predstav si ze si kupim od ZSSK jednosmerny listok na trasu Bratislava - Zilina - Martin - Kremnicke Bane - Zvolen - Bratislava
ide to a ten listok je definovany ZSSK ako JEDNOSMERNY a pritom spravim slucku a minimalne na trase BA ZST Vinohrady - BA Hlavna stanica idem presne o 180stupnov opacne po presne tej istej trase (aj ked mozno inej kolaji - ale to vlastne plati vzdy aj pri elektricke alebo autobuse)... ale z pohladu matematickej teorie grafov a aj z pohladu ZSSK to je jednosmerna cesta...
? ja poznam sanitara z nemocnice ktory si z preukaza ZTP mrtveho pacienta spravil "svoj" (vsak to je zdrap papiera s nalepenou fotkou a zaroven sa vie zatvarit ze naozaj je "tazko postihnuty") a chodi tak uz 2 roky zadarmo MHD ? nikdy revizori nepytali aj obciansky, kde by zistili ze je preukaz na ine meno, fotku vymenil... ono keby to nebol sanitar so 7tisic cisteho tak by mu to clovek aj zazlieval...
jednosmerne ako opak spiatocneho? ale to moze fungovat na zeleznici, kde si clovek kupuje listok na konkretnu trasu - s presne definovanou nie len nastupnou a vystupnou bodom, ale dokonca aj bodmi na trase v sieti, tak ze cesta je uplne nespochybnitelne jasne definovana... v sieti (teda prepajani bodov viacerymi, mnohymi cestami - moznost okruhov) a zaroven len s udajom nastupnej zastavky a smeru po prvy spoj, je NEMOZNE URCIT SMER a teda nemozne dokazovat "zneuzitie" listka na spiatocnu cestu, okrem spojenia na nastupnu zastavku - a aj to je dost diskutabilne, ze ci ked spravim na trase v sieti slucku - ci to je uz "spiatocnictvo" alebo stale "jednosmer"
ano, vsak to su jedine dve data s ktorymi uvazujem: nastupna zastavka a smer cesty z nej po prvu najblizsiu zastavku v danom smere. pretoze pokojne po prvej zastavke mozem z tohto spoja vystupit ? alebo to tvrdit... takze jediny usek kde je urceny smer je to spojenie medzi nastupnou a prvou nasledujucou zastavkou v tom smere.
A co Skoda 15Tr co bola na dlhych dieloch? Vraj na tom usetria a to poriadne. Ze vraj je drahsie startovat a ist so sekundarnym motorom Skody 25 Tr ako dotiahnut na Liaz-ke Skodu 15 Tr. Ale ze vraj sa s tym zle jazdi. Horsie ako na ''25-ke'' V kazdom pripade UVIDIME ? ? ? ? ☺ ?
A ešte som zvedaví ako revízori tú jednosmernosť budú kontrolovať. To budú nosiť kódovník všetkých zastávok a každý jeden lístok podľa neho kontrolovať? ?
Ako videť DPB stále klame. A o tom som ani nevedel, že všetko sa musí vybaviť vo vozidle. Našťastie niesom čierny pasažier, ale aspoň viem, že keď si zabudnem električenku tak sa budem dohadovať vnútri lebo ma označia, že som utiekol. Ja by som bol za to, aby ako teraz polícia testuje, že sa sníma z ich vozidla každý zásah aj so zvukom, aby bolo jasné či konajú tak ako majú. Čo tak aby revizóri nosievali malé kamerky na odeve a mikrofóny? ? Ale to je zlý nápad lebo by DPB musel zamestnávať ešte človeka na zostrihávanie a prerobenie obrazu a zvuku tak aby s toho vzniklo, že človek utiekol, nadával a neviem čo všetko.
inak to by ma zaujimalo, co chlapik spomina, ze vsetky vykony suvisice s pokutovanim sa maju vykonavat vo vozidle.. to kazdy, kto pozna tarifny prepravok, nacapa ho revizor, vystupi a pekne sa s nim rozluci, bude oznaceny ako clovek co utiekol?
Ak si tie peniaze majú vopchať SOR a J´n´T do vačku to fakt nemusím ani ja a určite nikto z cestujúcich ? dva roky už sa hovorí o vhodných klbákoch. Ja neviem teda či čakajú Ferrari, Porsche alebo Alfa Romeo autobusy alebo Cadillac ak to mám tak nafúknúť. Solaris nakúpili bez rozpakov a teraz protipólom je pripravovanie na tender klbákov jak keď lačný ide vieš čo... Cestujúci nevideli od 1998 žiadny poriadny nový autobus, trolejbus a ani električku! Jedna štrajkujúca 21Tr a k nej šesť zneužívaných 25Tr, ktoré si pomýlili s autobusmi, plus dáke krivé vajčiská a 22 pekelných Solarisov, ktoré premávajú len na pár linkách namiesto toho aby robili garantované NP spoje pre ZŤP, tak to fakt je slabý argument obnovy VP. A keď DP má NP vozidlá a nedokáže robiť garantované nízkopodlažné spoje pre nespoľahlivosť vozidiel, kapacitu a pod. je to obraz jeho vlastnej schopnosti.
Ike