Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david1 #207294:
Ďalšia „veža“ bude mať 12 podlaží a výstavba eventuálneho tretieho objektu nezasahuje do areálu obratiska, preto neexistuje dôvod niečo premosťovať. Podľa môjho osobného názoru by však pozemok pod obratiskom mali predať a z výnosu z predaja realizovať blokovú slučku pred staničnou budovou, tak, aby v budúcnosti mohla byť prejazdná pre električky zo smeru od Ružinova.
Reply on: fanatikmhd #207298:
Pravdu máš z tým vyprázdňovaním na Trnavskom mýte. No to sa týka väčšiny liniek. Nazval by som to skôr výmena cestujúcich.
Ja zase nepoznám moc ludí ktorý budú vystupovať z Dvojky ktorá ide na stanicu na inú linku aby sa odviezli na tú istú stanicu. Prestup na Trnavskom zase nie až tak komfortný. Večne vypnuté alebo nefunkčné schody. Poobede si pripočítaj plnú zapchatú Šancovú. Momentálne je to dobre nastavené.

Reply on: 810zssk #207297:
To nie, len hovorim o tom, ze dlhsim sledovanim vidim kazdy den to iste - ti, co idu L.2 na stanicu idu od Legionarskej....ak chce ist dakto od Polusu smer hlst, vsetko vyskoci na TNM. A 8 som treskol ako nahradu aby daco od TNM slo smer stanica. a jedina mi padla skor vhod 8. Zrusenim 3/8 zostane 3ka tociaca sa v centre, 2ka cez obchodnu iduca dole (casom na NLS), a 8ka v povodnej trase. z oboch radial ide elektricka (4,9) po spitalskej, teda d centra. Resp moze ostat 3/8, ale 2ku hodit iba do centra ako posilova 4ka.
Na 2ke je vsak este jedna skupina cestujucich - od polusu a prilahlej oblasti na blumental, a odtial 94 alebo 5 do Pe/Doom... Ale skutocne, zbadat dakoho od polusu ako ide 2kou na hlavnu, fakt asi nenajdes..okrem sotousov a vodica...
Reply on: fanatikmhd #207296:
Ale ja stale nechapem aky problem chces riesit tym prehadzovanim. Presuvas problem z jednej radiala na druhu, lebo na nej necestujes?
Reply on: 810zssk #207289:
2ka sa lame na dva useky: ZST NM - TNM, a TNM-HLST. To, co islo v prvom useku, z drvivej vacsiny ak chce ist na hlst preskoci na Abusy/Tbusy, a zbytok ide do centra, takze presada. a naco tlacit dve linky rovnako do centra.... 9na z Ruzinova uz do centra ide nastastie, a naopak, od TNM by nic neslo smer stanica. Preto to prehodenie. Samozrejme, od PC je to inak pisane, realne cisla by trebalo najskor uplne preverit...
Rubber38: Ako som hovoril, to predlzenie nic nespravi, navyse, ak by elebimbam nezachadzala az k NM ale sla by po tomasikovej rovno (bez zachadzky ako l.50) tak by bola este menej atraktivnou pre tych par ludi co chodi z NM.
A ta kapacita... Boli casy, kedy chodilo viac ludi MHD a stacili sola. Mozno kazde 3-4-5 min, ale chodili. A o tom to je. Po prvej vlne reorganizacie sme sa dostali z vikendovych 20min intervalov na 10. No stale, to nie je pre vacsinu ludi atraktivne. Prestupovanie (a neprestupne listky) je skratka zdlhave, obzvlast, ak viacero prudko Ynteligentnych hlav vymysli, ze spoje idu "naraz" na zastavku. Kto skor pride, prvy zdrhne. A ostatni si uziju fajn 10min. A ak mas cestu tak, ze budes viac krat prestupovat, najma cez vikend to znacne zhorsuje cestovanie.
A z tohto si vezmi elektricky. L.4 jazdi kazdych 8 min. 8min duplak. Skus to vyjazdit solami raz za 4min, a uvidis zvyseny dopyt, mozno az v takej miere, ze budes realne potrebovat K2S.
Navyse, btw, pri kratkom intervale bude znacne menej ludi cakat na pripoj, co moze urychlit cas potrebny na stanicovanie....a tym navyse prispiet k zrychleniu.
Dik za info, skoda lebo konkretnu cestu asi mat nebudem(len z/na letisko:-D) preto som to chcel ze budem napr. pri edinburgskom hrade a chcem ist do hotela atd... a aj tak google maps moc rad nepouzivam
Reply on: Ámos #207272:
Obratisko má byť zachované aj po výstavbe dalšej veže. Bude čiastočne premostené.
Reply on: mrkvakj #207290:
Je teoreticky mozne aj to ze neexistuje, zopar miest v Britanii ju proste nema. Kazdopadne, ak ti to pomoze, konkretnu cestu MHD si vies naplanovat na Google Maps 🙂
Reply on: fanatikmhd #207286:
Za predpokladu, že nemám dostatok peňazí na výmenu asfaltu na celých križovatkách po celom meste, tak áno presne tak, vymením ho presne tam, kde je to najpotrebnejšie, aby mi príp. ostali peniaze aj na ďalšiu križovatku, kt. to potrebuje (a na bočnú príjazdovku, kde neni skoro žiadna premávka sa vykašlem). Možno menej koncepčné riešenie, ale i tak lepšie rieši využitie finančných prostriedkov. Súhlasím ale, že aspoň mali predstavu o využití jednotlivých zastávok, čo sa premietlo do veľkosti jednotlivých cedúl, to je fajn počin.
#207287 Je to možné, to som nevedel ?
Ešte k nedávnej diskusií o odpredaji ojazdených tbusov na Ukrajinu.

http://transphoto.ru/photo/804355/

(Od predvčera už v Ivano-Frankovsku).
Ahojte, vedeli by ste mi poradit kde najdem aktualnu mapu mhd v Edinburgu?

P.s je to docela surne?
Reply on: fanatikmhd #207285:
Akosi nerozumiem co by malo byt vyhodou vymeny tej 2ky a 8ky.
Reply on: fanatikmhd #207285:
Súhlasím, že v sedle by na L2 stačili aj sóla, ale to je pri celodenne rovnakom intervale logické. Takisto na väčšine duplákových liniek by v sedle stačili K2S, kým interval v jednotlivých časoch nezodpovedá dopytu (prečo je to tak, sa už sto krát riešilo). Navyše si myslím, že kapacitnejšie vozidlo na L2 viac odbremení L4, ja osobne si radšej pri trase Polus Legionárska počkám pár minút navyše na poloprázdnu L2 a plnú L4 nechám ujsť (zatiaľ čo v prípade sólo vozov na L2 by bola plnka na oboch linkách a mne by to tým pádom bolo jedno, resp. by som nemal takto na výber).

A k Tomášikovej: Koloseo má v dobrej dostupnosti električku už teraz. Príp. predĺženie k starej IKEI by riešilo len prestup z električky na A-Bus, T-Bus linky, čo stoja na Trnavskej (príp. obsluhu troch okolostojacich panelákov). Je síce pravda, že okolo IKEI sa chystá ďalšia stavba, no ako tu už bolo spomenuté, na Trnavské sa títo ľudia dostanú pohodlne aj cestnou MHD. Navyše, dá sa predpokladať, že prestup z električky na autobusové zastávky by nebol zrovna na hrane, a to by ešte viac odradzovalo. Keď už niekde predlžovať, resp. vetviť električky po Tomášikovej, taj jedine spolu s predĺžením samotnej Tomášikovej smerom na Račiansku (a stále verím, že sa s tým pri kreslení tej cesty počíta). No a predĺženie na druhú stranu k Ružinovskej je samozrejme šotoblbosť
Reply on: Rubber38 #207278:
Do istej miery za tym bude aj to, ze firma, ktora zabezpecuje prevadzku tych tabul sidli prave v technopole.
Reply on: Rubber38 #207282:
No, pozri, ked robis trebars vymenu asfaltu, tak podla toho, kade chodi viacej aut, budes menit asfalt, alebo spravis celu krizovatku? Je jasne, ze je malo vyuzivana, no chodi tade 98 celotyzdenne, takze uz nejake opodstatnenie to ma. Navyse, setrili, dali tam malu cedulu (asi tiez pochopili, ze malo liniek). Kebyze robia Trnavske myto, je jasne, ze hlavne tahy dostanu, no dostane aj konecna...ehm..53 to je tusim? lebo je to malo vyuzivane? Hadam cely uzol. Obcasna zastavka nedostane, to pochopi aj pablb, ze niekam, kde mozno za celu historiu nezastavi nic nebudem investovat....

Reply on: 810zssk #207281:
Asi trosku vstupim. Uz nejaky piatok byvam v Koloseu.

Takze:
2ka prakticky obsluhuje iba radialu po polus, dalej sa vyuziva len a len na otocenie voza (v priemere tak 3-4 cestujuci na voz medzi Polusom a ZSTNM). 4ka a 5ka su nosne linky. Idu krizom cez cele mesto na z uplnych koncov. Zmena na zatisi 2 ZP a 4 NM by nemala zmysel. od ZP by ludia potrebovali prestupovat, a naopak to iste. ZST NM je nieco ako KV. V polovici trate skratka kde uz netreba taku kapacitu umozni niektorym spojom skorsi obrat a navrat do CMO.
ad vozy: 4ka by mozno vyzadovala v spicke aj viac, ako 32m vozy, ale budiz. ine nie su.
2ka vsak, az na spicku, by bola vypravitelna aj solo T3. (TU sa dostavame zas k otazke, ak by bol podnik schopny uz pred X rokmi modernizovat T3 na Wany (T3R.PLF), bolo by to vhodne vozidlo akurat na l.2 v sucasnom vedeni.
Mozno vsak po striehnuti na prepravny prud ludi, by skor stalo za to, presmerovat linky tak, aby L.3 sa tocila v centre ako teraz, ale sla naspat do race, l.8 na hl.st., a l.2 potiahnut na stura (aktualne iba do mesta tocit v protismere l.3). To, co sa vezie na hl.st. nikdy nejde 2kou z vajnorskej, na trnku preskoci na Abusy/Tbusy. To, co nouz ide, ide od Legionarskej, Intergalaktickeho terminalu Blumental... Tam potencial fakt nie je. Naopak, ruzinovu 8cka na hlavnu nahradi od trnka 2ku, a sucasne tak ci onak dostane ludi do CMO.
K predlzeniu na tomasikovej : Nie, tu potencial nie je. v koloseu zije cca 50% sikmookych, 20% cudzincov, a zbytok su aspon slovaci (odkial uz radsej rozoberat nebudem). 2/3 tu maju auta ktorych rozmery daleko presahuju vacsinu (MB ML, GL, Audi Q, WW Tua, ci luxusne limo (Audi S, A, BMW M, MB S, E). Skoro nikto (vratane deti) tu nechodi MHD... snad asi iba ja....(a to mam take auto vonku zaparkovane). Povodne som chcel podat navrh na zastavku l.50 v oblasti obchdu samoska (cca v polovici komplexu koloseo), no bolo by to zbytocne. Naozaj, koli par ludom ako ja to nema zmysel brzdit celu linku obojsmerne. Navyse, ranna prechadzka k zst. NM netrva viac, ako 5min od brany, a to je fajn, cloveka aspon preberie, predsa len, sadnut na l.2 a ist cez tu rozmlatene ...ehm, NAVARANE... krizenie, ci sadnut do l.50 a cakat, kedy vyletime z cesty 😃 to uz terba byt vzhuru!
Reply on: Ike #207276:
Kde je ten bajny "Wolfstahl"? ? ? ?
Reply on: S499.1023 #207262:
Ja si viem predstavit pri vacsich upravach tam tu trat napchat, otazne je ci tam je dostatocny dopyt.
Reply on: fanatikmhd #207280:
No hej, jedná sa o celý uzol, ale i tak mi nad tým rozum stojí. To akože, ak by tam niekde bola aj nejaká manipulačná/občasná zastávka, tak aj tam prásknu novú cedulu len preto, že je to súčasť uzla Technopol?
Reply on: Ámos #207263:
Prave naopak, je vhodne spajat dve najmenej vyuzite trate v sieti - pretoze na oboch koncoch linky potrebujes rovnaku kapacitu, takze vies optimalnejsie vybrat typ vozidla, popripade nastavit interval.

Dalej treba povedat ze na ZST NM sa nejazdi v prvom rade kvoli ZST NM, ber to ako "obratisko za Polusom". Dvojka existuje najma kvoli obsluhe Vajnorskej, na ZST NM sa chodi viac-menej len otocit, aj tak to tam skoro furt vozi vzduch.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.