Reply on: eripmav #136292:
na takéto akcie nepotrebuješ šrotovné, ale stačí, ak by TK/EK dávali podľa toho, v akom stave ten voz skutočne je a nie po známosti, že "daj papiere, donesiem vybavené"...prípadne skúsiť zaviesť nejaký typ "ekologickej dane", napríklad náhradou za EK, na ktorý títo pučpajtáši nepristúpia, pretože by prišli o hlasy. teda, buď za každý rok platíš poplatok v závislosti od roku výroby, prípadne od typu motora, katalyzátora a pod. ale to by bolo asi príliš komplikované...
Re #136291 eripmav: neviem, či ich práve počet klesol až tak výrazne...
napríklad sú na parkoviskách staré škody, lady či citróny, ktoré sú totálne vraky, ale majú EČV, takže ich nikto neodtiahne a keby sa ich majiteľ chcel zbaviť, mal na to výbornú príležitosť, a neurobil to... a to nehovorím o tom, že sú tam aj takéto vozy, ktoré jazdili pred šrotovným a jazdia aj po ňom...
kecho
Re #136272 Emo: "staré autá sa už dosť výrazne minuly" to myslíš vážne? hlavne, že šrotovali vozy aj v perfektnom stave aj tesne nad 10 rokov, pričom tu po cestách lietajú ešte stále aj lady či škody 100?
Re #136277 levan: "by ľudia minuli na nákupy rovnakú masu peňazí (úspory+šrotovné) a za rovnaký čas" splietaš dve veci dohromady. šrotovné by nemuseli míňať v tom čase, pretože 1/rozpočtové prachy sa dali využiť oveľa rozumnejšie+2/štát by nemusel vydať ani cent+3/prišlo by k poklesu cien automobilov=nárast dopytu+4/v budúcnosti(po šrotovnom)by neprišlo k "pádu na hubu" automobilového priemyslu-som zvedavý na ten následný pokles predaja áut.
Re #136243 kacka: naše médiá sú úplne nezávislé