Vladimir: Take pesimisticke to vyzeralo aj v roku 1997 a kolko busov potom prislo o rok... Teraz je to pesimistickejsie, ale som presvedceny, ze minimalne za tych 50 hrdzavych Ikarusov 280 sa nahrada najst musi. Redukovat intervaly uz totiz nie je kde... (Ak samozrejme nezrusia napr. taku 85ku )
J: #12361 > Zasnem. Ja si hovorim optimista, ale na take som ani nepomyslel. Chces vediet, v akom stave bude MHD v BA v roku 2006? ...bude o 15 SORov viac...
ALL: Pozerali ste dnes TA3 ??????? Takze most Kosicka je uz definitivne co sa projektu tyka odklepnuty ! Zaciatok vystavby 25.2.2003. Elektricky po nom mohli chodit, ale bol schvaleny iny navrh a uz je to nemenne - definitivum. Takto to bolo dnes povedane.
#12384: okrem ineho pustili aj lunackov vyrok z minula o tom, ze nikto nenavrhoval aby krizovatka bola kruhova. k tomu sa vyjadrila starostka vajnor, ktora vravela, ze zohnali z rozpoctu MC 5mil. sk a dufali, ze krizovatka bude kruhova (a v zmysle toho aj rokovali). teraz sa im podarilo (vajnorom) oddialit spustenie obchvatu okolo vajnor s tym, ze existujuce krizovatky su nevhodne ... otvorenie ma byt az 31.3. - mozno aj so zmenou
TURBO: #12340 - pri skokovom odpinani indukcnosti dochadza k napatovym spickam - mas pravdu. Preto sa do obvodu dava paralelne k indukcnosti nulova dioda i ked neviem si to dobre predstavit u elektricky.
Igorko #12378:
Suhlas. Ja viem ze rychlomer ukazuje pribliznu rychlost, neboj sa, niesom taky hlupucky... Aj s tym nastavenim vozov mas recht. Inac, toho cloveka by stacilo odstrelit... Ako psa. BACH!
#12362: Stuttgart bol inšpiráciou pre Liberec, tam je to tiež takto. V Stuttgarte ešte stále premávajú 2 úzkorozchodné linky, majú tam krásne múzeum električiek v Zuffenshausene a v 1000 mm vozovni je tiež hromada historických vozidiel. Tieto dve 1000 mm trate ostanú zachované aj po úplnom prechode na 1435 mm a bude na nich múzejná prevádzka. A v Stuttgarte nemajú nadzemné metro ale rýchlodrážnu električku, ktorá v centre mesta lezie pod zem. V Stuttgarte sú totiž na svoje električky hrdí a nemusia ich maskovať za názov "metro". Aj keď je pravdou, že 1435 linky sú označené U ale to pochádza zo začiatkov výstavby, keď boli električky "úpadkové". Na Stuttgarte je zaujímavé aj to, že sa nemusi trápiť s nízkopodlažkami, pretož majú vysoké peróny s bezbariérovým príástupom a teda úrovňový nástup do vozidiel. Tieto veľké električky majú INDUSI ako vlak a jazdia až 90 km/h. #12363: Električkám vo všeobecnosti nerobí takéto počasie problémy, to je spôsobené koncentráciou bratislavských "špecifík" ako sú napr. neúdržba električiek, neúdržba tratí, neúdržba vrchného vedenia a sprostí vodiči:-). Inak v podmienkach BA a vôbec rozvojových krajín nie je dôvod používať 100% NP električky. Tie majú totoiž pomerne brutálne účinky na zvršok a neviem ako by BA koľajnice po pár sezónach s ULF-om vyzerali:-(. A podmienkou pre Prahu nie sú všetky hnané nápravy ale stúpavosť 8% a prejazdný profil. Ale prejazdný profil sa rieši v PRahe vždy s novou generáciou električiek - staré vozy 2200 mm, T1 2400 mm, T2/3 2500 mm a KT8 2500 mm ale väčší rozvor a mešie skosenie - vždy sa musela sieť prekopávať. Vozidlá spĺňajúce tieto požiadavky existujú ale sú pekne drahé. #12369: Turbíčko, to, čo ukazuje rýchlomer, nie je skutočná rýchlosť. A T3 sú rovnako silné, resp. zanedbateľne slabšie ako T6 akurát sú zle nastavené. #12374: Úplný súhlas, toho človeka by mali navýstrahu verejne prejsť Ikarusom 280 a potom cez neho cúvnuť.
I.
QUAKEMAN