Mám jednu otázku súvisiacu s zdražovaním cestovného. Dajme tomu, že štrvtine majiteľov PCL prestane v júni/júli platiť električenka a chceli by si všetci kúpiť ročnú električenku, príp. tí čo cestujú iba v 1. pásme by si kupovali ročnú na 1. pásmo. Je možnosť zo strany dopravcu odmietnúť človeku predať takýto PCL, keď je mesiac pred zdražovaním, alebo to môžu ľudia kľudne zneužiť, že sa dajú ešte nakupovať PCL za staré ceny a podľa starého delenia?
To ani tak nie je dôležité. Dôležitejšie je to, že je to kompetencia obce, ale pokiaľ by sa najmä nejake menšie mesto rozhodlo, že MHD nebude, neviem si predstaviť ako by si inak ako voľbami dosiahol opak.
teda ak som pochopil správne, tak my tu šaškujeme pre nič za nič s krížencom električky a vlaku, a s dvomi rozchodmi, zatiaľ čo Nemci a Taliani si mohli z EU-fondov postaviť/zrekonštruovať električkové trate?! ?
Makarónci si dokonca s podporou eurofondov stavali aj 900 mm trate (Cagliari, Sassari). V Nemecku sa s podporou eurofondov zrekonštruovala hromad mestských sietí 1000 mm (najma v ex-východnom). Teraz to napríklad zachránilo pred zrušením električky v Chotebuzi - keby ich zrušili, museli by vracať strašné prachy do eurofondov. Samozrejme najlepšie by bolo opustiť zvrhlý systém prerozdeľovania v ZESR, vrátiť sa k povodnému princípu colnej únie a nech si každý stavia za svoje a čo chce.
K miestnemu zastupiteľstvu Karlovej Vsi sa radšej ani nevyjadrujem. Pred voľbami to vyzeralo nádejne, ale po voľbách začali vymýšľať hovadiny... Napr. koľko ľudí vie napr. o tom, že potajomky zrušili výstavbu nákupného centra na Molecovej ulici, ktoré malo po takmer 20 rokoch vyriešiť nedostatok občianskej vybavenosti v Karlovej Vsi a na Dlhých dieloch? Ešte to musí schváliť mestské zastupiteľstvo našťastie. Tým, že zrušili jeho výstavbu automaticky zrušili aj výstavbu BUS pruhu z Dlhých dielov + parkovacie miesta. Argumentovali tým, že radšej by tam videli športovú halu alebo iné športoviska s tým, že dané pozemky vlastní Rakúsky investor takže už vidím ako zrazu miesto obchodného domu postaví športovú halu... Taktiež argumentovali tým, že športoviska nezaťažia a nezhoršia dopravnú situáciu na Molecovej, ale to, že keď sa hrá nejaký futbalový zápas na ihrisku na Molecovej tak automobily stoja na ceste, obmedzujú IAD aj MHD, parkujú na chodníkoch a nedodržiavajú 1,5 metrovú hranicu im zrazu nevadí... ☠ Karlova Ves má asi vždy šťastie na takýchto poslancov... Viem, že ani LIDL nechceli schváliť, ale občania im dali najavo, že chcú radšej LIDL než "parčík", ktorý roky nikto neudržiaval a zdržiavali sa tam indivídua. Som zvedavý čo na tento krok povedia občania, ovšem ak sa to dozvedia nakoľko to spravili potajomky a aj v zápisnici zo zasadnutia sa neobjavuje meno obchodného domu a ani výraz "obchodný dom", ale len označenie pozemkov z katastra... ?
no dopadlo to klasika, este horsi mackopes, ako sme si mysleli to je dost na plac ...
ale zvykli sme si ..
keby rozmyslali, teraz sa budu definovat nove operacne programy na 2014 - 2020 a posledny problem tam dat operacny program na ekolocke mestske systemy hromadnej dopravy.
taktiez nie je problem zacat vystavbu a potom dodatocne poziadat o prefinancovanie (napriklad viacere useky D1 sa tak riesili, ze zacali sa pred 2006, ale boli prefinancovane cez obdobie 2007-2013)
na magoriate len vedie, ze nemaju absolutne ziadne moznosti financovania ani oprav trati, tak stale vymyslaju hluposti...
hold tie dementne majstrovstva nas budu stat 20 rokov mizerie vo verejnej doprave, ale hlavne ze sme mali asi tak tyzden osial fanusikov ako sa 12 magorov nahana za ciernym cudom na zmrzlej vode ... huraaa
kazdopadne tunel TEN-T nebude mat v dalsom obdobi tak ci tak dostatne financne krytie takze budeme mat paskvil maximlny
s tymto absolutne nie je problem .. je to len o nadefinovani programov, ktore su odvysle od nas..
tak ako ficova vlada stiahla z dialnic 900 mio euro urobila nove nezmyselne programy pre "konkurencioschopnost" "elektronizaciu spolocnosti", co boli len tunely pre spriaznene firmy .. tak nie je problem mat ani program pre mestsku dopravu ako maju v cechach
Aké pravidlá? Vieš dať link na nejaký dokument (európsky, nie slovenský), ktorý neumožňuje financovať električkové trate 1000 mm? Keďže v niektorých krajinách sa za eurofondy takéto trate stavajú, asi žiadne také pravidlo na európskej únii neexístuje.
ale nie všekým sa to vyplatí. Človek by to nepovedal, no najväčšie úlovky podľa môjho tipu majú revízori na L24. Každý mesiac tam aspoň 3x pochytajú polovičku autobusu, takže o dotácie na L24 je myslím postarané po 3 raziách mesačne. Ja som to síce nevidel na vlastné oči, ale kolega cestuje s L24 na L21 k starej bráne. Teraz už viem ako VW "dotuje" 24,25,26 a pracovné spoje na L92 ?
no.ev.di.