Reply on: J #17072:
Ty si myslíš, že ak ja, ako napr. nejaký 70-ročný dôchodca som včera ešte šiel so 731 a dnes vyskúšam 951, že si nevšimne rozdiel? Myslíš, že si nevšimnem zníženú podlahu? Že si nevšimnem tlačidlo STOP na dosah ruky? Že si nevšimnem, že vozidlo je nové?K cenovému rozboru sa vyjadriť neviem, lebo nemám k dispozícii ceny opisovaných typov vozidiel. Ale páči sa mi, že porovnávaš 951 s max. možnou výbavou a City Bus. Prečo nie aj City Bus s max. možnou výbavou? Lebo potom by z Tvojho prepočtu nebolo zrejmé to, čo si si zaumienil, že zremé byť má?
O úhrade prestavby na CNG štátom som ešte nepočul. Napadá ma, prečo ešte túto možnosť neobjavili iné podniky ako DPB, DPMK, SAD Zvolen, Nitra a Michalovce.
J
si: Aha, tak kúpiť Karosy B951. No tak poďme podľa cien. Jedna K951 stojí 6,11SKK a to v maximálne možnej výbave. Jeden Citybus (neberem lacnejší Solaris) stojí 7,9mil SKK. Čiže za 100 K951 by sme dali 611mil. SKK. Za tú istú sumu by sme dostali 77 Cytibusov. Solarisov určite viac. No a teraz sa pýtam, čo je lepšie 100 VP K951 pri ktorom úroveň cestovania moc nezvýšiš, lebo povedzme si na rovinu, že cestujcemu je jedno akú to má konštrukciu, stále to bude len omladená K731. Alebo 77 Citybusov s NP, kúpov ktorých zvýšiš úroveň cestovania na daných linkách, dovolím si tvrdiť, o 70%. K951 v Prahe chcú vyraďovať po 12 rokoch a Citybusy po 15 rokoch. Tie tri roky ak by si zarátal do ceny... A vieš čo, spravím to.
Ak rozrátaš cenu vozidla na roky tak K951 ťa výjde 509tis. ročne a Citybus 526tis. ročne. O čom chcete ešte rozprávať pri kúpe busov? A to som rátal s cenou Citybusu nie Solarisu, ktorý by bol ku nám určite vhodnejší a lacnejší. Takže VP určite nevyjdu lacnejšie, lebo nie len cena rozhoduje ale aj pohodlie pre zákazníka. Ak by sme zarátali aj spokojnosť zákazníka? A v Bratislave máme 60.000 potencionálnych zákazníkov s obmedzenou schopnosťou pohybu. Tých nesmieme ignorovať.