Mohol by som rozvinúť diskusiu aj na niečo off-topic??? Tu je časť z článku z www.telemania.sk :
Ešte stále je tu drahý roaming, kde sú prichadzajúce hovory stále spoplatňované cenou, akoby monopol ST neskončil, pričom na prepojenie hovoru na roamujúci mobil do zahraničia prakticky nie sú žiadne zvýšené náklady oproti priamemu volaniu na mobil v danej krajine. Hoci cena za volanie do mobilnej siete do väčšiny európskych krajín stojí z Orange 12,80 Sk (bez DPH), za príjem principiálne toho istého hovoru na vlastný mobil v roamingu zaplatí 23,90 Sk, čo je približne dvojnásobná cena! V prípade Eurotelu je situácia horšia o tie vysoké ceny medzinárodných hovorov a čo sa týka prichádzajúcich hovorov v roamingu, z web stránok Eurotelu nie je ľahké zistiť, aká je cena za prichádzajúce hovory v roamingu, ale pre Európske krajiny pravdepodobne v rozsahu od 20 do 31 Sk (bez DPH).
Adekvátne k zníženiu nákladov na medzinárodné hovory môžu aj zákazníci s predplatenými kartami právom očakávať zníženie cien za príjem hovorov do zahraničia. Na mieste by bola aj kratšia než doterajšia minutová tarifikácia. Súčasná cenová politika mobilných operátorov v tejto oblasti ešte stále neodzrkadľuje zmenené okolnosti a náklady. Preto možno roamingové služby na predplatených kartách považovať za prehnané a nevhodné na telefonovanie, ktoré skôr odrádzajú od ich používania. Zákazníci by sa mali dovolávať zníženia cien pri každej príležitosti, keď pre niečo volajú na infolinku, alebo inak komunikujú s mobilnýcm operátorom.
Teda Slovenskí operátori majú ešte stále z čoho na cenách spúšťať, aby urobili roamingové služby cenovo dostupnejšími. Najväčšiu hanbu možno pripísať predovšetkým Eurotelu, ktorý na Easy karte spoplatňuje národné hovory v aktuálnej krajine dokonca ešte vyššou sadzbou než medzinárodný hovor do SR, hoci národné hovory v každej krajine sú podstatne lacnejšie ako medzinárodné!
Za vzorový príklad v cenovej politike roamingu možno poukázať na Českého Oskara, ktorý má bezkonkurenčne najlacneší roaming v celej Európe! Veď na predplatenej karte Oskarta takmer v celej Európe stojí minúta za prichádzajúci hovor menej ako 10 Kč! Tarifikácia je 1 minúta a potom sekundy. (Oskartu využívam v zahraniči aktívne. Nielen v ČR).
Ešte stále je tu drahý roaming, kde sú prichadzajúce hovory stále spoplatňované cenou, akoby monopol ST neskončil, pričom na prepojenie hovoru na roamujúci mobil do zahraničia prakticky nie sú žiadne zvýšené náklady oproti priamemu volaniu na mobil v danej krajine. Hoci cena za volanie do mobilnej siete do väčšiny európskych krajín stojí z Orange 12,80 Sk (bez DPH), za príjem principiálne toho istého hovoru na vlastný mobil v roamingu zaplatí 23,90 Sk, čo je približne dvojnásobná cena! V prípade Eurotelu je situácia horšia o tie vysoké ceny medzinárodných hovorov a čo sa týka prichádzajúcich hovorov v roamingu, z web stránok Eurotelu nie je ľahké zistiť, aká je cena za prichádzajúce hovory v roamingu, ale pre Európske krajiny pravdepodobne v rozsahu od 20 do 31 Sk (bez DPH).
Adekvátne k zníženiu nákladov na medzinárodné hovory môžu aj zákazníci s predplatenými kartami právom očakávať zníženie cien za príjem hovorov do zahraničia. Na mieste by bola aj kratšia než doterajšia minutová tarifikácia. Súčasná cenová politika mobilných operátorov v tejto oblasti ešte stále neodzrkadľuje zmenené okolnosti a náklady. Preto možno roamingové služby na predplatených kartách považovať za prehnané a nevhodné na telefonovanie, ktoré skôr odrádzajú od ich používania. Zákazníci by sa mali dovolávať zníženia cien pri každej príležitosti, keď pre niečo volajú na infolinku, alebo inak komunikujú s mobilnýcm operátorom.
Teda Slovenskí operátori majú ešte stále z čoho na cenách spúšťať, aby urobili roamingové služby cenovo dostupnejšími. Najväčšiu hanbu možno pripísať predovšetkým Eurotelu, ktorý na Easy karte spoplatňuje národné hovory v aktuálnej krajine dokonca ešte vyššou sadzbou než medzinárodný hovor do SR, hoci národné hovory v každej krajine sú podstatne lacnejšie ako medzinárodné!
Za vzorový príklad v cenovej politike roamingu možno poukázať na Českého Oskara, ktorý má bezkonkurenčne najlacneší roaming v celej Európe! Veď na predplatenej karte Oskarta takmer v celej Európe stojí minúta za prichádzajúci hovor menej ako 10 Kč! Tarifikácia je 1 minúta a potom sekundy. (Oskartu využívam v zahraniči aktívne. Nielen v ČR).
m@rtin
Mě naopak Pendolino velice mile překvapilo, zvláště pak interiér. Nerad bych zrovna toto kritizoval, protože to považuji za úspěch. Co jsi čekal víc? Design je sice subjektivní názor, ale z pohledu cestujícího mi na Pendolinu nevadí nic.
Omyl naše koridorové tratě jsou konstruované na vyšší rychlost než 200 km/h, ale nemůže se na nich jezdit více jak 200, protože mají úrovňové křížení s ostatními druhy dopravy. Např. rakouský Taurus při bezpečnostních opatření jel z Břeclavy do Brna více jak 200 km/h.
Nevím, co myslíš těmi velkými řečmi, ale naši slavní novináři o rychlovlaku neřekli ani píp. Nechci nějaké pompézní oslavy, ale úspěch ČR to je. Já si zrovna nemyslím, že šlo o nějaké velké řeči.
Znovu omyl, právě Pendolino se v ČR použije a bude mít veliký význam na cestovní rychlosti. Když pominu jeho provozní rychlost 230 km/h, tak díky naklápěcí skříni v zatáčkách bude moci projíždět našimi koridory vyšší rychlostí než obyčejný vlak. Naklápěcí vlaky jsou zbytečné na rovinatých vysokorychlostních koridorech, ale na našich klikatých tratích v nerovném terénu budou Pendolina velikým přínosem.
P.S.
Němci nechtějí naše Pendolina pouštět z Drážďan do Berlína kvůli konkurenci. Nic jiného v tom nehledejte. Jsou to prostě zas. Němčouři. Nakonec se, ale dohodnou, protože ze smlouvy někdy z roku 1993 je jasně dáno, že provoz mezi Berlínem Prahou a Vídní bude zajišťován naklápěcími vlaky 680 provozovanými ČD. K tomu se zavázali i Němci. Provoz Pendolin do Bratislavy byl podmíněn rekonstrukcí tratě Kúty-Bratislava na koridor. V jaké fázi se nachází koridorizace ZSSK, to nevím.
A teď jízdní doby:
Z Prahy do Brna se nebude jezdit jak ty uvádíš 2.30, ale 2.06 min a 40 min zkrácení je dost významný.
Takže:
Praha-Berlín................dnes 4.49
Pendolino 3.10
"to je zkrácení o hodinu a půl!"
Praha-Děčín.................dnes 1.47
Pendolino 1.15
"zkrácení o půl hodiny"
Praha-Ostrava...............dnes 4.20
Pendolino 3.13
"zkrácení o hodinu a sedm minut"
Praha-Brno..................dnes 2.40
Pendolino 2.06
"zrácení o 35 minut"
Praha-Vídeň.................dnes 4.30
Pendolino 3.35
"zkrácení o hodinu a pět minut"
Praha-České Budějovice......dnes 2.15
Pendolino 1.23
"zkrácení o 50 minut"
Ještě pořád se ti zdá nasazení Pendolin jako zbytečné? Mě tedy ne.
Nahoře je odkaz o rychlostech prvního koridoru jak s naklápěcími vlaky tak s normálními. Je patrné, že Pendolino bude moci na spousty úseků jezdit daleko rychleji. Proto se mi nelíbí názor, že Pendolino nebude mít přínos.