Najhorší prípad sú zastávky na Račianskom mýte. Na tomto príklade je naprosto jasné, čo je dôležitejšie - priepustnosť a plynulosť dopravy.
Čo na tom, že na celej Radlinského ul. (okrem kúsku pred križovatkou, ktorý je tam všetci vieme prečo) je iba jediný jazdný pruh, podobne v úrovni zastávok Ursínyho, Račianska ul. sa musí začínať ako dvojprúdovka. Chodci na zastávkach miesto nepotrebujú. Potlačia sa. Toto je tá bezpečosť...
Zatiaľ čo tlač, skladovanie, distribúcia papierových CL, prevádzka automatov na CL sú zadarmo? Poprosil by som sa vyvarovať takýchto tvrdení bez znalosti (NIE odhadovania) presných čísel za obidva varianty.
V zahraničí (aspoň v tom civilizovanom, nemám na mysli západný Balkán zvaný Taliansko) nemožno tvrdiť "keď má cesta dva pruhy, autá tam pôjdu aspoň osemdesiatkou". Len na Slovensku pojem "vymáhateľnosť práva" akoby neexistoval a toho jediného, čo sa o jej zavedenie snažil, sa snažia všelijakí krepčiaci nominanti Veľkého Muftího kriminalizovať...
Súhalsím s článkom, tá Záhradnícka je neuveriteľne fušersky naprojektovaná. Opäť sa potvrdilo to, čo som písal, že každá jedna dopravná stavba je v Bratislave totálne doondená.
Kto to má nasvedomí? Nejaká súkromná firma, alebo to projektovalo priamo nejaké srandovné oddelenie magistrátu? ?
Hrôza pomyslieť, ako by doničili Petržalku, ak by sa predsa len tá električková trať stavala. ?
Inac podobne hrozne ako Zahradnicka ul. je zle riesena aj splet krizovatiek pri Poluse.
Inac krizovatka Molecova a Karloveska tiez nie je vyhra pre chodcov, od novovybudovanej predajne LIDL sa chodec dostane na druhu stranu cesty (4 semafori) az 3 krat (legalne ked chce cakat na zelene) cize musi cakat skoro 3 cykly.
Ale hlavne heslo magistratu (trocha ironie): Chodec je triedny nepriatel, zavadzia na chodnikoch (vsak auta nemaju kde parkovat), zavadzia na cestach a prechodoch a v poslednom rade si dovoli najvyssiu drzost a to vyuzivanie MHD ktoru musi mesto dotovat, vsak keby neboli chodci nemusela by byt ani MHD a kolko by mesto usetrilo!
Myslim ze je celkom jasne co to znamena - z SMS listku ma DPB mensie zisky ako z papieroveho (lebo poplatky operatorom a prevadzkovatelovi). Oni ocakavali ze ked daju trochu vyssiu cenu tak to vyuziju len ti co nemaju inu moznost a inak by isli nacierno = trzba 0 sk. Cize ocakavali ze trzby stupnu (z 0 na 24).
Lenze co podcenili je, ze clovek je tvor lenivy a specialne Bratislavcania su ochotny si kusok priplatit aby nemuseli hladat mince pripadne stanok - ale namiesto listka v automate, resp. v stanku si kupia SMS listok, co pre DPB znamena znizenie trzieb.
A je predpoklad ze od januara (kedy zrusia 30 minutovy listok) bude sluzba este vyuzivanejsia.
810zssk