Reply on: J #17070:
nemusis prepocitavat ceske ceny. Ja viem dost presne realne slovenske ceny:B952 - standardna vybava, bez BUSE - skoro 6 mil Sk
B961 - standard, BUSE aj bez BUSE - 8,5 mil Sk
Citybus Euro 3 - standard, BUSE. hlasenie - 7,8 mil Sk
Ale skor ako sa zacnes tesit, ta vsade rozhlasovana cena Citybusu (tlacove spravy) je bez DPH, kym ceny B950 su vratane DPH! K nakupnej cene si pripocitaj udrzbu a rozdiel bude este vacsi. Nie bezdovodne sa jeden nemenovany pracovnik nemenovanej MHD vyjadril na adresu Agory CNG ze je to draha hracka. A radsej nakupuje VP Karosy.
J
si: Aha, tak kúpiť Karosy B951. No tak poďme podľa cien. Jedna K951 stojí 6,11SKK a to v maximálne možnej výbave. Jeden Citybus (neberem lacnejší Solaris) stojí 7,9mil SKK. Čiže za 100 K951 by sme dali 611mil. SKK. Za tú istú sumu by sme dostali 77 Cytibusov. Solarisov určite viac. No a teraz sa pýtam, čo je lepšie 100 VP K951 pri ktorom úroveň cestovania moc nezvýšiš, lebo povedzme si na rovinu, že cestujcemu je jedno akú to má konštrukciu, stále to bude len omladená K731. Alebo 77 Citybusov s NP, kúpov ktorých zvýšiš úroveň cestovania na daných linkách, dovolím si tvrdiť, o 70%. K951 v Prahe chcú vyraďovať po 12 rokoch a Citybusy po 15 rokoch. Tie tri roky ak by si zarátal do ceny... A vieš čo, spravím to.
Ak rozrátaš cenu vozidla na roky tak K951 ťa výjde 509tis. ročne a Citybus 526tis. ročne. O čom chcete ešte rozprávať pri kúpe busov? A to som rátal s cenou Citybusu nie Solarisu, ktorý by bol ku nám určite vhodnejší a lacnejší. Takže VP určite nevyjdu lacnejšie, lebo nie len cena rozhoduje ale aj pohodlie pre zákazníka. Ak by sme zarátali aj spokojnosť zákazníka? A v Bratislave máme 60.000 potencionálnych zákazníkov s obmedzenou schopnosťou pohybu. Tých nesmieme ignorovať.