Reply on: Ike #182286:
No, zasa aj neslovák či neslovan, pokiaľ má aspoň trochu rozumu tak sa zaujíma ako cestovať v MHD a nie že nastúpi do prvého čo príde a vezie sa. - čiže logicky sa ten turista/návštevník ak je zahraničný, informuje niekde vopred (napr na nete)
- alebo ak nie, tak priamo na mieste... či už na stanici alebo na letisku alebo v mieste prvého kontaktu... áno vieme aká je úroveň znalosti jazykov u vodičov DPB ale tak sa opýta v stánku, infostánku (na letisku) alebo náhodných mladých okolostojacich...
- a ak sa už nikde neinformuje lebo je autista alebo sa hanbí hovoriť s cudzími tak si môže všimnúť automaty na cestovné lístky prakticky na všetkých zastávkach pri staniciach a na letisku a tarifné info hoc aj v slovenčine ale 15 min/60 min je podľa mňa medzinárodné... a často sú tam aj piktogramy
- alebo ak je to napr. angličan a nič nečíta nikde sa neinformuje tak nastúpi prvými dvermi a chce si u vodiča kúpiť lístok a keďže vodič ho pošle preč (dosť často s vulgárnym spojením "pál do p.. ?)
tak asi dotyčnému cestujúcemu dôjde že tá preprava nie je zadarmo a lístok si treba kúpiť vonku...
.. jedine že by predpokladal že ako na ukrajine v každom vozidle je sprievodca a lístok si kúpi u neho, čo je ale veľmi malá šanca si myslím...
roman2