ukončila na Muchovom nám., tak by bola aspoň L99 viac využívaná, ale otázka je, či by sa na Muchovo nám. pomestili L84 a L95. Povedzme, že L95 by mala len priebežnú konečnú, ale L84 má dlhú trasu, tá by tam musela prestávkovať a okrem toho tam nie je sociálka pre vodičov.
................
- skrátiť 28 po Molecovu (kým nie je spravená tak po Botanickú záhradu, kvôli prestupu)
- skrátiť 30 pod Most SNP
- zmeniť 39 na nosnú linku, interval 6/10/6/10 od Chatam Sofér rovno po nábreží k Malej scéne, odtiaľ ako 78 k Slovnaft aréne a ďalej po terajšej trase na Súhvezdnú (vybrané spoje cez Astronomickú až na Čiližškú, cez víkend žiadne) - vieme, že elina by sa na Karadžičovu hodila a vieme, že nie je tak skoro reálna. Ak prestupujú Dlhé Diely, prečo nie Slávičie údolie?
- zmeniť 50 obojsmerne cez Most Apollo (je ale otázne, či by sa to vzhľadom na vzkm oplatilo)
- skrátiť 84 po Bosákovú (mimo rannej špičky, lebo načo pri ceste historického centra alebo obchodnú prestupovať na elinu, keď ide priamo bus?)
- zrušiť 31 a 78
- 133 a 29 by som nechal v rannej špičke (29 aj v čase rekreačnej dopravy).
Do Petržalky určite dve linky, podľa mňa 1 a 3, 8 točit na Námestí Ľ. Štúra a 6 nechať aj cez víkend, vtedy ale skrátenú po Šafárikovo námestie, povedzme v čase od 10 do 22 hod.
Podobných zmien by sa malo po meste urobiť samozrejme viac.
ALE! Ak to myslíme vážne. Električky sú však dnes reálne extrémne pomalé a predovšetkým nespoľahlivé (vkuse nejaký prestoj). Ak by boli doplnok k metru, tak ešte ok, ale metro nemáme (som toho názoru, že ani nepotrebujeme) a preto by mali byť nosné. No to znamená, segregované, žiadne neriadené prejazdy, čo najviac mimoúrovňových riešení atď. Aby električky stáli len na zastávkach.
Kým tomu tak nie je, preferujem riešenia typu celodenná 133 a pod.
Napadá mi otázka, bolo by, ak by sa teoreticky našli financie na vozidlá a vodičov, technicky možné zaviesť u električiek 6 minútový či dokonca lepší interval, miesto 7,5 minútového, pri zachovaní dvojlinkového variantu? Povedzme, že napríklad v Karlovej Vsi by šiel voz v jednom smere v priemere každých 90 sekúnd, v prípade piatej posilovej linky ešte častejšie, teda 50 krát počas hodiny (100 krát ak rátame oba smery)? Ďakujem za odpoveď.