a no dosiahol by si to, že L95 by jazdila narvanejšia, keďže ľudia z Lúk by sa museli namiesto 12spojov za hodinu natlačiť do 6, a L195 by jazdila prázdnejšia, lebo by mala kratšiu trasu. Ono aj mňa prekvapilo keď zavádzali L95 takú silnú v roku 2005 s i=3/7-8/4//7-8, že načo to takto husto pôjde medzi Lúčankou a Technopolom?! Ale tak dali to tak, nosná linka, krátky interval. Možno keď sa naši pravnuci a pravnúčence dožijú električky v Petržalke, tak to bude tiež premávať rovnako husto ako L95, ba dokonca so rovnakým intervalom v špičke a sedle, a ešte väčšou kapacitou. Ale DPB vtedy vsádzal na komfort v podobe krátkych intervalov pri menšom počte liniek. Zatiaľ sa mu to v Petržalke darí.
Ak by sa k dnešnej linke 95 (upravený grafikon) pridala nová doplnková linka 195 mohol by takto DPB usporiť na nákladoch a na vzkm?
Dnešná 95 chodí v úseku Technopol - Vyšehradská menej vyťažená a preto sa pýtam, či by v tomto úseku nestačil v špičke interval 10 min. a v sedle 15 min., prípadne iba v špičke 10 min., v sedle by to ostalo tak ako teraz, teda 7,5
L95 a L195 v preklade od Technopolu po Šafko by mali interval:
5/7,5/6/7,5/víkend 7,5 (takže by premávala tak ako dnes, ale spoje premávajúce po Technopol by mali očíslovanie 195. (mohlo by sa to prípadne namiesto L195 iba vyznačiť v CP 95, t- ide po Technopol)
DPB by takto znova niečo usporil, lebo v špičke podľa mňa by v úseku Technopol - Vyšehradská ráno 10 a poobede 12 min. interval stačil pri MBCC.
Ano, lenze pri Tescu mas dovod tam kupovat co najviac aby si mal co najviac bodov = co najvacsiu zlavu. Kdezto pri ZSSK bude (percentualna) zlava stale ta ista bez ohladu na to kolko krat nimi pojdes.
ale to som mal na mysli ostatných, napr. mojich rodičov, lebo oni necestujú do 1. pásma vôbec, lebo minulý rok bol otec 2x na pohrebe v Biskupiciach a 1x na Východnom, to boli všetky jeho cesty do 2. pásma, a mama tam necestovala posledných 5 rokov vôbec. Ale nejedná sa len o rodičov, aj iní určite cestujú do 2. pásma z 1. tak často ako do Grónska ?
#168801. Také máme v súčasnosti možnosti. Ale ako píše aquila v #168782, pre ďalšie programové obdobie sa budú operačné programy prehodnocovať, uvidíme čo naše úžasné ministerstvá a lobbisti v Eú vymyslia... ?
Rozhodujúci je dátum nákupu, takže aj 31.7. si môžeš kúpiť hoc aj ročný PCL s platnosťou od 29.8. (dúfam že som tých 30 dní dobre vyrátal) za starú cenu. A mnoho ľudí to tak aj robí, resp. ešte spraví.
mne sa v tých zákonoch páči vždy to slovo "najmä" čiže ak zabezpečuje aj 2/3 z toho, tak to vlastne spĺňa? btw. je definovaný pojem "MVD"? lebo to môže byť aj 1 bus za deň/týždeň, nie?
Re #168781 MIkimoUSE00: napíš na karloveské zastupiteľstvo prípadne do dpb ako obyvateľ KV
Re #168783 MIkimoUSE00: aby si nebol prekvapený, keď ti pošlú 1712
Re #168790 S499.1023: 900 mm rozchod a z eurofondov?, no fuj... Mr. 0,167 sa voči tomu nebúril?
Re #168794 no.ev.di.: Ešte tuším oficiálne nie je zmenená tarifa, takže by sa malo dať a aj keby bola, ak si ju kúpiš s platnosťou od 31.7., tak by to malo byť postarom. Iný problém by bol zaujímavejší, keby si niekto v júli chcel kúpiť (30 dní vopred) električenku platnú napr. od 10.8. - v prípade ešte neschválenej tarify by mala byť za pôvodnú cenu, ale čo v prípade, ak už bude schválená? je rozhodujúci dátum nákupu alebo dátum platnosti?
Mám jednu otázku súvisiacu s zdražovaním cestovného. Dajme tomu, že štrvtine majiteľov PCL prestane v júni/júli platiť električenka a chceli by si všetci kúpiť ročnú električenku, príp. tí čo cestujú iba v 1. pásme by si kupovali ročnú na 1. pásmo. Je možnosť zo strany dopravcu odmietnúť človeku predať takýto PCL, keď je mesiac pred zdražovaním, alebo to môžu ľudia kľudne zneužiť, že sa dajú ešte nakupovať PCL za staré ceny a podľa starého delenia?
To ani tak nie je dôležité. Dôležitejšie je to, že je to kompetencia obce, ale pokiaľ by sa najmä nejake menšie mesto rozhodlo, že MHD nebude, neviem si predstaviť ako by si inak ako voľbami dosiahol opak.
teda ak som pochopil správne, tak my tu šaškujeme pre nič za nič s krížencom električky a vlaku, a s dvomi rozchodmi, zatiaľ čo Nemci a Taliani si mohli z EU-fondov postaviť/zrekonštruovať električkové trate?! ?
Mike
http://www.opbk.sk/operacny-program/
http://www.mdpt-opd.sk/11666
http://www.opzp.sk/na-stiahnutie/opzp-verzia-3.0/op-zp-verzia-3-0.pdf strana 94