Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #168695:
Drobné zamyslenie, že 25 m motorák aj 75 m jednotka majú stále práve dve stanovištia rušovodia?
Reply on: Vladimír #168673:
Myslím, že inovacebus nevie ani čí je ?
Reply on: inovacebus #168666:
Čo hovoríš? Urážaš nás?
Reply on: MIkimoUSE00 #168704:
A akú pesničku im dáš zahrať ? ?
Pozdravujem všetkých vodičov Bratislavskej MHD.
Reply on: no.ev.di. #168642:
Konečne v tom bude spravodlivosť. Prečo by mal obyvateĺ Dolných Honov, Dúbravky alebo DNV platiť viac ako Petržalčan? Keby tvoji rodičia boli dostali byt na Dolných Honoch alebo v Lamači, škrečal by si presne opačne.
Reply on: Joyki #168638:
Skoro celé SK dochádza do BA a jazdí tam pravidelne MHD?
Reply on: Joyki #168638:
Z VHD do auta kvôli cene prešlo v histórii asi tak jedno promile zákazníkov. Do auta sa prechádza kvôli egu, komfortu, operatívnosti, nedostatočnému rozsahu a kvalite VHD, nie kvôli cene, to je len šotodogma.
Reply on: Valec #168698:
okrem toho inak je vlak aj bezpečnejší než auto si dovolím tvrdiť. S priateľkou ideme občas autom po diaľnici cez Rajku a zrovna tam sa zrazil kamión s autobusom, no proste niet nad ten pocit vedieť, že jazdíš ty alebo tvoja priateľka denne po ceste, kde môže prísť o život vďaka chybe toho iného. A fakt je, že aj kamionisti jazdia veľmi často po cestách ako idioti. Keď som si robil vodičák, tak nás predbiehal kamión na tom nadjazde v zákrute ponad diaľnicu Lafranconi - Rajka, inštruktora mohlo poraziť... Preto aj autom keď tak ísť, iba keď to je nevyhnutne treba.
Reply on: Valec #168698:
máš pravdu, bude to tak lepšie. Keď si to tak zoberiem, že by som na lístok teraz prejazdil za 90 dní cca 88€ a to rátam iba cesty z/do práce, tak ma to nezabije. Vždy lepšie ako to prepiť alebo stratiť.

Ad "Ľudia na západe" - najlepšie to vystihli slová jedného chlapíka na TA3 : "Slovensko prežíva automobilovú pubertu." Kamarát má napr. auto, býva kdesi v prdeli na Zochovej chate ale jazdí autobusom a vlakom, jak do TT, tak do BA. Auto vyťahuje iba výnimočne, keď ho mal doviezť otcovi alebo keď šiel cez Pezinskú Babu do Malaciek.
Reply on: no.ev.di. #168642:
Prvé alebo druhé pásmo, to je jedno. Bratislava je jedno mesto, všetci platia rovnaké dane, tak prečo má byť časť ľudí znevýhodnená podľa ich pobytu. Argument kto ako dlho a ako ďaleko cestuje neobstojí, lebo cena sa odvíja podľa toho, či prekročíš nejakú pomyslenú hranicu a nie od dĺžky cesty. Ja cestujem 9 minút cez hranicu, do centra chodím max. raz za týždeň a platím viac, ako keď ideš ty do Auparku prípadne vyvážať sa niekde inde. Vysvetli mi prečo?

Re #168644 Joyki: A prečo si myslíš, že všetci dochádzajúci cestujú do prvého pásma?
Komu je veľa za cestovanie do BA, ten sa sem môže kľudne presťahovať (alebo si u niekoho nahlásiť trvalý pobyt a môže mať BMK), alebo si nájsť prácu v mieste bydliska.

Re #168652 810zssk: Neviem to na 100%, ale vravelo sa o tom (tuším to bolo aj medializované) už od vtedy, čo sa hovorilo o zmene cestovného.

Re #168658 MatejBA: Pri zavádzaní pásiem v roku 2000 sa cena upravila tak, že za pôvodný celosieťový si si kúpil len 1. pásmo a celosieťový stál o stovku viac. Nepamätám presné sumy, ale niečo okolo 500 a 600 Sk to vtedy bolo. Máš pocit, že vtedy to nebolo pre niekoho dosť?

Re #168659 Joyki: Kto ti tie ceny povedal?

Re #168684 MatejBA: Máš tam jednu chybu, cestovné bude tak symbolické, aké si mesto stanoví. Bez ohľadu na to, či by MHD prevádzkoval súkromík alebo DPB, stále môže byť aj zadarmo, aj za 2€.

Re #168689 inovacebus: Takže máš zaručené informácie, aké vedia poskytovať len vodiči, čo? ? Samozrejme, všetko čo si tu popísal sú neskutočné nezmysli.

Re #168694 no.ev.di.: "bohatí jazdia autom a takmer vôbec vlakom"
Ale toto platí žiaľ len na Slovensku. Na západe totiž bohatí poznajú aj cenu svojho času a počas cesty sa môžu venovať aj iným veciam ako len sledovaniu situácie na ceste.
uz skoncila zurka beusakou ????
Reply on: AAA #168692:
inak on by asi najradšej všetko ťahal po ceste a po železnici vozil iba VIP, čo si to zaplatia plne z vlastného. Zaujímavé, že tiež nepožaduje to, aby neboli dotované autobusy, veď tie idú rovnako z peňazí ľudí ako vlaky, ibaže vlaky objednáva priamo štát a autobusy VÚC. Tiež mudrlant nepozerá na to, že keď napadne pár cm snehu, tak autobusová doprava je v prdeli, kdesi sa vykydne kamión a už sa nedá jazdiť + rozbité cesty, výtlky, ktoré treba každý rok opravovať. Kde takto treba opravovať výtlky na železniciach, či ratovať ranených ľudí pri nehode kamión vs. bus? Je pravda, že aj vlak sa môže vykoľajiť ale podľa mňa štatistiky úmrtí vlak/autobus/auto vyznievajú najlepšie pre vlak. Samozrejme nútiť ľudí cestovať vlakom tam kde je vlaková stanica/zastávka 1km od posledného domu je choré, hoc sa to dá riešiť nadväznými autobusovými spojmi, ktoré by ľudí od vlaku rozvážali.
Nedávno sme tu preberali novú motorovú jednotku od ŽOS Vrútky. Keď som videl, že celková dĺžka súpravy je 57,6m so 168 miestami na sedelnie a naproti tomu vozík Regio Shuttle má dĺžku 25,5m s 50 miestami na sedenie, tak ma napadá otázka, že či sa to nepremietne do priestoru na nohy pre sediacich cestujúcich, či to nebude šermovanie a prekladanie nohami ako v niektorých autobusoch kde sú sedadlá oproti sebe. ?
Reply on: AAA #168692:
keď pre človeka s priemernou mzdou je lepší autobus, tak potom ani tí nadpriemernou nebudú cestovať vlakom, lebo bohatí jazdia autom a takmer vôbec vlakom.
Reply on: Ivan3 #168643:
A na trase Plavecký Štvrtok - Bratislava sa určite tieto výhody naplno prejavia. ?
Reply on: S499.1023 #168634:
Ja osobne si nemyslím, že som nejaký veľký šotouš, ale k veci. Spoločná dopravná politika EÚ a aj štátna dopravná politika chcú preferovať železničnú dopravu (aj osobnú) pred cestnou. Mám teda na teba dve otázky: 1. Ako to chceš za súčasnej situácie, ktorá panuje na železnici dosiahnuť, ak vlak bude drahší ako autobus? 2. Aký má byť podľa teba zmysel osobnej železničnej dopravy, keď tvrdíš, že pre človeka s priemernou mzdou je vlastne lepší autobus?
Reply on: Solider #168690:


Je mi ľúto nechápeš ma ale fajn.
Reply on: inovacebus #168689:
Ja viem, že si úplne mimo realitu a to mi stačí. Tvoj nápad nie je principiálne zlý, lenže je nerealizovateľný, pretože verejná doprava pri takomto nastavení cien cestovného a dotácii od mesta bude vždy stratová. Rovnako, ako keď to bude mať mestský podnik, rovnako aj u súkromníka.
Reply on: Vladimír #168688:


Si svedkom aj vodičom že vieš ja viem ako to tam je.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.