Reply on: S499.1023 #133413:
Videl som to len v školskom zemepisnom atlase od Brunclíka a Macháta, 4. (1925) a 5. (1930) vydanie, Železniční mapa ČSR 1:1,5 mil., takže ako to malo byť prepojené, z toho nevidno. Ale ako poznám tamojší kraj, tak by to bez tunela nešlo.Je to zakreslené ako "projektovaná dráha". Ďalšie z roku 1925: Veselí n.M.-NMnV (už sa vtedy stavala), Vsetín-Púchov, Pravenec-Turč. Teplice, Č.Skala-Mníšek n.Hn., Seredné-Mukačevo-Iršava. V 1930 sú ako projektované zakreslené už iba posledné dve.
Martin Fundárek
Všetko záleží na tom, ako ďaleko sú zastávky. Pri rýchlosti chôdze 4 km/h, ktorá sa vo výpočtoch štandardne používa ako priemer, by museli byť zastávky v priemernej vzdialenosti cca 160 m, aby sa stihli prejsť za 10 minút. Ale aj taký prípad môže nastať. Napríklad taká štvorzastávková trasa Farského-Mlynarovičova-Muchovo nám.-Vavilovova-Farského by sa dala za 10 minút prejsť aj so semaformi.