Reply on: Mike #207319:
Neviem ako na východe, ale na západe sú zhluky, resp. odstupy v pár minútach bežné. Pri preklade 10:5 (čo je pri trojkombinácii 4+5+9 vrchol, čo táto koncepcia ponúka), ak prvý spoj mešká už len 2 min, tak sa na zastávke čaká 12 min a potom na ďalší 3 min. Celkový čas, ktorý cestujúci strávia čakaním na zastávke, je vyšší než keby chodila jedna linka raz za 10 min... A obsadenosť, ak je dnes dlhší odstup 10-12 min, tak aj keby chodila jedna linka raz za 10 min, tak je to paradoxne to isté (lebo kapacitu udáva vždy najslabší článok reťazca - najdlhší rozstup).Ak by bolo po 1 linke s intervalom 7-8 min (dnešný rozsah), ak aj keby to meškalo 2 min ako dnes, tak stále sme pri odstupe 10:5 = v tom horšom prípade sa dosiahne to najlepšie, čo je tu dnes...
2 linková koncpecia = ľudia viac čakajú na zastávkach, vozidlá chodia nerovnomernejšie obsadené a po funkčnej stránke máme štandard, ktorý sa dá robiť s 25 % menej vzkm.
Načo je toto dobré?
Andy