Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: roman2 #182261:
Co by si ulahcil tym ze by si vsetkych ludi pchal cez jedny dvere a nutil ich prikladat niekam nejaku hlupu karticku?
Reply on: Ike #182260:
Rentabilna MHD je v nasich podmienkach oxymoron. Preto sa uzatvaraju zmluvy o vykone vo verejnom zaujme. Verejny zaujem nemozes merat len peniazmi.

Inak nechapem preco tu vytahujes linky ako 135 a podobne, ked o nich vobec nebola rec. Priklad ktory sme riesili je 43.

A este jedna vec: v suvislosti s pasmami sa ohanas tym ze vy v DNV platite rovnake dane a preto nemozete mat drahsie cestovne. Sucasne navrhujem znizovat uzemie pokryte MHD takze ludia co tiez platia rovnake dane by nemali MHD vobec! Jasne, niektore minibusy su hovadina, ale v principe v sulade s verejnym zaujmom by mnohe jazdit mali
Po štyroch mesiacoch sa dočkáme možno nápravy: http://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/1707/neoznacene-zastavky-na-dlhych-dieloch

Ale musel na nich pritlačiť až magistrát... ?
Reply on: roman2 #182261:
v bratislavských podmienkach by si to len stazil.
Reply on: roman2 #182261:
A komu si čo uľahčil tým, že si sa inšpiroval jedným nápadom (aj to nie práve tým najlepším) zo zahraničia?
Reply on: TomJ #182211:
PCL na 1, 2 alebo tri linky existovali v 90tych rokoch a zrušili sa kvôli ich slabému využívaniu. Načo bude dobré komplikovať tarifu lístkami ktoré možno využije 1% cestujúcich?
Reply on: AAA #182232:
V skutočnosti možno aj nikto, ale ide mi o to, ukázať aká je to blbosť, rozdeľovať jedno mesto na viac oblastí.
Je síce pravda, ako tvrdíš v príspevku #1822228, že cestujúci z týchto okrajových častí cestujú na dlhšie vzdialenosti ako tí čo bývajú bližšie k centru (ale aj to nie vždy a všetci), ale zas na druhej strane treba brať do úvahy aj to, že zas majú ďaleko menšiu ponuku spojov. Z Čunova ide bus raz za 15-20 minút, zatiaľ čo 50tka premáva každých 6-10. A túto nevýhodu im chceš ešte komplikovať vyšším cestovným ktorého celkový efekt bude nakoniec z pohľadu celkových tržieb minimálny.
Reply on: S499.1023 #182253:
Prečo keď chce niekto niečo uľahčiť tak musí byť zákonite debil?
Reply on: 810zssk #182258:
V Poluse je aj veľké množstvo ekonomických subjektov. Millenium Tower I a II, Lakeside Tower a pod.

Nemám žiadny problém s tým, že tu mesto zlepšuje obsluhu súkromných subjektov. To je predsa poslaním mesta - podporovať MHD tam, kde je veľký dopyt (a podľa môjho názoru nemusí byť v tom ťažko-definovateľnom "verejnom záujme"). Lebo opačná politika zase len spôsobuje rast IAD a úpadok MHD.
Polus je ako nákupné stredisko dosť zle oproti konkurencii (aspoň podľa môjho názoru) - myslím, že dosť cestujúcich ide práve do tých ekonomických subjektov.

Ale takisto nemám problém s obsluhou Avionu. Ľudia tam cez víkend pôjdu tak či tak a mesto má na výber: buď kolóny automobilov s jedným cestujúcim, alebo obsluha autobusom.

Rozhodne si myslím, že rentabilná obsluha neverejných subjektov je lepšia a prospešnejšia ako nerentabilné politické linky typu 128, 135, 36 a pod hlúposti.
Reply on: AAA #182252:
Nesúhlasím s Tebou v tejto otázke vôbec.

Volkswagen je dosť atraktívna lokalita pre prúdy cestujúcich aj keď uznávam, že skôr pre mimo-BA. Ale rozhodne si nemyslím, že linka 21 robí DPB stratu na úrovni liniek 43,128,44 a pod.

Druhá vec je, že obyvatelia mesta platia rovnaké dane! Prečo by mali byť dve kategórie cestujúcich?

Tá hypotéza o priemerných väčších nákladoch je hlúposť. Okrajové časti majú spravidla jednu nosnú linku - Petržalka má ponuku nosných liniek oveľa pestrejšiu - napriek tomu sú náklady na cestujúceho podľa Teba menšie.

Tvoj návrh dáva Dúbravku do prvého pásma. Ak by sa niekedy znovu zaviedli dve pásma a k tomu všetkému týmto spôsobom, kvantá študentov stredných a základných škôl, čo bývajú v DNV a chodia L20 do Dúbravky by sa ti určite poďakovali. A pritom ich priemerná cesta MHD patrí podľa môjho odhadu k najkratším v BA. Čiže hypotéza o "dlhšej cestovnej vzdialenosti" je mimo.
Reply on: AAA #182256:
Uprimne: neviem. Bolo to uz dost davno 🙂 Ani netvrdim ze sa to udialo nejak skokovo, ale ked si pozries ako sa pri Poluse vyprazdnuju elektricky a kam ti ludia smeruju tak lahko prides na to, ze nebyt Polusu tak je potrebna znacne nizsia kapacita. A zrejme by to naozaj bolo reflektovane.
I keď sa už kamerový systém tuším v DPB nepoužíva resp. tuším bol dokonca v niektorých vozidlách demontovaný toto je zaujímavý článok. http://natankuj.sme.sk/c/6460985/policajti-maju-v-autach-kamery-pokuta-moze-prist-aj-bez-zastavenia.html Ide o kamerový systém v policajných autách. Cena štyroch kamier aj s nahrávaním a všetkým potrebným + montážou bola 1291 eur bez DPH. DPB nikdy nepovedal koľko stálo vybavenie jedného autobusu, ale z celkovej ceny, ktorú zverejnil to v priemere vychádzalo cez 10 000 €... Kde je rozdiel potom tých takmer 9000 € pri policajtoch a mhd? Ok do autobusu treba dlhšiu kabeláž a tým je aj o niečo drahšia montáž, ale i tak v tom nemôže byť taký rozdiel. Keď som si skladal komponenty potrebné na vybavenie krátkeho autobusu 4 kamerami (cca mesiac po zavedení tohto systému) a to som vyberal fakt drahé komponenty, cena nikdy nepresiahla 3500 € a to boli ceny pre konečného spotrebiteľa + v jednom z drahších obchodov. Pekne sa na tom niekto nabalil. ?
Reply on: 810zssk #182255:
A aká linka sa po otvorení Polusu zaviedla, resp. sa jej zlepšil interval?
Reply on: AAA #182252:
Naozaj obsluha Polusu nestoji nic? Podla teba keby nebol Polus tak je tam rovnake mnozstvo spojov ako dnes?
Reply on: AAA #182204:
Celý rozsah štandardnej bratislavskej MHD je základný intravilán mesta.
Reply on: roman2 #182201:
exemplárny debil
Reply on: 810zssk #182248:
Len ide o to, že zatiaľčo obsluha Polusu nestojí navyše nič, extra autobus na Kačín, kde o ZDO nemôže byť ani reč, stojí určité peniaze.
Reply on: Palo1987 #182224:
A prečo by v prestupnej tarife nemohol existovať neprestupný lístok? Snáď chceš povedať, že prestupný lístok neexistuje? Ja si náhodou 15-minútový lístok chválim, je to vcelku kompromis medzi 10-minútovým prestupným, ktorý je krátky, a úchylným na štyri až päť zastávok, kedy na každej linke sú zastávky v inej vzdalenosti.

Stále sa však čudujem tomu, že zopár ľudí neprestalo špekulovať nad lístkami. Najlepšie by bolo, keby existoval len jeden lístok, a to hodinový prestupný, a bolo by po probléme.
Reply on: 810zssk #182249:
Teda neprestupna tarifa ako taka nema pozitivne prvky 😃 ale ta londynska tarifa ma.. napr. price cap.
Reply on: roman2 #182246:
Zly je nastup len prednymi dverami. Zla je neprestupna tarifa (aj ked ma aj pozitivne prvky). Zle je oznacovanie nejakej debilnej karty pri nastupe, co zdrzuje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.