Reply on: 810zssk #201764:
Keďže ŽSR môžu do poplatku za minimálny prístupový balík a traťový prístup k servisným zariadeniam zarátať len variabilné náklady, ktoré vznikli priamo prevádzkou vlaku so ziskom 0€, v princípe sa ŽSR žiadna trať na komerčnom základe budovať neoplatí.
Ike
Je pravdou, že reči o nákladnej doprave zo strany RJ sú trocha mimo a že dvojkoľaj je tam za súčasného stavu luxus. RegioJet má plné právo vyjednávať so ŽSR o rozšírení trate, no mali by tu existovať kompromisy. Ak má teda RegioJet vypracovanú štúdiu a indície že po zvýšení ponuky stúpne dopyt a bol by ziskový keby nasadil ďalšie spoje a ďalšie spoje, za ktoré bude platiť ŽSR vyžadujú rozšírenie kapacity trate, tak dá sa to riešiť aj lacnejším riešením nie? Napr. rozšírením počtu výhybní.