Nie je na tom nič zložité. Aj v BB to funguje ukážkovo. Trasu dlhú necelé 4 km (osobná stanica - Radvaň) som chodil radšej pešo, keďže to bolo rýchlejšie ako trolejbusom, ktorý stál na zastávkach aj pár minút...
Pozri, ja som si užil dosť pípania kariet pri cestovaní v Žiline. A nástup cestujúcich, aj napriek tomu že je povolený všetkými dverami, trval citeľne dlhšie ako v Bratislave.
Tarifa má byť skonštruovaná jednoducho, tak aby ju aj občasný cestujúci pochopil. Toto v BA existuje - dva druhy jednorazových papierových lístkov (15 a 60 minútový), jeden druh (z pohľadu používania) predplatného, plus, pre technicky zdatnejších, nové elektronické formy (SMS, časom možno rôzne aplikácie pre mobily...). Nič viac netreba.
Naozaj netuším, čo by sa získalo tým, že si niekto bude pípať nejakú kartu. Akurát tak štatistika pre dopravcu, ale za cenu zbytočnej buzerácie cestujúcich. A to si už vôbec nedomyslel, čo s takými čo kartu nemajú. Tí si budú kupovať lístky u vodiča?
A pocitat vies, velkoblavak? Tri sekundy na hlavu, to pri tridsiatich cestujucich znamena stanicovanie 90 sekund oproti sucasnym cca dvadsiatim. A to som v BB zazil ako 15Tr naberala cestujucich aj styri-pat minut. To by v bratislavskych podmienkach teda bola vyhra...
Inak je fakt sranda ze do sedlakov tu nadava clovek co raz vystrci nos do velkeho sveta a hned by chcel slepo kopirovat vsetko co tam videl, bez zamyslenia sa nad tym ze podmienky tam a tu su mozno diametralne odlisne.
tento system funguje v niektorych mestach kde je metro. Lebo tam sa autobusy pouzivaju len na to, aby sa ludia dostali na prvu stanicu metra. A tam to funguje. Ale keby sa to zavadie u nas, tak by MHD nikto nechodil, vsak to peso by som bol rychlejsie ako cakat 5 minut na kazdej zastavke rano.
ale v TT nemajú linky s 5, 6 a 10 min. intervalom a necestuje tam toľko cestujúcich. ?
Neviem si predstaviť napr. takú Zochovu, ak by sa podľa tvojho návrhu nastupovalo iba prednými dverami. Príklad: Zastavia za sebou dva autobusy, prvý napr. 93 (pri predných dverách by stála rada cca 15-20 cestujúcich a za ňou by stála 84 a do nej by sa tlačilo napr. 5 cestujúcich, takže by skôr zavrel dvere a mal by sa zdržovať a na každej zastávke čakať kým voz pred ním odíde, alebo na každej druhej zastávke vždy obiehať nejaký iný voz, do ktorého nastupuje viac ľudí?
V BA tento systém nie je dobrý...
Ak by sa k tomu stavali tak ako ty tak by to v tých mestách nefungovalo dlhé roky ? Nemienim sa už hádať,každý má svoju pravdu...Toto je najlepšie vydiskutovať si pri káve a nie tu rozpisovaním sa do nekonečna ?
Fakt?Nemal som pocit,že by v Trnave alebo Bystrici niekto kydal na tento systém....Pred 10 rokmi som býval v Trnave a už vtedy to tam fungovalo bez problémov...NIKTO nečakal pri dverách dlhšie ako 15 sekúnd (aj keď vtedy sa vo veľkom nepoužívala čipová karta ako dnes....Dnes to tam fičí jedna radosť!!!
Myslíš,že by bol problém aj v tom prípade ak by sa takýto "označovač" umiestnil ku každým dverám?Keď už stádo nechápe systému NÁSTUP LEN PREDNÝMI DVERAMI!!! ?
Podľa vlastných skúseností som nemal dojem,že by to v Londýne robilo ľuďom problémy.Všetko to šlo plynulo...Celé to priloženie netrvá viac ako 3 sekundy...
Ike
Jedine mi vadí, že nie je foreign-friendly. Ja byť Neslovák, resp. Neslovan, tak dostanem pokutu na prvej zastávke a ani neviem za čo.