V projekte zverejnenom na enviroportali sa píše, že budú použité koľaje S49 - to by nestačilo vymeniť koľaje a uchytenie , trať poriadne podbiť bez väčších výluk, keď je tam taký istý zvršok aj teraz?
Keď tam dajú nové S49 aj podvaly a bude to rovnako podbité, smerovo, výškovo sklony, čo sa zmení? To isté sa dá spraviť s tou traťou aj teraz, aj zatrávniť..
A pevné JD cez priecestia si môžu robiť, aj keď ich prínos je otázny - viď nové priecestie s PJD pri Lafranconi moste smer z Mlynskej doliny, kde je 30 km/h a sklon trate na priecestí a mimo priecestia je rozdielny.
Podľa najnovších informácií má byť úsek Tunel - Karlova Ves robený priebežne s obojsmernou premávkou električiek pomocou výhybiek "Kaliforňaň". To si zrejme vyžiada predĺženie rekonštrukcie o jeden celý rok oproti pôvodnému plánu. Úsek v Dúbravke by sa mal opravovať celý s úplnou výlukou električiek.
Presne tak . keby tam aj nič iné nebolo okrem stanice tak tam tú linku treba. Veď odtial odchádzajú všetky vlaky smer Komárno , ktoré sú každým rokom viac využívané. Po príchode vlakov je vždy Dvojka zaplnená . L5O až moc smer Ružinov.
Nejako mi unika v com by bolo lepsie zrusit trat na Nove Mesto a tahat 2ku az do Juraku. V useku Zatisie - Jurak neni skoro nic, zatial co pri ZST NM je okrem zeleznicnej stanice tiez jedna z najvacsich post (dodavacia pre velku cast Vajnorskej a okolia). Cize ked uz to niekam tahat aby sa to otocilo, tak podla mna ta ZST NM je lepsia volba (a je to kratsie).
Videl si niekedy cez víkend počas bežnej premávky zlhuk vozidiel na východnú radiálu? (lebo to je ten "horší" smer..) Ja ešte nikdy, jedine keď bola MU. Cez víkend sú nerovnovmernosti v odchýlkach od jazdnej doby podľa mňa dané najmä technikou jazdy vodiča, takže by rovnako nastávali aj pri 1-linkovom variante..(jedine že by sa natiahol interval na 10 minút alebo redší, ale to by bol pokles kapacity a predĺženie následného intervalu - teda opäť pokles atraktivity..
Modernizovať sa má 6,8km električkových tratí. Práce by sa mali skončiť až v roku 2018 a mesto odhaduje, že náklady na obnovu trate sa vyšplhajú na vyše 60 miliónov eur.
Podla mňa je to dosť dlhá doba, aby sa 2 roky rekonštruovala trať, to musí byť nejaký preklep. Alebo sa tam bude robiť takým štýlom ako v Dúbravke naposledy, ža sa rozobere trakčné vedenie, rozoberú sa kolajnice, bude sa čakať rok a potom začnú modernizovať???
Veľmi často sa to zhlukuje aj teraz, cez víkendy a večer až neúnosne s čakaním 15 min na spoj, takže tu by sa situácia nezhoršila. Jednolinkové varianty majú v sebe vstavanú jednu podstatnú výhody - pri zachovaní, až zlepšení obsluhy, dokážu ušetriť výkony (vzkm aj výpravu vozidiel). Preferencia je super vec, a je ďalším z cieľov ako ušetriť.
Ámos,
jo, lenže na radiálach si obvykle na okraji mesta a nevedieš tu súbežné bus linky, ktoré podstatne lepšie obslúžia územie. Taká 93 alebo 201 tiež končia na stanici a oproti 1 alebo 2 vezú xnásobne viac ľudí.
Vladimír,
dvojlinkový variant je určite prehľadnejší, no na niektorých reláciách mohol paradoxne viesť k znerovnomerneniu a zhoršeniu ponuky (napr. nemožnosť jazdy s prestupom iba s priamym spojom alebo vznik nerovnomerných prekladov typu 11:4).
Nevylučujem možnosť, že by sa dalo aj lepšie. Neviem to objektívne posúdiť, nechcem mudrovať.
Ale že dvojlinkový variant nepriniesol nič, sú pre mňa silné slová. Aspoň ja osobne som pôvodný trojlinkový variant vnímal podstatne horšie a jeho odstránenie ako citeľné zlepšenie.
A aký zmysel by malo ťahať linku 2 až do VJD? Medzi Zátiším a VJD nie je až taký veľký dopyt a ľuďom s vlakov na NM by sa zhoršilo cestovanie. Navyše, predĺžením na VJD by si potreboval navýšiť výpravu a to mi teda ako najracionálnejšie riešenie nepríde.
Rozdiel je práve v tom, že by to stálo hromadu peňazí a využitie Neubaustrecke dosť otázne, zatiaľ čo Ámosovo predľženie je síce blbosť ale bolo by skoro zadarmo. Najracionálnejšie riešenie by bolo odbočku BANM zrušiť a posilovú linku pre Polus potiahnuť do vozovne JD.
S499.1023