Snad to nie je žiaden svetoborný objav, bicykel je pre mnohých najrýchlejší alebo prijateľný spôsob ich dopravy a nejedno mesto to chápe a naopak sa snaží cyklistom vytvárať vhodne podmienky. ☺ A v nejednom meste s vyspelejsimi nosnymi systémami sa nájdu úseky kde ich bicyklom s prehľadom predbehnes.. (Ja len tak, ze nastavovať latku systému podľa bicykla je dost na vysoko)
Ešte sa doplním, že poda tejto stránky sa od zajtra menia cestovné poriadky cestovných liniek. A linka 208 medzi nimi nie je. Takže aj to nahráva tomu, že Weigel klame, lebo v opačnom pípade by platilo, že všetky končiace vozy na tejto linke by išli ku vozovni Hroboňova a nie ku vozovni Trnávka. Alebo zase hovoril o poriadne vzdialenej budúcnosti, ako pri garantovanej nízkopodlažnosti pri krátkych vozidlách, kde stále nie je?
"Tieto trolejbusy budú nasadzované tam, kde aj dnes jazdia kĺbové vozidlá. Ide o linky 201, 202 či 208. Vďaka novým vozidlám by mala byť takmer 100-percente zabezpečená výprava kĺbových vozidiel. To sa napríklad na linke 208 už nedalo realizovať, pretože takéto stroje nám chýbali," povedal pre TASR riaditeľ úseku prevádzky a techniky Bronislav Weigl.
Nie je to táranie? Pri linke 208 sa len ťažko bude mniečo eniť. Hádam sa tam vrátia kĺbové vozidlá na Hroboňove poradia a tých je len 5. Ostatné bude musieť stále vypravovať Trnávka, ktorá má len krátke trolejbusy. Veď dnes je na tieto 3 linky vypavovaných 28 kĺbových vozidiel, ak by sa k nim prirátalo 5 poradí doteraz vypravovaných z Trnávky je to 33 vozidiel. Ale z 34 starých je v premávke len 29- t. j. bolo by len 3 náhradné vozidlá. A to DP stačí? Ak navyše niekedy musia vypomáhať aj na linke 33? Alebo zajtra začne jazdiť aj tých 5 starých, ktoré sú viac ako 2 týždne odstavené? Takže podľa mňa nič také čo hovorí Weigel nebude, lebo má a bude mať nedostaok vozidiel. Duplom, ak budú nové trolejbusy také "spoľahlivé" ako sú krátke. Aj keď podľa mňa na linku 208 naozaj treba vypravovať len kĺbové vozidlá. A prečo sa v článku spomína 6 nových kĺbových trolejbusov, keď ich je tu 7?
Ja som zvedavý či bratislavské Urbany dostanú nejaký nový imidž, alebo sa ponechá klasický celočervený náter. Keď už máme MBCC a NB18-tky čierno-červené, tak by som v takom prevedení vedel predstaviť aj Urbany.
"Ty podľa mňa vidíš pohár poloprázdny, ja poloplný..."...
tak to je ?
A najviac ma na tom štve, že časť progresu už ani nevyžaduje finančné prostriedky, ale jednoducho kompetentného človeka s perom, ktorý sa do pripravenej kolonky podpíše ?
Ja som na sanitke dobehol Ikarus okolo 18:30 pred Veľkým Bielom, kde sa za ním pomaly tvorila kolóna aut nakoľko išiel cca 50ou medzi BA a Sencom ? tiež som čumel keď sme ho míňali v Senci na odbočke smerom na Sládkovičovo (stará panelka na Sereď & Nitru) ☺ s kolegom sme nostalgicky zaspomínali na doby kedy sme s nimi cestovali ? a ten zápach jak dymil...Jaaaaj staré dobré časy...
Okružná bezplatná asi 2 hodinová jazda mestom pre návštevníkov DOD, bol to super zážitok aspoň pre mňa teda hej, sme sa vrátili do Juráku pred 18, boli sme najprv z vozovne na hlavnej stanici kde sme vzbudili obrovskú pozornosť cestujúcej verejnosti, šak bodaj by aj nie 6 vozov v kolóne, Ikarus 280 a Karosy 3 a jedna kĺbová a RTO čka, istý úsek išiel aj krátky TAM bus ten sa odpojil na Riazanskú asi išiel do Krasňan do vozovne, išlo sa ďalej na Hodžovo, po Radlinského na Račko smer Nivy potom Apollo, pobehali sme Petržalku konečnu 99 Ovsište a potom naprieč panelovým sídliskom smer Aupark, žel. st. Petrźalka pod Most SNP a potom na Staromestskú a hore na hrad po Palisádach po Mudroňovej na Patrónku kde asi Ikarus 280 ešte nikdy nebol (alebo už riadne dlho nebol, šak ani nemal byť aký...) a ďalej na nástupnú zastávku 84 okolo vozovne Hroboňova a odtiaľ dole cez mesto smerom do vozovne JD, paráda to bola zážitok na dlho pre mňa to bude, samozrejme ten najkrajší....Ikarus nesklamal, v interiéri vôňa dymu, ten zvuk zvončeka, zatváranie dverí...som si zaspomínal na časy nie až tak dávno minulé.....Po výjazde z vozovne nás dopĺˇali aj historické električky, do Petržky zašla aj kĺbová Karosa B741 z Prahy z nápisom linky 84, predtým mala v meste nápis 777 "Rajská záhrada"...Snáď o rok na DOD sa niečo podobné zopakuje, nápad to bol skvelý.
Nie je to autobus, lebo stále má svoju rýchlosť (súťaž kto skôr bola na tej radiále, kde cesta do centra trvá v rannej špičke cca dva krát tak dlho autom, ako električkou). A plánovanými reštrikciami, resp. ničnerobením na cestách budú zápchy narastať tak, že bude výrazne rýchlejšia ako auto aj na Vajnorskej či Ružinovskej (tá Vajnorská a Krížna je porovnateľná už dnes).
V decembri, kedy je každoročne intenzita dopravy najvyššia a zápchy sú pomaly na každej hlavnej ceste v čase od 7:00 do 19:00, keď sa chcem niekam v rámci Ba dostať MHD rýchlo tak volím takú trasu, aby som čo najviac % išiel električku. Lebo tam sa môžem spoľahnúť, že jazda bude naozaj trvať toľko, ako je uvedené v cp.
Mimoriadne udalosti sa stávajú a tá flexibilita od dispečingu je tu fakt často mizivá. Druhá vec že mnoho možností skutočnej operatívy v týchto prípadoch bolo zrušených rôznymi nariadeniami zhora. Ale povedzme si, ako často sa stane nejaká MU na jednej radiále. Nemôžme brať celú sieť ako celok, lebo jeden cestujúci cestuje za deň vždy iba po jednej radiále, prípadne z jednej na opačnú a naspäť. Ak je to dva - tri krát do roka, je to podľa mňa prežiteľné. Ak je to dva krát do mesiaca, vtedy to fakt cestujúceho odradí. No na tej mojej trase to bolo tých 2-3 krát za rok.
A áno, nosný systém nie je ani v rámci dopravy v Ba ako takej, a ani nie je nosný druh dopravy v rámci MHD. A nie je ním ani v mysleniach úradníkov, projektantov, cestujúcich, ... Ale ako nosná je už v Rači, Novom Meste a Karlovke. A jej podiel vzrastie po otvorní trate do Petržalky a snáď bude nejako rozumne využitá aj tá trať na Hl. Stanicu.
Ale ináč úplne súhlasím s Tebou že preferencia na svetelne riadených križovatkách nie je, a pritom by mala byť a vieme dobre kde sú problémy. Takisto je riešenie mimoriadiek veľmi ďaleko za ideálom, Radlinského súhlasím že je problém, ak trojkoosmička mala na celej 50 minútovej trase doteraz v priemere meškanie 2 min a teraz kvôoli Blumentálu má 4 min, je to krok späť. Čiže áno, električky v Ba majú veľa nedostatkov. Ale ako som napísal, je to uhol pohľadu. Ty podľa mňa vidíš pohár poloprázdny, ja poloplný...
Sommelier