Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ked uz je rec o 1414, tak sa opytam - aky ma aktualne predny transparent a odkial je ziskany? Pretoze podla fotiek jazdila s inym.
Vdaka
Reply on: Mike #202471:
Dobre vieš, že ak by to bola pravda, tak by električky nestáli na každej križovatke, fungovali by na každej zastávke predzvesti, nevznikli by kváziriešenia ako na Radlinského a to sa žiaľ nebudem vyjadrovať k flexibilite, kde nehoda, prasknutá koľajnica, pokazené vozdilo, či nehoda vyradí celú radiálu. V Bratislave je električka proste autobus na koľajniciach.
Reply on: S499.1023 #202473:
Fungovať neznamená len mechanicky pracovať, ale aj plniť účel.

Ak poviem, že električková doprava v Bratislave nefunguje, tak predpokladám, že ako rozhľadený človek vieš, že tým nemyslím, že by pokazené a nefunkčné vozy stáli vo vozovniach.

V Bratislave je električka doplnok. Neplní žiadny nadradený účel. Už dávno mali byť radiála po radiále zrekonštruované na vyššiu rýchlosť (najmä na fyzicky oddelených úsekoch), mal by byť kvalitný NP vozový park, informačný systém a absolútna preferencia (práve ťa zrejme napadlo, ako ma zvozíš, že je to nereálne, ale samozrejme tým myslím relatívne absolútnu preferenciu [oxymoron, ale chápeme sa]). K tomu P+R parkoviská a obratiská prímestskej dopravy.

Ako som písal do inej diskusie, krásne laboratórium by mohla byť Račianska radiála. Počet dochádzajúcich je tu o čosi menší ako na I/61, zápchy slušné a električka sa tu celkom k NDS približuje.

Celé by so stálo len zlomok vynaložených prostriedkov na metro. Už len skutočnosť, že na Detvianskej má prednosť cestná premávka je dôkaz, že "preferencia je výsmech.

Tu by sa inak plne hodilo zariadenie opísané v 8/2009 § 10 ods. 5

"V osobitných prípadoch, napríklad na zabezpečenie
vjazdu električky na cestu, sa používa signál s červeným
svetlom „Stoj!“, ktorému predchádza signál s plným
žltým svetlom „Pozor!“; vodič je povinný zastaviť
vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a, č. V 5b
alebo č. V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným
signalizačným zariadením."

čo je inak riešenie aplikovateľné práve na preferenciu električiek, ktoré som zatiaľ v praxi nikde nevidel.

Reply on: S499.1023 #202466:
? ? ? Tento prispevok bolo treba.
Reply on: AAA #202474:
v CMO mozno. Dole Dubravkou ak mas nizky prah pudu sebazachovy, tak urcite. Ale hore KV a Dubravkou, neverim. ?
dnes okolo 15.30 som bol svedkom zaujímavej súbežnej jazdy na Novej dobe (predpokladám, že išlo o vozy odchádzajúce z DOD) ? https://imagizer.imageshack.us/v2/1155x649q90/538/JOjlIJ.jpg
Reply on: AAA #202475:
Handra bola v kraťase.
Reply on: S499.1023 #202473:
Mozno vyraz "nefunguje" je trochu nepresny, ale nie je to nosny system na urovni na akej by mal byt. Vliect sa kazdou zakrutou, vyhybkou, krizovanim, stat pomaly na kazdom semafore, pripadne spomalovat kazdu chvilu na 20 lebo sa nam rozpada trat, atd. skratka nie je pre cestujuceho atraktivne.
Reply on: Mike #202471:
Pokiaľ ten nosný nadradený systém predbehnem pomaly ja na bicykli, pričom nie som žiadny profi športovec, tak asi tá električka taká úžasná nie je.
Reply on: Ike #202470:
Zaujímavý pohľad. Ja pri návštevách Bratislavy električkou bežne cestujem a až na vozidlá z roku dva nemám pocit, že by niečo nefungovalo.
SOLARIS 1210 sa este spojazdni alebo je to uz zdroj nahradnych dielov ? Nejazdi uz takmer rok od 25.9.2013 podla imhd.
Reply on: Ike #202470:
" Nie je ani bezkolízna, ani preferovaná a už vôbec nie nosná, či nadradená." - Tvoj uhol pohľadu.
Reply on: S499.1023 #202466:
V tomto s tebou úplne súhlasím. Úvahy o mačkopsovi sú na úrovni bezdomovca, ktorý rozmýšľa, či si raz v dome dá do kúpelne platinové pákové batérie, alebo zlaté kohútiky. A navyše si myslím, že nemožno prepájať niečo, čo nefunguje. Lebo električková doprava v Bratislave v podstate nefunguje. Nie je ani bezkolízna, ani preferovaná a už vôbec nie nosná, či nadradená.
Reply on: 810zssk #202462:
8 je pre mna dlhy interval na cakanie, pri 5 min.intervale to uz nepotrebujem
Reply on: S499.1023 #202466:
Samozrejme ak by to vyslo ako drahe riesenie tak urcite ho nebudem podporovat 🙂
Reply on: Ámos #202461:
Nie je to jedno? Aj tak je to uplne nevolitelny kandidat (na primatora).
Reply on: 810zssk #202423:
Mačkopes je krásna vec, akurát, že sa už ďalej nebuduje ani v Nemecku, lebo ani bohaté Nemecko na to nemá. Navyše žiadne električkové vozidlo nemá šancu splniť normu TSI Crash, taktiež už dnes vieme, že nie je racionálne, aby mačkopes vozil so sebou päťtonové trafo. Obzvlášť smiešne sú tieto predstavy v Bratislave, ktorá nie je schopná (prostredníctvom svojho DPB) udržať v riadnom stave ani obyčajnú električkovú trať priebežne ale jedine balkánskym spôsobom "necháme rozpadnúť a potom za cudzie peniaze postavíme znova".
Reply on: TomJ #202416:
RegioJet plánuje zdvojkoľajnenie trate do DS? Možno by bolo dobré si vyjasniť, čo robí prevádzkovateľ dráhy (ŽSR) a čo robí prevádzkovateľ dopravy na dráhe (RegioJet). Inak je tvoje vyjadrenie ekvivalentné tvrdeniu "SAD Dunajská Streda plánuje vybudovanie diaľnice Bratislava - Dunajská Streda".

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.