Samozrejme, že tebe nie. Ty nesedíš za volantom a nie je to na tvoju zodpovednosť, je to na triko vodiča, ktorý možno 15 rokov a viac jazdí.
Pokiaľ ide o zdržanie, bohužiaľ autobus nebude nikdy taký rýchly v tomto meste. Nie je tu nič čo by umožňovalo rýchlosť. Žiadna preferencia, úbohý stav ciest, zastávka pri každej lampe atď...šak to poznáme.
Ide o ten pomer, samozrejme jazdit s neblokovanymi dverami je sialenstvo. Pretlacenie fotobunky ak uz je zrejme ze nikto nenastupuje/nevystupuje (a to zrejme je, ak stojim na zastavke a uz 5 sekund sa nic nedeje) mi nepride ako bezpecnostne riziko.
Ide o uplne normalne prirovnanie: hlada sa spravny pomer medzi bezpecnostou a nejakou normalnou rychlostou prepravy.
Samozrejme ze najma treba ludi motivovat tam nestat, ale kym tam stoja tak v klude stat v zastavke dve minuty nie je normalne. To uz rychlejsie je tie dvere pretlacit, ist sa tam osobne pozriet ci nikto nie je privrety a odist (hoci samozrejme by to bolo absurdne).
Ked "pretlacis" fotobunku, medved ti nebude signalizovat ze nebudes mat dolahnute dvere a umozni ti pohnut sa s nimi? (neviem, preto sa pytam)
"Efektívnejšie" .. no za akú cenu... To je asi ako keď mi príde efektívnejšie prejsť nejakú križovatku na červenú (keď vidím že nič nejde..), ako čakať tam zbytočne minútu a pol.. Alebo mi príde efketívnejšie zrušiť blokovanie rozjazdu a rozbiehať sa s otovrenými dverami,.. tiež tým ušetrím na celej trase minúty..
To tlačidlo nebolo určené na pretláčanie fotobunky. Ani to nikto vodičom neprikázal, aby to robili (lebo ani nemôže). Iná vec je, že to v núdzovom prípade takúto funkciu umožňuje, a väčšina vodičov na to prišla. (ale nie všetci..)
Práve o tom som písal, keď niekoho privrie do dverí ak deaktivuje fotobunku. Tato funkcia umožňuje vodičovi úplne sa distancovať od dverí. Veľa cestujúcich vodiči potiahli na starších vozoch, aj na SOR-e sa to podarilo. Niekoľko vodičov skončilo aj na súde kvôli tomuto, preto sa stále hľadajú pokrokovejšie funkcie ako tomuto zabrániť.
Skôr si myslím, že nie je dostatočné informovanie cestujúcich zo strany DPB o tom, kam sa až majú postaviť a najmä preplnenosť spojov na linkách kde jazdia medvede.
To prirovnanie čo si napísal je úplne scestné, nemá s týmto nič spoločné.
Preco by to mal robit? Ja neviem, preco by nemal jazdit napr. 10 km/h? Vsak snad nebude nadriadenemu vysvetlovat ak bude mat nehodu lebo isiel 50 km/h. Co tam po tom ze naberie niekolko minut meskania, ze?
Ty budeš ten, ktorý bude vysvetlovať nadriadeným ak náhodu vodič zovrie vo dverách niekoho a ten sa bude následne sťažovať? Ty dorovnáš chýbajúce odmeny tomu vodičovi?
Prečo by to mal vodič robiť?
Ale tá funkcia pretláčania nie je na prevádzkové používanie. Vodič zvyčajne tých ľudí po čase upozorní, aj keď nie vždy pochopia čo sa od nich žiada...
Ja zas mam skusenost (zo 68) ze vacsinou uz vo dverach nestoja. Na druhej strane, ak sa niekde stoji 2-3 minuty tak vodicovi treba zakazat jazdu na MBCC, kedze nevyuziva moznost dvere zatvorit napriek fotobunke.
Tak iné ustanovenie prepravného poriadku. Pre osoby so zníženou pohyblivosťou sú na nástup najlepšie prvé dvere. O tých má vodič za každej stiuácie najlepší prehľad. A aj bez čítania akýchkoľvek práv a povinností by som tak postupoval na základe rozumu.. Mnoho dôchodcov o barliach tade aj nastupuje.. škoda že nie väčšina.
Nezvykli si v MBCC, doteraz sú bežné 2-3 minútové prestoje v zastávkach kvôli tomu.. Ale tiež verím že raz si zvyknú, možno až keď dorastie ďalšia generácia ?
u Soriek (dlhých) existuje tlačidlo STOP, ktoré okrem zastávok na znamenie (kde vystupuje minimum cestujúcich) je možné na toto použiť a vodič má na displeji informáciu aj o ktoré dvere sa jedná... u kratších vozidiel sa to ešte dá ustrážiť, tam väčšina týchto ľudí nastupuje do druhých dverí, kde ich je vidieť, na Solarise som privrel jedine dobiehajúcich cestujúcich (najmä ak dobiehajú kolmo na vozidlo a vodič ho nemá šancu vidieť kým sa daná osoba nehodí do dverí)... MBCC nemám vôbec skúsenosť na posúdenie...
Skôr v tých starých busoch, kde zvonček bol na streche by to bolo zaujímavé. Už vidím babku, ako sa jednou rukou drží tyče, druhou chytí barlu a pokúša sa ňou stlačiť zvonček na streche. Babka-spiderman
A k tym fotobunkam - pochopi to kazdy narod len to treba zaviest a chvilu prevadzkovat. Zvykli si v MBCC, zvykli by si aj v inych vozoch. Samozrejme ze prve dni su problemy, ked ti ludia s tym skusenost nemaju.
zase na druhú stranu - ak vystupuje človek, ktorému bude výstup dlhší čas trvať, má si dať zvukové znamenie aby o ňom vodič vedel... koľkokrát som aj ja takto privrel cestujúceho, pretože napr. v Karose ak sa niekto postaví na prvý alebo druhý schodík pri 3. či 4. dverách, prekryjú ho sedadlá vo vozidle a vodič ho nemá možnosť vidieť ani vo vnútornom ani vo vonkajšom zrkadle - to ak je relatívne prázdne vozidlo, ak je plné tak vodič nemá o situácii vo vozidle adekvátny prehľad... a to ja držím zvonček 3 sekundy kým dám zatváranie dverí (aj za to som už dostal vynadané samozrejme)... a včuľ buď múdry... samozrejme, pomohli by kamery a zatváranie na detektory, ale zase to slovenský národ nepochopí, že si má odstúpiť od dverí, inak sa nezavrú
Ik
Pokiaľ ide o zdržanie, bohužiaľ autobus nebude nikdy taký rýchly v tomto meste. Nie je tu nič čo by umožňovalo rýchlosť. Žiadna preferencia, úbohý stav ciest, zastávka pri každej lampe atď...šak to poznáme.