Reply on: Ike #112364:
Ako videť DPB stále klame. A o tom som ani nevedel, že všetko sa musí vybaviť vo vozidle. Našťastie niesom čierny pasažier, ale aspoň viem, že keď si zabudnem električenku tak sa budem dohadovať vnútri lebo ma označia, že som utiekol. Ja by som bol za to, aby ako teraz polícia testuje, že sa sníma z ich vozidla každý zásah aj so zvukom, aby bolo jasné či konajú tak ako majú. Čo tak aby revizóri nosievali malé kamerky na odeve a mikrofóny? ? Ale to je zlý nápad lebo by DPB musel zamestnávať ešte človeka na zostrihávanie a prerobenie obrazu a zvuku tak aby s toho vzniklo, že človek utiekol, nadával a neviem čo všetko.
Martin Fundárek
80 % cestujúcich používa predplatné lístky.
Ročné predplatné sa nezdražuje.
Štvrťročné a mesačné predplatné sa skryto zvyšuje skrátením platnosti o 1,4 %, čo nepokryje ani polročnú infláciu, nieto ešte infláciu od posledného zdražovania.
Jedna cesta na 31-60 minút sa zlacňuje o 4,1 %.
Jedna cesta na 11-15 minút s prestupom a 16-30 minút sa zdražuje o 17,2 %, čo približne pokryje infláciu od posledného zdražovania.
Jedna cesta na 11-15 minút bez prestupu sa zlacňuje o 16,3 %.
Jedna cesta na 1-10 minút bez prestupu sa zdražuje o 7,6 %, čo opäť nepokrýva ani infláciu od posledného zdražovania.
Jedna cesta na 1-10 minút s prestupom sa zdražuje o 50,6 %.
Suma sumárum: Zdraženie nad úroveň inflácie sa dotkne len malej časti jednej pätiny cestujúcich, a to tých, ktorí cestujú v rannej špičke s prestupom na nosné linky 21, 68, 93, 94 alebo 95 (v ostatných prípadoch je cestovanie s prestupom za 10 minút len ilúziou). Nezabúdajme pritom, že pre človeka, čo cestuje na takýto lístok denne v prvom pásme 2x, je už dnes výhodnejšie zakúpiť si štvrťročný lístok.
Toto zdražovanie preto považujem za nedostatočné, podľa mňa malo byť vyššie. Na podfinancovanie DP v konečnom dôsledku doplatia sami cestujúci - bude menej peňazí na obnovu vozidlového parku, menej peňazí na výkony, takže sa budeme viac a dlhšie tlačiť v starých šrotoch.