Reply on: stravinskij #122687:
Na Šancovej BUS pruh je, resp. je tam dačo načmárané ale veselo sa tam parkuje. No skončím tu ako šotouš, ale tak mesto má na výber. Buď podporí BUS pruhy aj tam kde si to nevieme predstaviť alebo električku. Predstav si ako by vyzerala Štefánikova keby tam doteraz jazdila električka... Autičkári by tvrdli jak Y v kolónach a MHDčkari by sa bez zdržania presúvali električkou od Hl.ST. a SAV na Hodžovo cez Nám. SNP až na Hviezdoslavovo námestie a Šafko. A k tomu si zober aká výhoda by to bola teraz keď je zrušený prejazd medzi Nám. SNP a Kamenným nám. pre IAD. To sú výhody MHD na ktoré sa nikdy nemyslelo. Ja by som si vedel električku predstaviť na Šancovej, prečo nie. Keď IADčkári niesú ochotní rešpekovať vyhradené BUS pruhy, tak budú musieť respektovať električku a keď nebudú skončia zlisovaní ako papier. S IADčkarmi nejde vyjednávať, treba ich ignorovať tak ako oni ignorujú napr. BUS pruhy a vyznačené zastávky alebo miesta kde sa otáčajú vozidlá MHD.P.S.: Funguje ti mail ktorý máš pripojený na tento nick?
stravinskij
Ludia chcu vselico, ale ja som tu na to, aby som im to zatrhol a prekazil ?
Re #122586 Valec:
Nechcem menit Solaris. Mam ho rad. Len mam pochybnost, ci typ interieru a teda aj cely autobus je optimum pre podmienky Bratislavy. Solaris je fajn pokial ludi niekde nalozi -babicky, deduskov, tehotne mamicky, mamicky s kocikom... - a niekde ich potom vylozi. Na prejazd centrom, kde ludia nastupuju na par zastavok, je podla mna nevyhovujuci. Akonahle musi niekto stat v tej uzkej ulicke, nedajboze viaceri, je to "pohroma".
Nastupujem na poslednej zastavke v Dubravke, castym javom byva, ze ludia tak-tak nastupia, pripadne ich par ostane vonku. Pocitam, ze 1 sedadlo minus = 2 pohodlne stojaci, a takych 6 - 8 sa mi tam zda byt zbytocnych, t.j. o 6 - 8 ludi by sa mohlo viac odviezt, bez vyraznejsej ujmy na pohodli ostatnych.
Navysenie objemu vykonov, je super vec, len je otazne, ci si to my - pasazieri a danovi poplatnici - mozeme a budeme moct dovolit. Okrem toho, uz teraz sa stava, ze autobusy (2 a viac) sa stretaju na krizovatkach, na zastavkach, pripadne v strede krizovatiek pokial je zastaka hned za nou ( SAV, Sancova,...) 93-ka ma najhustejsie intervaly a casto vidam, ze idu dve hned posebe. Nase cetrum ma jeden zajmensich polomerov, tie hlavne uzly -velke krizovatky - su prilis blizko seba - co je tiez specifikum. Aj preto mi nie je prilis pochuti uvazovat o MHD v intenciach vseobecnych zasad a "optimalnych pomerov", ktore sa uplatnuju v celej Europe. Ved kazde mesto je ine, kazda ulica, kazda linka je ina a ma svoje specifika ?