Reply on: levan #136288:
práve tu sú tie problémy: "šrotovné išlo cez predajcov" & "využilo sa vo ve¾kej miere na dovážané autá" takže najsociálnejší zadotovali vybraným skupinám nové vozítka a vybraným skupinám zvýšilo predajnosť (aj) z mojich daní, za čo som skutočne 'vďačný'... a "pokles cien bol možný, ale nebol istý" rovnako môžeš napísať, že aj rast cien bol "možný"
keď sa niečo nepredáva a potrebujem sa toho zbaviť (díler), tak proste musím znížiť cenu. lenže ak mi dá niekto (štát) dotáciu na to, aby som ju znížiť nemusel, tak to proste neurobím a niekto (štát) mi zariadil, aby som nemusel ani pohnúť prstom a dopyt u mňa sa dostane na pôvodnú úroveň... čiže výsledok SVK šrotovného = spokojní predajcovia, spokojní noví majitelia = voličské hlasy; podpora domácej produkcie minimálna = pokles výroby = pokles (štátneho) príjmu z daní/odvodov = rast sociálnych výdavkov = rast nezamestnanosti = strata pracovných návykov... = odkázanosť na sociálne dávky = príchod mesiáša, ktorý im ich opäť sľúbi a máme tu voľby 2010...momochodom, by ma zaujímalo, koľko ľudí si nechalo dotovane zošrotovať voz, pričom malo k dispozícii ešte minimálne jeden ďalší
kecho
Re #136272 Emo: "staré autá sa už dosť výrazne minuly" to myslíš vážne? hlavne, že šrotovali vozy aj v perfektnom stave aj tesne nad 10 rokov, pričom tu po cestách lietajú ešte stále aj lady či škody 100?
Re #136277 levan: "by ľudia minuli na nákupy rovnakú masu peňazí (úspory+šrotovné) a za rovnaký čas" splietaš dve veci dohromady. šrotovné by nemuseli míňať v tom čase, pretože 1/rozpočtové prachy sa dali využiť oveľa rozumnejšie+2/štát by nemusel vydať ani cent+3/prišlo by k poklesu cien automobilov=nárast dopytu+4/v budúcnosti(po šrotovnom)by neprišlo k "pádu na hubu" automobilového priemyslu-som zvedavý na ten následný pokles predaja áut.
Re #136243 kacka: naše médiá sú úplne nezávislé