Celé to priloženie netrvá viac ako tri sekundy, čiže pri bratislavskom priemernom čase stanicovania 15 sekúnd nesmie na zastávke nastupovať viac ako päť ľudí, hej?
No, zasa aj neslovák či neslovan, pokiaľ má aspoň trochu rozumu tak sa zaujíma ako cestovať v MHD a nie že nastúpi do prvého čo príde a vezie sa.
- čiže logicky sa ten turista/návštevník ak je zahraničný, informuje niekde vopred (napr na nete)
- alebo ak nie, tak priamo na mieste... či už na stanici alebo na letisku alebo v mieste prvého kontaktu... áno vieme aká je úroveň znalosti jazykov u vodičov DPB ale tak sa opýta v stánku, infostánku (na letisku) alebo náhodných mladých okolostojacich...
- a ak sa už nikde neinformuje lebo je autista alebo sa hanbí hovoriť s cudzími tak si môže všimnúť automaty na cestovné lístky prakticky na všetkých zastávkach pri staniciach a na letisku a tarifné info hoc aj v slovenčine ale 15 min/60 min je podľa mňa medzinárodné... a často sú tam aj piktogramy
- alebo ak je to napr. angličan a nič nečíta nikde sa neinformuje tak nastúpi prvými dvermi a chce si u vodiča kúpiť lístok a keďže vodič ho pošle preč (dosť často s vulgárnym spojením "pál do p.. ?)
tak asi dotyčnému cestujúcemu dôjde že tá preprava nie je zadarmo a lístok si treba kúpiť vonku...
.. jedine že by predpokladal že ako na ukrajine v každom vozidle je sprievodca a lístok si kúpi u neho, čo je ale veľmi malá šanca si myslím...
Nie je na tom nič zložité. Aj v BB to funguje ukážkovo. Trasu dlhú necelé 4 km (osobná stanica - Radvaň) som chodil radšej pešo, keďže to bolo rýchlejšie ako trolejbusom, ktorý stál na zastávkach aj pár minút...
Pozri, ja som si užil dosť pípania kariet pri cestovaní v Žiline. A nástup cestujúcich, aj napriek tomu že je povolený všetkými dverami, trval citeľne dlhšie ako v Bratislave.
Tarifa má byť skonštruovaná jednoducho, tak aby ju aj občasný cestujúci pochopil. Toto v BA existuje - dva druhy jednorazových papierových lístkov (15 a 60 minútový), jeden druh (z pohľadu používania) predplatného, plus, pre technicky zdatnejších, nové elektronické formy (SMS, časom možno rôzne aplikácie pre mobily...). Nič viac netreba.
Naozaj netuším, čo by sa získalo tým, že si niekto bude pípať nejakú kartu. Akurát tak štatistika pre dopravcu, ale za cenu zbytočnej buzerácie cestujúcich. A to si už vôbec nedomyslel, čo s takými čo kartu nemajú. Tí si budú kupovať lístky u vodiča?
A pocitat vies, velkoblavak? Tri sekundy na hlavu, to pri tridsiatich cestujucich znamena stanicovanie 90 sekund oproti sucasnym cca dvadsiatim. A to som v BB zazil ako 15Tr naberala cestujucich aj styri-pat minut. To by v bratislavskych podmienkach teda bola vyhra...
Inak je fakt sranda ze do sedlakov tu nadava clovek co raz vystrci nos do velkeho sveta a hned by chcel slepo kopirovat vsetko co tam videl, bez zamyslenia sa nad tym ze podmienky tam a tu su mozno diametralne odlisne.
tento system funguje v niektorych mestach kde je metro. Lebo tam sa autobusy pouzivaju len na to, aby sa ludia dostali na prvu stanicu metra. A tam to funguje. Ale keby sa to zavadie u nas, tak by MHD nikto nechodil, vsak to peso by som bol rychlejsie ako cakat 5 minut na kazdej zastavke rano.
ale v TT nemajú linky s 5, 6 a 10 min. intervalom a necestuje tam toľko cestujúcich. ?
Neviem si predstaviť napr. takú Zochovu, ak by sa podľa tvojho návrhu nastupovalo iba prednými dverami. Príklad: Zastavia za sebou dva autobusy, prvý napr. 93 (pri predných dverách by stála rada cca 15-20 cestujúcich a za ňou by stála 84 a do nej by sa tlačilo napr. 5 cestujúcich, takže by skôr zavrel dvere a mal by sa zdržovať a na každej zastávke čakať kým voz pred ním odíde, alebo na každej druhej zastávke vždy obiehať nejaký iný voz, do ktorého nastupuje viac ľudí?
V BA tento systém nie je dobrý...
MatejBA