Jazdili by síce bez prestupu na Hodžko, no 15 min lístok by im nestačil, čiže by platili to isté ako pri ceste 41+64+83/84, akurát, že by nemuseli prestupovať.
Staré znenie: Dopravca je povinný zabezpečiť, aby osádka autobusu alebo iné oprávnené osoby dopravcu poskytli cestujúcim potrebné informácie týkajúce sa podmienok ich prepravy, najmä ich práv a povinností pri preprave, priebehu prepravy, cestovného, údajov o príchode a odchode spojov na autobusovej linke, možností prestupu na inú autobusovú linku alebo na iný druh dopravy,"
Niekto mal zjavne potrebu vykázať činnosť a mierne ustanovenie preformuloval, čím to dokašlal, keďže túto povinnosť dal i vodičom. Alebo je to transpozícia nejakého europredpisu. Možno je to prepísané z nariadenia o právach v autobusovej diaľkovej doprave, kto vie...
K #179580: Je logické, že pokiaľ dopravca o zmene nevie, môže informovať, až keď sa o nej dozvie.
Je to zákon o cestnej doprave. ?
Ako celok som ho podrobne nečítal, takže len tak rýchlo námatkovo pár postrehov, v čom je ten zákon zlý:
1. Vypadla povinnosť strpieť zistenie totožnosti (za účelom vymáhania sankčnej úhrady) privolaným príslušníkom PZ čiernym pasažierom,
2. Organizátor IDS má mať postavenie dopravcu, čo je imho divné a zlé riešenie.
3. Riešenie niektorých priestupkov v blokovom konaní (jazda načierno nie je priestupok) revízorom a príjmy z tejto pokuty majú zostať príjmom dopravcu. Čo podľa mňa je tiež blbosť a divné riešenie. Je to veľmi zjednodušene obdobné, ako keby bolo dané zamestnancovi predajne s PC právo odsúdiť niekoho za krádež.
4. Nedefinuje sa pojem prímestská a diaľková autobusová doprava. Už vidím teraz ako VÚC s kamarátmi z SAD budú dotovať všakovaké linky.
A PP jDPB e v rozpore s týmto zákonom, keďže podľa neho je tarifa súčasťou PP.
A este jedna vec:
"Dopravca je povinný zverejniť cestovný poriadok a jeho zmenu v dostatočnom predstihu najneskôr 10 dní pred začiatkom platnosti na svojom webovom sídle, na autobusových staniciach a zastávkach, prípadne aj iným vhodným spôsobom."
Nevidim tam ziadnu vynimku v pripade, ze sa o zmene dozvie neskor, takze uz sa nie je za co schovavat... myslim, ze DPB zacinaju vesele casy.
Toto ma zaujalo:
"Dopravca je povinný zverejniť tarifu na svojom webovom sídle a zabezpečiť, aby sa aspoň základné údaje sprístupnili verejnosti v cestovnom poriadku, a ak je to možné, aj v priestoroch autobusovej stanice a v autobusoch, a aby osádka autobusu a revízori boli schopní informovať cestujúcich o sadzbách a ostatných cenách pred začatím prepravy a počas nej."
To ako teraz ma DPB povinnost aby vodic vedel informovat napr. o cene mesacneho PCL? Pripadne zakladne info o cestovnom v CP? Dost tazko vykonatelne, nie?
Osobne sa mi to zda lepsie ako ten predchadzajuci.. zaujimavostou je napr. povinnost zverejnit PP na webe, co bude mozno pre mensich dopravcov problem... akurat by ma zaujimalo ci sucasny PP napr. DPB je v sulade s novym zakonom, lebo sa mi zda, ze su tam nejake nove povinnosti... este si to precitam
"lebo mňa zaráža poslednú dobu cena lístkov že jeden súkromník má plno napriek tomu že ide "pod cenu""
A co ta na tom zaraza? Ked ma lepsie ceny tak asi je logicke, ze ma viac ludi (kedze u nas sa velmi kvalitou nekonkuruje). Inak, sukromnici su uz prakticky vsetci
Nový zákon to už (žiaľ) nedefinuje, ale rozdiel medzi diaľkovou a prímestskou linkou spočíval a asi aj spočíva vo vzdialenosti medzi východiskovou a cieľovou zastávkou. Podľa mňa v princípe nič nebráni existencií nedotovanej prímestskej linky.
Máš pravdu chlapec sa trochu pomýlil ak vezmeme do úvahy povedzme 100 miest na státie vynásobíme to 8 m2/os to by naše autobusy museli mať minimálne 800 m2 priestoru na státie a taký veľký nemám ani dom ? čiže áno 8 kusov na meter štvorcový a nie naopak ?
Ja som počul práveže že je na vine Trnavský kraj, ale môžem sa mýliť. Že chcel len aby to robili ich ovečky, t.j. SAD Trnava. No k cenám sa nebudem aj ja vyjadrovať, lebo mňa zaráža poslednú dobu cena lístkov že jeden súkromník má plno napriek tomu že ide "pod cenu". Reláciu BA - TT má za 1,80 € (celý) a 1,20 (študent) čiže asi ako SAD TT (čo je tam dotácia kraja), keďže tá linka je evidovaná ako "prímestská"
Tak ako pardón človek sa nemôže ani seknúť tu? Asi nie... Ja som si to uvedomil až ked som to vyguglil. Ale už si sa tu do mňa pusti tak to kľudne dokonči. ?
Expresy BA-TT sa pokiaľ viem zrušili preto že je tam dostatočná ponuka rôznych diaľkových busových spojov ale hlavne aj vlakov (R, Zr, a teoreticky aj Os) a je zámer ministerstva rušiť autobusy tam kde existuje paralelné žel. spojenie (v princípe je to iba na papieri ale tak tu sa to už zrealizovalo).
Okrem iného čo som počul (a videl) tak SL mal tieto spoje v CP prímestských liniek, čo znamená že aj ony boli zahrnuté v "balíku" dotácií od BSK. Nech si ich kľudne SL zriadi... ako spoje nedotovanej diaľkovej linky.
A k cene sa ja vyjadrovať nejdem, lebo ak idú v dosť podobnej polohe ako SL nejakí iní diaľkári a majú voľné miesta ale problém je že sú drahší ako SL.... ?
Vieš koľko je 8 m2? Pletieš piate cez deviate. Kapacita vozidla sa počíta ako OSEM osôb na meter štvorcový a nie jedna osoba na osem metrov. A tam výrobca nič negarantuje, to je matematika, fyzika, geometria, vzorce.
Vyrobca nic negarantuje, vyrobca pocita kapacitu na zaklade plochy a normy kolko priemernych ludi sa na nu zmesti. Ale nic negarantuje, to by bol nezmysel.
U SL nie je pre vodiča problém si to ustrážiť, ale neviem si dosť dobre predstaviť ako má vodič MHD v systéme s nástupom všetkými dverami mať prehľad o tom či má alebo nemá vo voze o päť kusov naviac.
No ja viem že po zrušení tých pár spojov (ešte minulý rok) bral ľudí aj zo Senca a bol dosť narvatý, aj keď mohol porušiť interné predpisy, ale boli radi, že nemuseli ísť drahším SlivTour (aj keď ho teraz viacej využívajú), lebo je lacnejší než SL Express. Len neviem ako to vysvetlil, že prečo keď stiahli dáta s Mijoly a pýtali sa na tie čísla.
Ad: #179564 : No presne je to už asi aj na Slovensku lebo dakde som čítal že ak je prekročená kapacita cestujúcich, tak tiež môže dostať pokutu a ísť na koberček.
Ad: #179565 : To by aj mňa zaujímalo, ale vieš čo je zaujímavé .. Výrobca garantuje 8m2 pre jedného človeka ale keď je niekto trošku širší než ja tak tých 8m2 je málo ?
S499.1023