Reply on: Kami #16820:
Ohladom B 961:
1. Nie su nebezpecne? A co takto dvere? No, mame v BA nejake skusenosti so samootvaranim pocas jazdy... Aky to bol voz? Kto doplni cislo? 4xxx...
2. Nepohodlne? Ano, sadni si na 2. napravu smerom ku klbu. Preco to tam nie je ako u B 732? Teda normalne, tak ako to ma napr. Ik 283?
3. Nespolahlive? Co som pocul od roznych ludi co s tym maju do cinenia, tak za velmi spolahlive tie autobusy nepovazuju. Ale to sa tykalo B 741, neviem aky maju nazor na B 961. Zrejme bude rovnaky.
4. Rozpadavajuce sroty? Hmm, staci si porovnat rovnako (ne)udrziavany Ikarus 280 vs. Karosa B 741. Pricom su tie Ikarusy aj starsie. Napriek tomu niektore vyzeraju lepsie ako Karosy. Navyse, take veci ako "trhajuca sa podlaha", "prepadnute, nekomfortne sedadla", "otrhane madla", "vypadavajuce okna", "prepadajuce sa schody" a pod. su vylucne problemy Karos. To ani kataforeza nevyriesi (tie prepadavajuce schody mozno). Neviem o tom, ze by Ik 280 mali tieto problemy.
Ale aby bolo jasne, ja nemam nic proti cechom, ale voci konkretnemu vyrobku. Karosa B 961 (ale aj B 951) je zvratena konstrukcia, zastarala, nemoderna, splnajuca akurat nejake EU normy a tym to konci. Ked uz mame kupovat nieco co nie je na urovni sucasnych svetovych trendov, tak potom Ikarusy C83. Igorko, ja mam pocit ze to vyrabaju, niekam pre Rusko a samozrejme pre seba. Netreba sa im divit, vsak to su genialne vozy, casom overene, spolahlive. A najma takmer neznicitelne. To, co podaly v uliciach Bratislavy Ikarusy radu 200 nepodal ziaden iny autobus. Ked sa pozrem napr. na 2881 a 1317, tak pri porovnavani je jasne, ze 2881 odviezol viacej ludi, ako sa na 1317 vobec pozrelo. Uvedomte si, ake vykony tie autobusy podali. A to som sa vypraval aj s veducim divizie autobusy v DPB. a on sam mi to potvrdil. Povedal, ze to co do Ikarusom investovali im tie autobusy mnohonasobne vratili. Ziaden iny typ autobusu, ako Ikarus 280 a 283 nie je osvedcenejsia konstrukcia.
Tomas