tomu by som nechápal ani ja, keby som nevidel na vlastné oči ako to na tomto úseku s L35 a 135 funguje. Totiž, ak príde L32/33/133 na Kuklovskú s "balíkom", tak nastúpi aj 5-12 ľudí do minibusu a ide na Veternicovú či Kuklovskú, ale niekedy nenastupoval vôbec nikto. Hlavne využívanie odvozu od Kuklovskej na zastávky ako Ľ. Fullu či J.Stanislava a z nich ďalej nebol takmer ani 0,5 človeka na spoj a pritom J.Stanislava bola dosť odľahlá zastávka.
Len pár čísel k L135 : najviac ľudí nastupovalo na L135 v priemere na : Kuklovská nástupná pred cestou cez Veternicovú (3,929 os/spoj), MiÚ Karlova Ves (2,467), Borská (2,333), Veternicová (1,429), Molecova (1,333), Líščie údolie (1,067) a Hlaváčikova 20 (1,000) = toto boli zastávky, kde bol priemer nastupujúcich nad celkovým priemerom nastupujúcich na zastávku, ktorý bol 0,820
vystupujúcich bolo najviac na : Kuklovská pri ceste od Kuklovskej 60 (4,667), Sološnícka (2,200), Hlaváčikova (1,786), L.Sáru (1,071) a Veternicová (1,000). Možno pri i=30/30/30//30 na L35 a teda iba jednej minibusovej linke, počet cestujúcich poklesne a ľudia sa budú odtiaľto viac presúvať pešo a možno linka osloví viac ľudí práve pre spojenie s Tescom a dobrým spojením na Borskú a časom si to vyžiada skrátenie intervalu na 20 minút.
pekný plán, kludne by to mohli takto spraviť, však sa ušetrí za 78 aj 66 denne 910 vkm, to je celkom dosť...a od trhoviska môžu chodiť k Eurovei aj 50, prípadne 68 na apollo
pokojne sa môže točiť ako dnes L66, to je už detail, podstata je : ušetriť vzkm na vození vzduchu do Petržalky skrátením po Euroveu. Keby sa L78 stočila popri Eurovee ušetrilo by sa 7,59vzkm na kolo a keby šla na Šafko ušetrilo by sa 7,11vzkm na kolo. Pri 80 odchodoch na L78 Po-Pi, by to robilo 607,2vzkm denne úspory vo variante "Eurovea" a 568,8vzkm vo variante "Šafko". Pri skrátení L66 po trhovisko by sa na jedno kolo ušetrilo 4,89vzkm, pri 62 spojoch z Domkárskej Po-Pi a 55 So-Ne, by to bolo ušetrených 303,18vzkm cez prac. deň a 268,95vzkm cez víkend.
Dnes ide na DD v rannej špičkovej hodine:
15x sólo a 10x kĺbak - 25 spojov za hodinu, spolu spoj v priemere každých 2.4 min
keby sa išli ráno na 10 (5 min int.) bola by hodinová kapacita:
6x sólo, 6x 15m voz, 12x kĺbak - 24 spojov za hodinu, spoj v priemere každých 2.5 min. a dokonca spolu vyššia kapacita
to je "redukcia"
?
Prekvapilo ma, že bola zrušená zachádzka cez Sološnícku a Šaštínsku, lebo tam nastupovalo/vystupovalo na L35/135 na každom spoji dosť ľudí. Jednalo sa hlavne o tento úsek http://maps.google.cz/maps/ms?ie=UTF8&brcurrent=5,0,1&hl=sk&msa=0&ll=48.161391,17.047369&spn=0.007443,0.021136&t=h&z=16&msid=216688296026987259676.0004a0669e3585a4fb469 kde ľudí nastupovalo/vystupovalo dokopy toľko čo na takmer tretine zastávok L135. Čo sa týka L133, tak vraj sa váha medzi dvoma variantami v špičkových intervaloch a síce :
a) L32 : rš-10, pš-12, L33 : rš-5, pš-6, L133 : rš-10, pš-12
b) L32 : rš+pš-12, L33 : rš+pš-6, L133 : rš+pš-12
V rámci úspory by mohli ešte urobiť toto
- zrušiť L27,38
- na L44 zrušiť úsek Siemens - Jaskový rad (ak tam vidíte ľudí, tak iba preto, že ľudia podaktorí nastupujú na Siemens, prevezú sa celým Jaskovým radom a pokračujú na Bárdošovu ul. a okolie) a zachádzku k zast. L.Dérera (za 3-4 jazdy tam vystúpi akurát tak jeden človek)
- na L56 zrušiť úsek Tbiliská - Záhumenice
- na L66 zrušiť úsek trhovisko - Eurovea
- L78 odkloniť na Šafko (obslúži tak Euroveu namiesto L66 a nebude voziť z/do Petržalky 10-20 ľudí klbák) čím by posilnila spojenie Ružinov - Šafko
Aha, takze bude asi nejaka redukcia. Som zvedavy na Petrzalske spoje. Ci, sa este budu chystat nejake zmeny po tom zasadnuti dopravnej komisii? Alebo to bude nateraz vsetko?
Tie zmeny ohľadom DD liniek beriem. Konečne sa to upraví i keď tú 32 nechápem... Časť ľudí sa sťažovala a časť to chválila, ale pravdepodobne je to aj kvôli tomu, že tam bola úzka cesta. A takže 133 sa neredukuje?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
no.ev.di.
Len pár čísel k L135 : najviac ľudí nastupovalo na L135 v priemere na : Kuklovská nástupná pred cestou cez Veternicovú (3,929 os/spoj), MiÚ Karlova Ves (2,467), Borská (2,333), Veternicová (1,429), Molecova (1,333), Líščie údolie (1,067) a Hlaváčikova 20 (1,000) = toto boli zastávky, kde bol priemer nastupujúcich nad celkovým priemerom nastupujúcich na zastávku, ktorý bol 0,820
vystupujúcich bolo najviac na : Kuklovská pri ceste od Kuklovskej 60 (4,667), Sološnícka (2,200), Hlaváčikova (1,786), L.Sáru (1,071) a Veternicová (1,000). Možno pri i=30/30/30//30 na L35 a teda iba jednej minibusovej linke, počet cestujúcich poklesne a ľudia sa budú odtiaľto viac presúvať pešo a možno linka osloví viac ľudí práve pre spojenie s Tescom a dobrým spojením na Borskú a časom si to vyžiada skrátenie intervalu na 20 minút.