Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #184356:
Skús sa v špičke previesť inými linkami a v iných častiach mesta. DD boli celé minulé desaťročie uprednostňované pred ostatnými, na ktoré sa zabudlo. Do trolejbusov v Prievoze a v Ružinove sa opakovane nevmestia desiatky cestujúcich, meškajú do práce, školy a nikto to nerieši. Takže ak má niekto právo pindať a prejsť na individuálnu dopravu, tak sú to obyvatelia práve týchto častí.
Reply on: ufo #184388:
Tak diky za ubezpečenie. Áno lebo ten prestup by bol z autobusovej zastávky molecova cez priechod (alebo nebezpečne cez cestu) na električkovú zastávku. Keby bol ten prestup na spoločnej hrane je to o niečom inom. Súbežnú jadzu môžme počítať na minúty alebo na počet zastávok alebo na km to je jedno. Keby išlo o 8 min ďalšej jazdy do centra kľudne by som tých ľudí nechal prestúpiť. Ten duplák namiesto K2S na 6tke by až taký jalový nebol. Zvlášť keď máme ukázať ľuďom že toto je kapacitný a rýchly nosný systém.
Áno, mimo špičky je opodstatnenie 133 ešte väčšie a preto doteraz mimo špičky nikdy nepremávala (s výnimkou jednej víkendovej výluky).
Pri 133 uznávam argument ako dobré spojenie západ - východ. Tam je silný prepravný prúd aj z Karlovky a aj z Dlhých Dielov a z električky je jediná možnosť prestúpiť pod mostom snp na 50 alebo 70 (druhá ponúka dobré spojenie do bizniscentier, avšak v neatraktívnom intervale 12 min.) - ale opäť to nie je na hrane a je tu nebezpečné prebiehanie cez cestu alebo cez priechod. Druhá možnosť je prestúpiť na Šafku (keď bude v prevádzke tunel pôjde tam o linku menej) na 78, ktorá však tiež nejde napr. k biznicentrám na Prievozskej...
Reply on: Mike #184383:
No, to tak mohlo byť, očného by som ešte neriešil. Ale bolo to rýchlejšie ako s prestupom. Mimo špičky je opodstatnenie 133 ešte väčšie. Riešiť súbehy kvôli 8 minútam súbežnej jazdy, navyšovať zbytočne vzkm o úsek KV-Molecova, nútiť prestupovať kvôli 8 minútam ďalšej jazdy do centra je neopodstatnené.
Reply on: Ámos #184386:
A že bude v celej električke 20 miest na sedenie, to určite poteší všetkých cestujúcich ?
Reply on: Mike #184377:
ak ma prist postupne 2020 70ks elektriciek bolo by fajn, keby cast bola obojstranna, ak nie vsetky. Potom by stacila vyhybka pri hribikoch z jednej kolaje na druhu. prve dodavky elektriciek vyuzit na linku z Molecky po Safko.

Reply on: MatejBA #184384:
No z Riviéry tá 133 odchádzala pred nami. Ďalej už mohla mať červenú (asi aj mala) kde my sme mali zelenú. (Neviem či náhoda, preferencia tam je iba pri PKO aj to nie 100%tná ale každopádne v smere do mesta ak má červenú cestná doprava rovnako ma stoj aj elina). Ale 133 za celý úsek rivéra - nový most SNP stojí iba pri Lafranconi a električka všade po ceste. A napriek tomu tá 133 nie je rýchlejšia ani v čase, keď nie sú na nábreží žiadne zápchy a všetkými semafórmi sa prechádza na prvý krát. A to ten solaris nemal vtedy žiadnu poruchu kvôoli ktorej by sa musel šuchtať..
Reply on: Ike #184382:
Lenze nie vzdy sa tam smochtlis 20 minut a nie vzdy stoja tie autobusy v zapchach. A je predsa zrejme, ze ak mas moznost ist bud priamou linkou alebo s prestupom, tak vacsina pojde priamou linkou (nieco podobne sa mi stalo, ked som siel z Noveho mosta na Prievozsku - prisla L50, ja som nastupil ,prestupil na ASMN na 208 a po miernom zdrzani trolejbusu nas dobehla L70 a cuduj sa svete dost ludi, ktori cakali so mnou pod Novym mostom vystupili na Prievozskej)

Mike: lenze to, ze elektricka chytala zelenu vlnu (nahoda?) neznamena, ze L133 nemohla po ceste schytat naopak cervenu vlnu 🙂
Reply on: ufo #184381:
#184367

Asi zájdem k očnému. Lebo keď som naposledy v rannej špičke videl z električky linky č. 4 na Molecovej zatáčať solaris na linke č. 133 k riviére a električka kde som sedel stála ešte na zastávke, 133 tam nestojí. A keď sme prichádzali k semaforom na Šafko - stále som sedel v tej istej 4ke, tak ten istý solaris na 133 prichádzal zároveň s nami tiež na rovnakú križovatku. A to neboli na nábreží žiadne zápchy, všetkými križovatkami sa prechádzalo na prvý cyklus.
Reply on: ufo #184381:
Chcelo by to spraviť nejaký prieskum. Lebo som presvedčený, že električka tam zákonite musí byť rýchlejšia. Vravím, išiel som tam IGK, 20 minút som sa šmochtlil veďla autobusu L133 a medzitým nás predbehlo niekoľko električiek.
Reply on: Mike #184380:
Zbytočné vzkm KV-Molecova, spomalenie prestupom...
Tá 133 ide aj v tej špičke rýchlejšie ako električka v úseku Molecova-Most SNP. Ale sú električky a šotodogmy.
Reply on: Ike #184378:
7. Vybudovanie prestupného terminálu Molecova podľa návrhu magistrátu, fobusta, alebo aktuálne o. i. lepšia doprava, posilnenie 6tky nasadením iba duplákov, zrušenie 133 a použitie tých vozov na 33 plus nasadenie nejakých ďalších kĺbov (busov) na 33 nech premáva 33 každé 2 min a dolu na Molecovej každé 2 min električka (duplák).
Reply on: Mike #184375:
No teoreticky medzi Shellkou a byvalou istotou by sa dalo napratat aspon 1 kolajove obratisko (pripadne by sa urobilo aj smerom na dubravku a pri vyluke by slo operativne vyuzit) - ale toto je taka fantasmagoria ako to, ze na Slovensku nebude nikto kradnut 🙂

Ike - hlavny problem je, ze vacsinou ta L133 je rychlejsia ako elektricky (nie vzdy su tam take zapchy ze to len stoji) a tak sa ludom viac oplati ist L133. Moze tu niektorych rozdrapovat od jedu aka to je zla linka, ale keby mali moznost ist priamou linkou ci prestupom, tak 99,5% tunajsich by slo priamou linkou.

Co sa tyka tych sci-fi:
1.) asi to tak zostane
2.) niekto by nadaval, ze sa plytva vzkm
3.) nerealne (pokial viem elektricky maju iba 2 tlacitka - vsetko ci len prve dvere)
4.) vybudovanie ale napr. so skratenim L6 alebo "kazdy druhy spoj L9" 🙂
5.) to skor ja budem lietat ako sa toto stane
6.) aj keby to bolo super, otazne ako by to bolo realizovane - po Hany Melickovej/Tomankovu si to viem predstavit ale co dalej?
Na margo nesystémovosti L133:
- tá linka je nielen nesystémová z hľadiska linkovania, ale aj z hľadiska ideového - výsada MHD má byť časová konkurencia v špičke - toto L133 nespĺňa.
- okrem toho, je to zbytočné míňanie kĺbakov, ktoré naspäť jazdia naozaj doslova prázdne.

Tu je zopár riešení (aj sci-fi), ktoré ma napadli s riešením Molecky
1. nulový variant - všetko zostane ako teraz
2. zrušenie 133, vznik novej električkovej linky, ktorá by mala nástup na Molecovej, ale fyzicky sa točila na KV
3. pri jeden z KV liniek - rezervácia druhého vozňa pre Molecku (Amosova myšlienka)
4. vybudovanie obratiska na Molecke a vznik novej linky (Mike-ova myšlienka)
5. Využitie "hríbikov", vybudovanie kaliforňana a
5a. nákup určitého malého množstva obojstranných električiek, ktoré by tu mali konečnú a prestávkovali by na "hríbikoch"
5b. využitie súpravy T3 "PX" ?
6. Výstavba električkovej trate na DD
Reply on: 810zssk #184376:
S tým že to by sa nepochybne využilo aj počas výluk, či už plánovaných alebo operatívnych. Ale tak holt, strategické plánovanie MHD v stredno a dlhodobom horizonte v tomto meste 0 bodov...
Reply on: Mike #184375:
Do by bolo samozrejme idealne 🙂
Ámos, Samo: keď už nie električku na DD, tak aspoň podstane lacnejšie riešenie: obratisko niekde pri Molecke. Miesta je tam dosť. Všetci z 33 by tak mohli pri dobrom nastavení CP prestúpiť do úplne prázdnej el, ktorá by tam začínala.
Reply on: Petto #184359:
A to tá 6ka ide dosť skoro...
Reply on: 810zssk #184372:
nie nestacilo, problem je to, ze na molecke sa z L33 vyruti 120 ludi a chcu nastupit na prvu elektricku.
dnes to co pri vystavbe troflov na DD tvrdil turbo, a to ze tam treba potiahnut elektricku sa ukazuje ako najlepsie riesenie.
v kazdom pripade prazdne vozy iduce ako vlacik za inymi linkami nie je riesenie.
to uz skor zvratenost zatvorene dvere na Bcku az po molecku a az tam spristupnit B pre Dlhodielcanov. ale to by cestujuci fakt nepochopili ?
Reply on: Ámos #184371:
No tak dobre, ale toto nie je o tom ze by to neviezlo ludi lebo sa to tak nikdy nerobilo, ale pre zlepsenie kapacity na nejakom useku. Ale zas ked uz vozidla navyse, ktore by jazdili v celom useku, mozno by stacilo to posilnenie aj bez takehoto opatrenia. Tazko povedat.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.