Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #168698:
máš pravdu, bude to tak lepšie. Keď si to tak zoberiem, že by som na lístok teraz prejazdil za 90 dní cca 88€ a to rátam iba cesty z/do práce, tak ma to nezabije. Vždy lepšie ako to prepiť alebo stratiť.

Ad "Ľudia na západe" - najlepšie to vystihli slová jedného chlapíka na TA3 : "Slovensko prežíva automobilovú pubertu." Kamarát má napr. auto, býva kdesi v prdeli na Zochovej chate ale jazdí autobusom a vlakom, jak do TT, tak do BA. Auto vyťahuje iba výnimočne, keď ho mal doviezť otcovi alebo keď šiel cez Pezinskú Babu do Malaciek.
Reply on: no.ev.di. #168642:
Prvé alebo druhé pásmo, to je jedno. Bratislava je jedno mesto, všetci platia rovnaké dane, tak prečo má byť časť ľudí znevýhodnená podľa ich pobytu. Argument kto ako dlho a ako ďaleko cestuje neobstojí, lebo cena sa odvíja podľa toho, či prekročíš nejakú pomyslenú hranicu a nie od dĺžky cesty. Ja cestujem 9 minút cez hranicu, do centra chodím max. raz za týždeň a platím viac, ako keď ideš ty do Auparku prípadne vyvážať sa niekde inde. Vysvetli mi prečo?

Re #168644 Joyki: A prečo si myslíš, že všetci dochádzajúci cestujú do prvého pásma?
Komu je veľa za cestovanie do BA, ten sa sem môže kľudne presťahovať (alebo si u niekoho nahlásiť trvalý pobyt a môže mať BMK), alebo si nájsť prácu v mieste bydliska.

Re #168652 810zssk: Neviem to na 100%, ale vravelo sa o tom (tuším to bolo aj medializované) už od vtedy, čo sa hovorilo o zmene cestovného.

Re #168658 MatejBA: Pri zavádzaní pásiem v roku 2000 sa cena upravila tak, že za pôvodný celosieťový si si kúpil len 1. pásmo a celosieťový stál o stovku viac. Nepamätám presné sumy, ale niečo okolo 500 a 600 Sk to vtedy bolo. Máš pocit, že vtedy to nebolo pre niekoho dosť?

Re #168659 Joyki: Kto ti tie ceny povedal?

Re #168684 MatejBA: Máš tam jednu chybu, cestovné bude tak symbolické, aké si mesto stanoví. Bez ohľadu na to, či by MHD prevádzkoval súkromík alebo DPB, stále môže byť aj zadarmo, aj za 2€.

Re #168689 inovacebus: Takže máš zaručené informácie, aké vedia poskytovať len vodiči, čo? ? Samozrejme, všetko čo si tu popísal sú neskutočné nezmysli.

Re #168694 no.ev.di.: "bohatí jazdia autom a takmer vôbec vlakom"
Ale toto platí žiaľ len na Slovensku. Na západe totiž bohatí poznajú aj cenu svojho času a počas cesty sa môžu venovať aj iným veciam ako len sledovaniu situácie na ceste.
uz skoncila zurka beusakou ????
Reply on: AAA #168692:
inak on by asi najradšej všetko ťahal po ceste a po železnici vozil iba VIP, čo si to zaplatia plne z vlastného. Zaujímavé, že tiež nepožaduje to, aby neboli dotované autobusy, veď tie idú rovnako z peňazí ľudí ako vlaky, ibaže vlaky objednáva priamo štát a autobusy VÚC. Tiež mudrlant nepozerá na to, že keď napadne pár cm snehu, tak autobusová doprava je v prdeli, kdesi sa vykydne kamión a už sa nedá jazdiť + rozbité cesty, výtlky, ktoré treba každý rok opravovať. Kde takto treba opravovať výtlky na železniciach, či ratovať ranených ľudí pri nehode kamión vs. bus? Je pravda, že aj vlak sa môže vykoľajiť ale podľa mňa štatistiky úmrtí vlak/autobus/auto vyznievajú najlepšie pre vlak. Samozrejme nútiť ľudí cestovať vlakom tam kde je vlaková stanica/zastávka 1km od posledného domu je choré, hoc sa to dá riešiť nadväznými autobusovými spojmi, ktoré by ľudí od vlaku rozvážali.
Nedávno sme tu preberali novú motorovú jednotku od ŽOS Vrútky. Keď som videl, že celková dĺžka súpravy je 57,6m so 168 miestami na sedelnie a naproti tomu vozík Regio Shuttle má dĺžku 25,5m s 50 miestami na sedenie, tak ma napadá otázka, že či sa to nepremietne do priestoru na nohy pre sediacich cestujúcich, či to nebude šermovanie a prekladanie nohami ako v niektorých autobusoch kde sú sedadlá oproti sebe. ?
Reply on: AAA #168692:
keď pre človeka s priemernou mzdou je lepší autobus, tak potom ani tí nadpriemernou nebudú cestovať vlakom, lebo bohatí jazdia autom a takmer vôbec vlakom.
Reply on: Ivan3 #168643:
A na trase Plavecký Štvrtok - Bratislava sa určite tieto výhody naplno prejavia. ?
Reply on: S499.1023 #168634:
Ja osobne si nemyslím, že som nejaký veľký šotouš, ale k veci. Spoločná dopravná politika EÚ a aj štátna dopravná politika chcú preferovať železničnú dopravu (aj osobnú) pred cestnou. Mám teda na teba dve otázky: 1. Ako to chceš za súčasnej situácie, ktorá panuje na železnici dosiahnuť, ak vlak bude drahší ako autobus? 2. Aký má byť podľa teba zmysel osobnej železničnej dopravy, keď tvrdíš, že pre človeka s priemernou mzdou je vlastne lepší autobus?
Reply on: Solider #168690:


Je mi ľúto nechápeš ma ale fajn.
Reply on: inovacebus #168689:
Ja viem, že si úplne mimo realitu a to mi stačí. Tvoj nápad nie je principiálne zlý, lenže je nerealizovateľný, pretože verejná doprava pri takomto nastavení cien cestovného a dotácii od mesta bude vždy stratová. Rovnako, ako keď to bude mať mestský podnik, rovnako aj u súkromníka.
Reply on: Vladimír #168688:


Si svedkom aj vodičom že vieš ja viem ako to tam je.
Reply on: inovacebus #168683:
Stále neviem, čo tým chceš povedať. Že mesto Poprad nedotuje MHD v Poprade? Samozrejme že dotuje - uhrádza všetku stratu do posledného centu.
Reply on: 810zssk #168686:

Nie je aspoň župa neplatí žiadne výdavky haha.
Reply on: inovacebus #168683:
Ano, SAD Poprad je uplne tragicky priklad sukromneho dopravcu.
Reply on: inovacebus #168681:
jedna vec je dodávateľ, druhá vec je to, že tie dobré styky sú alebo aspoň boli podopreté mafiou J&T a z toho je mi na grcanie, lebo keby nebolo toho, že za SOR stojí J&T, tak by SOR sotva dostal toľko zakáziek na vozidlá. Bohužiaľ v týchto postsocialistických republikách kde narýchlo bola nasadená demokracia a liberalizmus to v prvom rade zneužili vo svoj prospech rôzne hyeny.
Reply on: inovacebus #168678:
Pozri:
- bud mesto vlastni 100% podniku a dotuje ho (zaroven vlastni majetok DPB a vozy) a my platime "symbolicke" cestovne
- alebo mesto DPB preda, bude ho dotovat dalej a bude mat holy zadok a vysie cestovne
- alebo DPB preda uplne, dotovat nebude a listok bude stat pomaly 2 eura ako vo Viedni, co zase zaplatia ludia, pricom investovat do vozidiel bude asi minimalne - vsak to co mame jazdi ne?

Mas na vyber 🙂
Reply on: Vladimír #168682:

Viď autobusová doprava SAD Poprad spojitosť Troligabus spolumajiteľa nech si hľadá mesto lebo to neutiahne a dostane sa do takých dlhou že to nesplatí ani doterajší primátor. Hodnotu D.P: Bratislava stanový súdny znalec.
Reply on: inovacebus #168674:
Ty to píšeš takým spôsobom, ako by si si myslel, že ak mesto predá DPB, nebude musieť dotovať MHD. Samozrejme opak je pravdou - mesto podľa zákona bude musieť dopravcovi uznať všetky oprávnené náklady a uhradiť vzniknutú stratu + primeraný zisk.
Reply on: no.ev.di. #168680:

Nezaujíma ak ma mesto dobre s dodávateľom styky tak je to kladný faktor a obchod. Výhodné by boli viaceré reformy aby ľudia neboli poškodení 🙂
Reply on: 810zssk #168677:
predsa J&T ? dodávajú autobusy, mesto by mohlo argumentovať, že mať takto prepojeného dodávateľa a dopravcu by bolo výhodné a prípade za priaznivých stykov s vedením mesta, by mohli sosať aj viac z mestskej kasy na výkony gratis, t.j. posilňovanie autobusových liniek, zanedbanie električiek a ich náhrada autobusmi postupne. To je samozrejme totálne tragický (a možno aj tragikomický) scénár, ale stať sa môže všeličo... Okrem toho J&T a Cresco chcú od mesta v troch žalobách vydrankať ďalších 30 mil. € takže očividne kšefty na 10.5 a 18m busy nepostačujú, parazit si žiada ďalšiu dávku.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.