Reply on: 810zssk #163152:
inteligentný byť nemusí, stačí sa pozrieť na realitu! Ono je to tak, že náš štát či už za komunistov alebo fašistov bol v takom stave, že doprave nestagnovala. Jak za prvého Slovenského štátu, tak aj po ňom boli okolo dopravy veľmi akční ľudia. Otcov kolega mal to šťastie, že sa mu kdesi po starých skriniach na Klemensovej, ktoré tam boli roky po chodbách podarilo nájsť dokumenty a projekty ešte na tzv. Gemerské spojky, keď sme prišli o juh Slovenska a ostali nám z tratí 174,165 a 166 iba také slíže. Sú tam podpisy všetkých tých vedúcich ľudí za 1. Slovenského štátu. To akou závratnou rýchlosťou konali vo veci spojenia tých tratí bolo neuveriteľné priam! Však dodnes stojí celý hotový tunel medzi Slavošovcami a Koprášom ako aj tunel pod Dielikom, medzi Tisovcom a Muráňom, ako aj už vyše 60-ročný Koprášsky viadukt. Jediné čo tomu všetkému chýbalo sú násyp a koľajnice. A to prosím stihli za krátky čas postaviť. Dnes, v dnešnom stave, keby sme prišli o juh Slovenska (čiste teoreticky, nič také sa stať nemôže aj keď istá fóbia u určitých ľudí existuje), tak by sa 10-15 rokov iba publikovali články, zbieral by sa na tom iba politický kapitál, potom by sa 10 rokov robili projekty, 10 rokov by sa hľadali peniaze a stavalo by sa "závratnou" rýchlosťou. Len pre premietnutie do reálu, stačí sa pozrieť na "riešenia" NS MHD v Bratislave, ktoré nikto nevie dodať desaťročia, furt sa diskutuje a ani jeden km koľajníci či už metra, vlaku, "S-Bahnu", električky alebo iných všelijakých "vynálezov" nebol položený. Keby to bolo v rukách totalitného režimu, inak by sa obracali aby to mali hotové.Dnes ide o to,že najprv všetko rozkradnúť a spraviť niečo pre ľudí je na úplne poslednom mieste.
MatejBA