Dobre vieš, že ak by to bola pravda, tak by električky nestáli na každej križovatke, fungovali by na každej zastávke predzvesti, nevznikli by kváziriešenia ako na Radlinského a to sa žiaľ nebudem vyjadrovať k flexibilite, kde nehoda, prasknutá koľajnica, pokazené vozdilo, či nehoda vyradí celú radiálu. V Bratislave je električka proste autobus na koľajniciach.
Fungovať neznamená len mechanicky pracovať, ale aj plniť účel.
Ak poviem, že električková doprava v Bratislave nefunguje, tak predpokladám, že ako rozhľadený človek vieš, že tým nemyslím, že by pokazené a nefunkčné vozy stáli vo vozovniach.
V Bratislave je električka doplnok. Neplní žiadny nadradený účel. Už dávno mali byť radiála po radiále zrekonštruované na vyššiu rýchlosť (najmä na fyzicky oddelených úsekoch), mal by byť kvalitný NP vozový park, informačný systém a absolútna preferencia (práve ťa zrejme napadlo, ako ma zvozíš, že je to nereálne, ale samozrejme tým myslím relatívne absolútnu preferenciu [oxymoron, ale chápeme sa]). K tomu P+R parkoviská a obratiská prímestskej dopravy.
Ako som písal do inej diskusie, krásne laboratórium by mohla byť Račianska radiála. Počet dochádzajúcich je tu o čosi menší ako na I/61, zápchy slušné a električka sa tu celkom k NDS približuje.
Celé by so stálo len zlomok vynaložených prostriedkov na metro. Už len skutočnosť, že na Detvianskej má prednosť cestná premávka je dôkaz, že "preferencia je výsmech.
Tu by sa inak plne hodilo zariadenie opísané v 8/2009 § 10 ods. 5
"V osobitných prípadoch, napríklad na zabezpečenie
vjazdu električky na cestu, sa používa signál s červeným
svetlom „Stoj!“, ktorému predchádza signál s plným
žltým svetlom „Pozor!“; vodič je povinný zastaviť
vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a, č. V 5b
alebo č. V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným
signalizačným zariadením."
čo je inak riešenie aplikovateľné práve na preferenciu električiek, ktoré som zatiaľ v praxi nikde nevidel.
Mozno vyraz "nefunguje" je trochu nepresny, ale nie je to nosny system na urovni na akej by mal byt. Vliect sa kazdou zakrutou, vyhybkou, krizovanim, stat pomaly na kazdom semafore, pripadne spomalovat kazdu chvilu na 20 lebo sa nam rozpada trat, atd. skratka nie je pre cestujuceho atraktivne.
V tomto s tebou úplne súhlasím. Úvahy o mačkopsovi sú na úrovni bezdomovca, ktorý rozmýšľa, či si raz v dome dá do kúpelne platinové pákové batérie, alebo zlaté kohútiky. A navyše si myslím, že nemožno prepájať niečo, čo nefunguje. Lebo električková doprava v Bratislave v podstate nefunguje. Nie je ani bezkolízna, ani preferovaná a už vôbec nie nosná, či nadradená.
Mačkopes je krásna vec, akurát, že sa už ďalej nebuduje ani v Nemecku, lebo ani bohaté Nemecko na to nemá. Navyše žiadne električkové vozidlo nemá šancu splniť normu TSI Crash, taktiež už dnes vieme, že nie je racionálne, aby mačkopes vozil so sebou päťtonové trafo. Obzvlášť smiešne sú tieto predstavy v Bratislave, ktorá nie je schopná (prostredníctvom svojho DPB) udržať v riadnom stave ani obyčajnú električkovú trať priebežne ale jedine balkánskym spôsobom "necháme rozpadnúť a potom za cudzie peniaze postavíme znova".
RegioJet plánuje zdvojkoľajnenie trate do DS? Možno by bolo dobré si vyjasniť, čo robí prevádzkovateľ dráhy (ŽSR) a čo robí prevádzkovateľ dopravy na dráhe (RegioJet). Inak je tvoje vyjadrenie ekvivalentné tvrdeniu "SAD Dunajská Streda plánuje vybudovanie diaľnice Bratislava - Dunajská Streda".
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos