Doteraz bola nútená prestupovať väčšia skupina cestujúcich (smerom do centra) a menšia skupina išla priamo na Dostojevského rad, po spustení električky to bude presne naopak. Máme prestupnú tarifu a nemôže jazdiť všetko odvšadiaľ všade.
Malo by to inak PLUS aj v tom, žeby nebolo treba nièiť vybudovanú trolejbusovú trať Rajská - Dunajská. Ale nevýhodu to má v tom, že :
1) elektrièky idúce z nábrežia by vynechávali zastávku Šafárikovo nám. ak by sa vybudovala dvojko¾ajná trať na Vajanského nábreží
2) keby neplatil bod 1) tak by tá trať bola praktická len pre elektrièky idúce cez Jesenského, nako¾ko by to ak by sa uvažovalo s linkou cez tunel k ASMN, by to bola ve¾ká zachádzka cez Šafko a Dostojveského
3) trať na Dunajskej by mala výhodu v tom, že by to bolo rýchle pre elektrièky idúce z tunela alebo Jesenského, rýchlejšie spojenie AS - Kamenné nám. - Nám. ¼. Štúra (tam 70 nezastavuje, len prechádza okolo), AS - Nám. SNP - Kapucínska (neexistuje ani) a navyše keby existovala pri takej elektrièkovej križovatke preferencia tak by to trvalo rovnako dlho pre elektrièky z Petržalky ako keby šli cez Dostojevského
4) Ak by teda nejaká elektrièková linka schádzala zo Starého mosta na smer Dostojevského neviem si to moc dobre predstaviť kadia¾ by to šlo a nevýhoda by bola, že by tá elektrièka nezastavovala na Šafku
5) najväèší význam teda vidím v tej trolejbusovej trati s BUS-pruhom po Dostojevského rad, ktorá by sa aj lepšie pri Malej scéne vetvila na smer Šafko keby bola jedno obratisko a na smer EUROVEA
z toho titulu ano, dokonca v oboch smeroch, ale ak uz tam nebude chodit L50 a L78 a cestujuci do zony Mlynske Nivy a Karadicova budu viac-menej nuteni v Petrzalke nastupit do elektricky, tak sa budu musiet asi vo zvysenej miere ako je to teraz presuvat na Dostojevskeho, kde zatial maju (mozno aj budu mat) k dispozicii iba L70, lebo L133 odboci na Landererovu,
cestujuci, ktori teraz pouzivaju L78 a vystupuju na zastavkach Krizna a Trnavske myto budu moct vyuzivat elektricku bez prestupovania, ale ludia su dost netrpezlivi a hlavne v rannej spicke neradi stracaju cas, nechce sa mi to teraz hladat v CP, ale odhadujem, ze jazda L4 zo Safka na Trnavske myto je cca 2-krat tak dlha, ako L78 po Dostojevskeho a Karadicovej
ono celkovo spraviť trolejbusovú trať Dostojevského rad - Nábr. arm. gen. L. Slobodu - Molecova + zatrolejovať aj trať k Štúrákom a eventuálne aj zatrolejovať obratisko pod Novým mostom, by nebola zlá investícia
Trat cez Dostojevskeho rad by urcite mala zmysel. Nie len ze je kapacitne zaujimava pre elektricku, ale aj by pomohla znizit zranitelnost siete, kedy by sme mali tretiu spojku vychod-zapad, ktoru dost potrebujeme..
Nebolo by od veci keby mesto uvažovalo nad výstavbou električkovej trate od Autobusovej stanice cez Dunajskú alebo Dostojevského rad.
- cez Dunajskú by to síce stálo vylúčenie trolejbusov 202 a 205 no mohla by napr. premávať potom električka v trase Dúbravka - KV - nábrežie / tunel (dve varianty)- Kamenné nám. - Dunajská - AS - (prípadné predĺženie cez Prievozskú a Gagarinovu k Cintorínu Ružinov, kde by mohol byť prestupný terminál z prímestských bus liniek a P+R, avšak pochybujem, že zástavba a ostatné veci okolo by umožnili trať predĺžiť cez Vrakunskú ulicu na Dolné hony)
- dočasne by však určite bola potreba obratiska električiek pri ASMN, ktoré by sa dalo zapracovať do návrhu rekonštrukcie AS, kedy by malo dojsť ku kompletnému prebudovaniu celého priestoru a lepšiemu využitiu (aspoň dúfam, že sa tak stane), alebo trať od Kamenného nám. ťahať cez Dunajskú - Mlynské nivy a Košickú (podľa starých plánov) a vznikla by tak alternatívna trať pre električky z Ružinova (dala by sa tak v úseku od Herlianskej po Šafko nahradiť L50.
- ďalej by bolo podľa mňa vhodné odkloniť za linku 50 v úseku ASMN - Šafko L202 (v budúcnosti L72), za predpokladu, že sa podarí vybudovať trolejbusovú trať na Dostojevského rad a k EUROVEA, ako bolo sľubované, čiže 202 smer Šafko a 205 by odbočovala do EUROVEY pri Malej Scéne.
vidis ze nie som jedina ? a k tomu clanku na zozname. myslim ze ani tym beznym ludom neuskodi, ked budu v clanku pouzite spravne fotky. to mas to iste, ako ste tu vy riesili clanok o jednom z testovanych busov (uz neviem ktory, lebo busy nesledujem) ze je tam plno chyb. to bezneho cestujuceho alebo citatela toho clanku tiez nezaujima, ked sa tomu nerozumie.
Po prve, slovo fanusici neexistuje. Po druhe, je to blbost. Taketo clanky citaju predovsetkym "bezny cestujuci", zatial co fanusikovia vyhladavaju informacie na specializovanych strankach ako iMHD, Dpm-Prk, Dpm-Prk2, Dpm-Prk3 a Dpm-Prk548.
Majo