Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #201771:
Nikde tam nevidím povinnosť MI zvýšiť kapacitu v nejakom konkrétnom časovom období. Tým ale nechcem povedať, žeby tú kapacitu nebolo potrebné zvýšiť.
Keď tu už spomínate zákon o dráhach, pozrite si aj §46 a 49. Vymýšlate nové trate, ale keď je nejaká existujúca preťažená, čo sa dá reálne vidieť, máte pochybnosti. Na trati BA-DS sa porušujú predpisy už pri konštrukcii GVD.
RJ by súčasný stav postačoval, takt polhodina + REX je asi maximum, čo tam bude. Problém má Metrans, že nevie pretlačiť vlaky.
Ktorá dvojkoľajka má toľko vlakov ako trať 131?
Odporúčam naštudovať ncp trate BA-DS-KN, zoznam vlakov ND atď.
Reply on: 810zssk #201768:
A keďže celá infraštruktúra je vo vlastníctve štátu a ŽSR ju len prevádzkujú, aj tak by bol na každú investíciu minimálne potrebný súhlas štátu.
Reply on: 810zssk #201768:
§ 57 zákona o dráhach:
(1) Návrh systému úhrad musí manažér infraštruktúry odôvodniť a vypracovať v súlade s regulačným rámcom podľa § 53 ods. 1 písm. b), s podmienkami používania železničnej siete podľa § 37 a s rozsahom poskytovania služieb podľa prílohy č. 13 časti B. Manažér infraštruktúry je povinný poskytnúť železničným podnikom všetky potrebné informácie o jednotlivých úhradách a cenách za služby poskytované podľa prílohy č. 13.
(2) Úhrady za minimálny prístupový balík a za traťový prístup k servisným zariadeniam podľa prílohy č. 13 navrhne manažér infraštruktúry na základe variabilných nákladov, ktoré mu vznikli priamo prevádzkou vlaku na železničnej infraštruktúre.

§ 3 ods. 12 Výnosu URZD o regulačnom rámci pre určovanie úhrad za prístup k železničnej infraštruktúre:
"Pri určovaní úhrad za regulované služby sa uplatní zisk vo výške nula."

Keďže to vychádza zo smernice 2001/14, resp. novej 2012/34, tak pravdepodobne by sa tieto ustanovenia vzťahovali na každého manažéra infraštruktúry okrem vybraných prípadov uvedených v tých smerniciach. V našich podmienkach je ale len jeden manažér infraštruktúry, teda sa tým asi ani nikto bližšie nezaoberal.
Reply on: AAA #201767:
Aha, o tomto obmedzeni som nevedel. To potom dost brzdi rozvoj. Ide o obmedzenie len pre ZSR, alebo akehokolvek (potencialneho) prevadzkovatela drahy?
Reply on: 810zssk #201764:
Keďže ŽSR môžu do poplatku za minimálny prístupový balík a traťový prístup k servisným zariadeniam zarátať len variabilné náklady, ktoré vznikli priamo prevádzkou vlaku so ziskom 0€, v princípe sa ŽSR žiadna trať na komerčnom základe budovať neoplatí.
Reply on: 810zssk #201765:
Pardon, dve, tretiu (Modra) som z prispevku lebo je to blbost 🙂
Reply on: Ike #201763:
V okoli BA je potencial minimalne na tri nove trate:
- Bratislava/Trnovec nad Vahom - Nitra (to by mohlo ist hned do vystavby)
- spojka Bratislava-Vajnory - Cierna voda - Slovensky Grob - Pezinok (za predpokladu ze by na Ciernej vode pokracovala vystavby
Reply on: Ike #201758:
Tu su v zasade dve moznosti:
- spravia to ZSR ako komercnu investiciu, pricom si vypocitaju predpokladanu navratnost investicie a usudia ze je to primerane vyske investicii
- ZSR zistia ze komercne sa to neoplati, ale stat usudi ze tam chce viac vlakov a teda do toho treba investovat v ramci verejneho zaujmu a potom to proste zadotuje

Reci o nakladnej doprave mimo nie su, je jej tam dost vela.
Reply on: Sommelier #201759:
Ja netvrdím nie. Iba sa snažím poukázať na to, že to nie je otázka typu RegioJet pískne a ŽSR stavia. Ako tu spomínal Samo, ani sídliskové potraviny nevznikli preto, lebo tak chcel niekto s obyvateľov. Naopak, prevádzkovateľ potravín si najprv dobre zvážil, či to má význam.

Ono by pokojne v niektorých častiach východného suburbia Bratislavy by mohla byť postavená nová trať. Žiaľ na Slovensku je stavba tratí ceremónia na úrovni preletu Halleyho kométy a celá pozornosť ide do diaľnic, ktoré sú často (najmä tie plánované) len nástrojom na získanie politického kapitálu v konkrétnych oblastiach (R3 v Turčianskej kotline, R8, R9) a nie riešením.
Reply on: S499.1023 #201761:
Reči o nákladnej doprave sú mimo. Alebo si nejako odborne študoval potenciál nákladnej dopravy na tejto trati?
Reply on: Ike #201758:
Reči o nákladnej doprave nie sú mimo. Alebo si nejako odborne študoval potenciál nákladnej dopravy na tejto trati?
Reply on: gejza #201755:
Prečo by mal participovať na krytí nákladov inak ako platením poplatkov za dopravnú cestu?
Reply on: Ike #201758:
Ja sa neprestavam diviť - na tú maďarskú stranu od BA - ani porovnateľná cesta, ani železnica. A pritom pragmaticky - nájde sa na Slovensku trať, ktorá by mala väčší potenciál - či už pre elektrifikaciu alebo zdvojkolajnenie ?
Reply on: 810zssk #201756:
Tie minusky si nezaslúžiš, pretože máš v princípe pravdu. Štát si však (ako vlastník ŽSR) musí dobre rozpočítať, či sa mu táto investícia oplatí, alebo nie. Pokojne môže realizácia takejto investície stáť desiatky miliónov Eur a môže sa stať, že ľudia zo suburbia sa budú vracať do miest, RegioJet začne prichádzať o zákazníkov a zistí, že mu cestujúci chýbajú a že takáto trať nie je potrebná. Tu je skutočne správne, že štát rozhoduje o tom, či to postaví, alebo nie.

Je pravdou, že reči o nákladnej doprave zo strany RJ sú trocha mimo a že dvojkoľaj je tam za súčasného stavu luxus. RegioJet má plné právo vyjednávať so ŽSR o rozšírení trate, no mali by tu existovať kompromisy. Ak má teda RegioJet vypracovanú štúdiu a indície že po zvýšení ponuky stúpne dopyt a bol by ziskový keby nasadil ďalšie spoje a ďalšie spoje, za ktoré bude platiť ŽSR vyžadujú rozšírenie kapacity trate, tak dá sa to riešiť aj lacnejším riešením nie? Napr. rozšírením počtu výhybní.

Reply on: Ike #201753:
Veď nech ho nechajú, nech si Jančura postaví... ?
Reply on: gejza #201755:
Heh? Ved RegioJet riadne plati za dopravnu cestu. Predpokladam ze tvojim sidliskovym potravinam si tiez neprispieval na vystavbu predajne, ale platis len co si v nich kupis.
Reply on: Ike #201753:
nezaregistroval som, do akej miery by Regiojet mal záujem participovať na krytí nákladov ...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.