Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vladimir, moze to byt aj horsie! 🙂 Predstav si, ze by sme zacali kratke aftobusy nahradzat klbovimi midibusmi (alebo mini?)

To musi byt potesenie viezt sa v takom klbovom SORe (ak taky existuje) Tie 4 dvere by sa otvarali 10 minut! Take by som odporucal v spicke na 21ku!!!

Ale teraz fakt! Na 21ku by sa hodili busy po specialnej uprave, kde by boli sedacky sklapacie a v spicke by vseci stali! (frenky/vladimir/turbo: to jedine im asi zostava, ked nepostavia obratisko M.Marecka/Podhorske)

A to by kvoli tej Mokrohajskej mohli pustit do premavky ten "bezbarierovy Ik-437(??), ten klbovy, co chodil na 121 a mal previciacie cisla, ako boli v Priory prve digitalne hodiny! Ten co som pri nom kazdu chvilu videl Dispecing! Sa kazil viac jak trolejbus s nalomenimi palicami! To by som potom chvalil dopravny podnik keby taky + klbove sory (alebo nedajboze kratke) vypravil na 21ku rano v spicke!

Ale musim pochvalit DPB za tie 4 21ky, ktore dosli vcera. Fakt ma to prekvapilo.

Takze do BA sa budu dodavat 21TrM a 22TrM???

Dakujemm..
wurmi, quakeman> A predstavte si, ze nulova dioda sa nahodou neotvori nacas (pokial viem, nie je to typ schottky). Potom krabust prejde cez vzdusnu krizovatku, trochu pofoti a je po statickom menici...

Papyr> lacna ta 22Tr. takych 10-20 by sa mi na 201ku hodilo 🙂
Anndy: k tym tr na DD: jeden kus 22Tr sice stoji cca 12-12,7 mil. korun, ale ceskych. Takze krat aktualny kurz Kc.
Vladimir: Take pesimisticke to vyzeralo aj v roku 1997 a kolko busov potom prislo o rok... Teraz je to pesimistickejsie, ale som presvedceny, ze minimalne za tych 50 hrdzavych Ikarusov 280 sa nahrada najst musi. Redukovat intervaly uz totiz nie je kde... (Ak samozrejme nezrusia napr. taku 85ku 🙂 )
J: #12361 > Zasnem. Ja si hovorim optimista, ale na take som ani nepomyslel. Chces vediet, v akom stave bude MHD v BA v roku 2006? ...bude o 15 SORov viac...
dusoft: ehm, viem o tom, caka sa kosicku cast tohto webu 🙂

tr3mp: ja som chcel DPB aj pochvalit v stredu za to, ze vcelku zvladal tu snehovu kalamitu. Predtym som si ale precital Dispecera a hned ma to preslo 🙂
Tak a meme po rychlodraznej trati v 5trzke!!!

HTML Tagy? to su vzorce, ktore sa zadavaju pri tvorbe WWW stranok nie? znamená to že by som mohol písať tučným (pomocou príkazu B - B/ )?
ALL: Pozerali ste dnes TA3 ??????? Takze most Kosicka je uz definitivne co sa projektu tyka odklepnuty ! Zaciatok vystavby 25.2.2003. Elektricky po nom mohli chodit, ale bol schvaleny iny navrh a uz je to nemenne - definitivum. Takto to bolo dnes povedane.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

juro: Ja viem, preco o nich nehovoril, ze nie su potrebne (teda vylozene nutne) 😉, len som chcel napisat vsetky fakty z clanku
#12383 Andrej(Andy008): Lebo nove eliny by nebolo treba, staci presmerovat jednu sucasnu linku.
Z: #12381 hribiky su hribiky vo fontane na zaciatku karlovky, tam kde su dve odstavne kolaje na elektrickovej trati
#12384: okrem ineho pustili aj lunackov vyrok z minula o tom, ze nikto nenavrhoval aby krizovatka bola kruhova. k tomu sa vyjadrila starostka vajnor, ktora vravela, ze zohnali z rozpoctu MC 5mil. sk a dufali, ze krizovatka bude kruhova (a v zmysle toho aj rokovali). teraz sa im podarilo (vajnorom) oddialit spustenie obchvatu okolo vajnor s tym, ze existujuce krizovatky su nevhodne ... otvorenie ma byt az 31.3. - mozno aj so zmenou

viac po pesnicke ...

🙂
na twiste sa prave hovori o kruhovych objazdoch ... aj o vajnoroch
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

No tak pani v dnesnom Novom case mate odhad p. Weigla z roku 2000 na naklady inej dopravy na DD.

1. tbusy - 35mil. na trat + 9-10 NP tbusov (nespecifikoval aky - akurat, ze naklad na jeden je cca 13mil. - cize klbak pocitam)

2. eliny - trat 250-300mil. sk - o novych vozoch nehovoril.

Ak to spocitam, tak tbusy podla neho vychadzaju na 1/2 az 2/3 z elin (podla toho, ci 250 alebo 300).
wurmi:#12380-nulove diody sa nachadzaju v elektrickach v pulznych menicoch
Je tu dnes ostro-az sa bojim opytat...co su hribiky?... 🙂
TURBO: #12340 - pri skokovom odpinani indukcnosti dochadza k napatovym spickam - mas pravdu. Preto sa do obvodu dava paralelne k indukcnosti nulova dioda 🙂 i ked neviem si to dobre predstavit u elektricky.
Igorko #12378:
Suhlas. Ja viem ze rychlomer ukazuje pribliznu rychlost, neboj sa, niesom taky hlupucky... 🙂 Aj s tym nastavenim vozov mas recht. Inac, toho cloveka by stacilo odstrelit... Ako psa. BACH!
#12362: Stuttgart bol inšpiráciou pre Liberec, tam je to tiež takto. V Stuttgarte ešte stále premávajú 2 úzkorozchodné linky, majú tam krásne múzeum električiek v Zuffenshausene a v 1000 mm vozovni je tiež hromada historických vozidiel. Tieto dve 1000 mm trate ostanú zachované aj po úplnom prechode na 1435 mm a bude na nich múzejná prevádzka. A v Stuttgarte nemajú nadzemné metro ale rýchlodrážnu električku, ktorá v centre mesta lezie pod zem. V Stuttgarte sú totiž na svoje električky hrdí a nemusia ich maskovať za názov "metro". Aj keď je pravdou, že 1435 linky sú označené U ale to pochádza zo začiatkov výstavby, keď boli električky "úpadkové". Na Stuttgarte je zaujímavé aj to, že sa nemusi trápiť s nízkopodlažkami, pretož majú vysoké peróny s bezbariérovým príástupom a teda úrovňový nástup do vozidiel. Tieto veľké električky majú INDUSI ako vlak a jazdia až 90 km/h. #12363: Električkám vo všeobecnosti nerobí takéto počasie problémy, to je spôsobené koncentráciou bratislavských "špecifík" ako sú napr. neúdržba električiek, neúdržba tratí, neúdržba vrchného vedenia a sprostí vodiči:-). Inak v podmienkach BA a vôbec rozvojových krajín nie je dôvod používať 100% NP električky. Tie majú totoiž pomerne brutálne účinky na zvršok a neviem ako by BA koľajnice po pár sezónach s ULF-om vyzerali:-(. A podmienkou pre Prahu nie sú všetky hnané nápravy ale stúpavosť 8% a prejazdný profil. Ale prejazdný profil sa rieši v PRahe vždy s novou generáciou električiek - staré vozy 2200 mm, T1 2400 mm, T2/3 2500 mm a KT8 2500 mm ale väčší rozvor a mešie skosenie - vždy sa musela sieť prekopávať. Vozidlá spĺňajúce tieto požiadavky existujú ale sú pekne drahé. #12369: Turbíčko, to, čo ukazuje rýchlomer, nie je skutočná rýchlosť. A T3 sú rovnako silné, resp. zanedbateľne slabšie ako T6 akurát sú zle nastavené. #12374: Úplný súhlas, toho človeka by mali navýstrahu verejne prejsť Ikarusom 280 a potom cez neho cúvnuť.
I.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

tr3mp #12371: Mozno je to preto, ze maju pocit, ze sucasna kvalita stale nezodpoveda ani tejto cene...!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.