Reply on: Spectre #17065:
ocuj, ta zvratenost je hlavne osobny nazor niektorych jedincov tu na imhd... a ono svojho casu bol dokonca aj nazor, ze to ze zem je gulata povazovany za zvrateny a kacirsky... takze konecne by som rad aby sa tu prestalo argumentovat "zvratenostou" neakej konstrukcie, pretoze to nie je technicky ani konstrukcny termin ale iba nieci vymysel.PS: kazda z existujucich konstrukcii ma svoje vyhody aj nevyhody ale tu v BA kde jazdi vacsina vrakov by sme nemali byt priebercivy a brat cokolvek co bude dostupne aby sme omladili a zlepsili technicky stav vozidiel... az potom mozme spekulovat nad tym, ci kupovat citybusy alebo citara. alebo cokolvek ine..
Tu nikto neporovnaval Karosu s Slovenskymi "autobusmi". Zase to vase narodne upovedomenie. Uvedom si, ze Karosa je zvratena konstrukcia oproti ostatnym autobusom vyrobenym v akomkolvek case na akomkolvek mieste a pouzivanym nielen v CR alebo SR, ale prakticky vsade. Argumenty v pocte exportovanych kusov, ktore vysli z Karosy su lakave pre ekonomov, ale nie pre technikov. Navyse, v kapitalizme je uplne normalne, ze sa zakaznikom predava ten najvacsi odpad - to je nielen v motorizme, ale aj co sa tyka elektroniky (vid. znacka Philipz
...
genius
s tou fuziou je to pravda, ale zase trosku mystifikujes. podla toho co ja viem, tak zatial iba jediny krat sa im podarilo vyrobit o nieco viac energie, ako bola spotreba. k cielu mame este najmenej 20 rokov (bohuzial).
vodik: ano je to skvela technologia, aj palivove clanky su realna a overena vec. lenze vodik musis z vody vyrabat elektrlyzou (budiz potrebujes elektrarne) a navyse z "horenia" vodika v clanku nikdy neziskas viac energie nez do elektrolyzy vlozis (inak by si mal perpetuum mobile). ale v podstate by potom bola cela doprava na elektrinu (cast priamo a cast nepriamo cez vodik) a to jemyslim ten idealny stav, ku ktoremu by sme mali dospiet.