A predsa bráni. Obmedzenosť a debilita politikov, ktorí o tom rozhodujú. Bodaj by som sa mýlil.
Veď aj doteraz, prečo máme také operačné programy ako máme a prečo sú tam tak nastavené podmienky čerpania a oprávnené aktivity? Ja mám pocit že to je poplatné dobe (a najmä vedeniu štátu), keď to vznikalo.. Všetko nasvedčuje tomu, že sa išlo sa podľa hesla: "len preboha aby nič z Eurofondov nešlo do Bratislavy!!"
Krátke intervaly medzi spojmi sú jedným zo základných znakov nosnej linky. Na našich nosných linkách sú zavedené určité štandardy, ktoré by sa v žiadnom prípade nemali porušiť. Predĺženie intervalu na 15 minút by bolo porušením jedného z nich.
Dobre viem, aké sú u nás teraz možnosti, svojím predošlým príspevkom som chcel povedať, že nám (=Slovensku) nič nebráni v tom, aby sme si do ďalšieho programového obdobia tam zahrnuli aj stavbu nových električkových a trolejbusových tratí.
Predĺženie intervalu na 10/15/12//15 na zvyšnom úseku spôsobí len to, že ju cestujúci začnú využívať ešte menej, lebo nebude atraktívna. Preskupia sa buď do iných liniek, alebo na iný spôsob dopravy.
A DPB síce ušetrí pár vzkm, ale neušetrí žiadne náklady (resp. úspora nákladov bude ďaleko nižšia ako úspora výkonov).
Pri Technopole nemas miesto na otacanie. Dalsia vec, cez vikend staci jedna linka s 10min.int. Tam by sa nieco usetrilo. Dalej by som riesil hlavne skore ranne a neskore vecerne intervaly, kde su zbytocne na nosnych linkach 10 min.intervaly. Tam by stacilo 15 min.
a no dosiahol by si to, že L95 by jazdila narvanejšia, keďže ľudia z Lúk by sa museli namiesto 12spojov za hodinu natlačiť do 6, a L195 by jazdila prázdnejšia, lebo by mala kratšiu trasu. Ono aj mňa prekvapilo keď zavádzali L95 takú silnú v roku 2005 s i=3/7-8/4//7-8, že načo to takto husto pôjde medzi Lúčankou a Technopolom?! Ale tak dali to tak, nosná linka, krátky interval. Možno keď sa naši pravnuci a pravnúčence dožijú električky v Petržalke, tak to bude tiež premávať rovnako husto ako L95, ba dokonca so rovnakým intervalom v špičke a sedle, a ešte väčšou kapacitou. Ale DPB vtedy vsádzal na komfort v podobe krátkych intervalov pri menšom počte liniek. Zatiaľ sa mu to v Petržalke darí.
Ak by sa k dnešnej linke 95 (upravený grafikon) pridala nová doplnková linka 195 mohol by takto DPB usporiť na nákladoch a na vzkm?
Dnešná 95 chodí v úseku Technopol - Vyšehradská menej vyťažená a preto sa pýtam, či by v tomto úseku nestačil v špičke interval 10 min. a v sedle 15 min., prípadne iba v špičke 10 min., v sedle by to ostalo tak ako teraz, teda 7,5
L95 a L195 v preklade od Technopolu po Šafko by mali interval:
5/7,5/6/7,5/víkend 7,5 (takže by premávala tak ako dnes, ale spoje premávajúce po Technopol by mali očíslovanie 195. (mohlo by sa to prípadne namiesto L195 iba vyznačiť v CP 95, t- ide po Technopol)
DPB by takto znova niečo usporil, lebo v špičke podľa mňa by v úseku Technopol - Vyšehradská ráno 10 a poobede 12 min. interval stačil pri MBCC.
Ano, lenze pri Tescu mas dovod tam kupovat co najviac aby si mal co najviac bodov = co najvacsiu zlavu. Kdezto pri ZSSK bude (percentualna) zlava stale ta ista bez ohladu na to kolko krat nimi pojdes.
ale to som mal na mysli ostatných, napr. mojich rodičov, lebo oni necestujú do 1. pásma vôbec, lebo minulý rok bol otec 2x na pohrebe v Biskupiciach a 1x na Východnom, to boli všetky jeho cesty do 2. pásma, a mama tam necestovala posledných 5 rokov vôbec. Ale nejedná sa len o rodičov, aj iní určite cestujú do 2. pásma z 1. tak často ako do Grónska ?
#168801. Také máme v súčasnosti možnosti. Ale ako píše aquila v #168782, pre ďalšie programové obdobie sa budú operačné programy prehodnocovať, uvidíme čo naše úžasné ministerstvá a lobbisti v Eú vymyslia... ?
Rozhodujúci je dátum nákupu, takže aj 31.7. si môžeš kúpiť hoc aj ročný PCL s platnosťou od 29.8. (dúfam že som tých 30 dní dobre vyrátal) za starú cenu. A mnoho ľudí to tak aj robí, resp. ešte spraví.
Petto