Ad. DNV: Co tak obrat ... Eisnerova - Istrijska - Novoveska - Na grbe - Hradistna* - Eisnerova - ...?
* alebo Ivana Bukovcana, ale tam neviem aka je situacia
Vytvorilo by sa tam niekde miesto na jeden bus, ktory by tam mal len vyrovnavacku, linka by bola prejazdova s 21 a prestavky by boli na jazdach L21.
Krizovatka Kosicka/Prievozska - podla mna v smere na Mileticovu bez problemov
Krizovatka Kosicka/Mileticova - tu sa caka a viem si predstavit zavedenie praveho pruhu ako "predbiehajuceho" pre busy, avsak bolo by tam potom zlozite to radenie.
Momentalne je situacia taka, ze nastupna zastavka pre L22 "Na hriadkach" sa posunula na hlavnu cestu a zlucila sa so zastavkou pre linku 28 smerom do DNV, cize teoreticky ti vzniklo viac miesta pre parkovanie autobusov. (v priestore byvalej nastupnej zastavky) Ale aj tak si neviem predstavit, ako by tam ta "121" prestavkovala.
No čo zase Miletičku sledujem ja, či už z jazdenia alebo aj občasných návštev trhoviska, nie málokedy je výjazd z Košickej na druhý či tretí krát. V horšom počasí alebo v piatok je šóra dosť dlhá. Ale nehovorím, že to poznám detailne.
Ono riadenie v križovatke Košická - Miletičova je síce akože dynamické, ale efektívne mnohokrát nie.
Cez Želiarsku určite nie. Tam má problém aj IGK, je tam veľmi úzka cesta a kĺbak by musel prekonať dve ostrouhlé zákruty.
Prímoravská a Pieskovcová je tiež nepoužiteľná. Vozovka je v súčasnosti rozdelená na dva pruhy - automobily a cyklisti+chodci. V lete tam chodia ľudia na korčuliach a bicykloch dosť rýchlo. Je to nebezpečné samo o sebe (priateľka si tam raz kvôli IGK rozbila obe kolená). Navyše pri hoteli Helios je zúžený profil a radi tam parkujú IGK tak, že iné IGK ledva prejde.
Tie Hriadky sú jediné najreálnejšie (aj keď určite sa dala využiť výstavba parkoviska pri Terne, Lidli, Tescu etc.) Každopádne, toto bola ich odpoveď. To miesto je tam naozaj obmedzené - podľa môjho odhadu kĺb+sólo a je dosť.
Netreba zabúdať, že L83 obsluhuje aj Starú Dúbravku a sídlisko v tej lokalite (Homolova, Tranovského). Kľudne by sa dala L83 rozdeliť na dve linky - s hustejším intervalom pre Petržalku a s redším pre Dúbravku, ale otázny je spoločenský dopyt a efekt takého rozdelenia.
Ja tam nedaleko byvam a tu 68 pouzivam relativne casto a v smere na Mileticku problemy nie su. Pri prejazde cez Prievozsku su tam dva pruhy, pricom ten pravy sa vyuziva relativne slabo (o.i. preto ze za krizovatkou konci, preto sa tam osobne nikdy neradim; busu ale nevadi, kedze tam ma aj tak zastavku). Na prvy krat to mozno v spicke nie je, ale rozhodne tam nie je ziadne neznesitelne zdrzanie, ktore by bolo treba nejak zasadne riesit. Samozrejme, palubaky by povedali viac.
No tak každý tu vravíte niečo iné, viacerí písali o prejazde cez Prievozskú aj od Apolla na viackrát... v smere od Miletičovej to môže byť detto. Asi by bolo dobré urobiť vyhodnotenie z údajov palubných počítačov.
Jazdia civilizovane = stoja v šóre, treba nájsť riešenie, aby nemuseli.
uz som dlho v DNV nebol, nepamatam si rozmery ulic. Nemohli by sa otacat cez Zeliarsku? resp cez Pieskovcovu a Primoravsku?
Samozrejme na hriadkach by to slo, ked to ide na Holicskej. Uz davno nemame 90te roky a byvaly hrubokrki "mafiani" by uz nerobili problemy s busmi pred rolandom ako kedysi. a aj keby ano, policia uz taketo osoby davno nechrani a urobili by poriadok.
ake vozidla a vodici navyse? vdaka skrateniu polovice spojov v spicke o cca 5+5 minut mozes pri rovnakom pocte vzkm a rovnakom pocte vozidiel a vodicov zahustit interval.
Tie argumenty DPB su dokazatelne blbost z jednoducheho dovodu a sice ze ta "122" este cca 2 mesiace dozadu fungovala, akurat to boli spoje L21 s poznamkou (a v smere do mesta stale funguju, do DNV to ide naprazdno).
Ono na tu krizovu hodinu - dve sa tie vozy mozu tocit viac-menej nonstop, aj tak asi nestihnu viac ako dve jazdy.
Kazdopadne, spicka nie je jedine obdobie kedy by tu DNV bolo treba riesit, aj cez vikend by to v niektorych casoch znieslo lepsiu dopravu.
Do roku 2000 existovala kombinácia 121/122 ktorá takto fungovala (122 boli vybrané spoje 121, ktoré mali konečnú na Hriadkach). Potom zo 121 spravili 21 a 122 zrušili bez náhrady.
V roku 2002 som nastúpil na gympel a túto linku začal pravidelne denne využívať a presne od toho momentu som začal (aj s tu prítomným kolegom frenkym) bombardovať DPB s požiadavkou znovuzriadiť ex 122ku (a očíslovať ju 121).
všetky odpovede mali spoločný menovateľ : obnovená L122 je dobrý nápad, ale... ... Na hriadkach sa vozidlá linky s takým intervalom nemôžu otáčať pre nedostatok miesta. Či to bola pravda, alebo bohapustá výhovorka neviem. Ako dodatok k tomuto tvrdeniu bolo, že ani jedno kĺbové vozidlo sa tu nezmestí tak, aby neblokovalo parkovisko priľahlého relaxačno-oddychovo-reštauračného zariadenia... Verbálne útoky a hádky návštevníkov zariadenia s vodičmi L122 boli príčinou jej neobnovenia - toto je asi extrakt z toho, čo písali v každom e-maily.
všetko to ale malo niekoľko riešení (uvádzam tie, ktoré som dostal ako odpovede ohľadom budúceho riešenia a možnosti zriadenia L122 [po novom asi L121] aj s predpokladaným termínom realizácie)
1) vybudovanie obratiska na za zastávkou Milana Marečka (de facto na Nám. J. Kostru oproti Ternu) [jún 2003]
2) vybudovanie nového obratiska na Hriadkach (podľa popisu na kynologickom/hasičskom cvičisku na zelenej ploche medzi P+R parkoviskom a zastávkou) [apríl 2004]
3) priebežná zastávka L122 na Ulici na hriadkach [bez termínu]
Nerealizovalo sa nič. Teraz bývam inde, necestujem L21 a vlastne mi to môže byť jedno. Len ma štve kontinuálne trvanie politiky §x-nedasanicprecestujucich a §y-hladamedovodypreconiemiestosposobovakoano
Ike
Prímoravská a Pieskovcová je tiež nepoužiteľná. Vozovka je v súčasnosti rozdelená na dva pruhy - automobily a cyklisti+chodci. V lete tam chodia ľudia na korčuliach a bicykloch dosť rýchlo. Je to nebezpečné samo o sebe (priateľka si tam raz kvôli IGK rozbila obe kolená). Navyše pri hoteli Helios je zúžený profil a radi tam parkujú IGK tak, že iné IGK ledva prejde.
Tie Hriadky sú jediné najreálnejšie (aj keď určite sa dala využiť výstavba parkoviska pri Terne, Lidli, Tescu etc.) Každopádne, toto bola ich odpoveď. To miesto je tam naozaj obmedzené - podľa môjho odhadu kĺb+sólo a je dosť.