Tu sa treba ale zaoberať oveľa vážnejšími dôsledkami riešenia, ktoré je súčasne realizované.... to, že dočasne tam boli nejaké problémy s obiehaním, je v širšom kontexte dosť nepodstatné.
Áno, je to populizmus primátora, ktorý nechce pripustiť zdražovanie, aby nestratil jeden z posledných argumentov, prečo by mal zostať v kresle aj po ďalších voľbách.
podla mna je problem nie zdrazovanie, ale zmena systemu. preco sa neustale meni system??? aky to ma zmysel? zdrazovanie je legitimne. menit system pri kazdom zdrazovani je nezmysel na bratislavsky sposob... najprv prestupna casova tarifa a idea prestupovania a potom (mozno v zaujme zakryt zdrazovanie) zrazu zmena systemu, ktory rusi prestupnost zakladneho listka a zaroven zrusenim 30minutoveho rusi aj diferenciaciu medzi tymi co cestuju dlho a kratko (a pre mna je naozaj nepochopitelne preco ked niekto cestuju na dlhu vzdialenost a na kratku, tak ma platit rovnako...)
mali sa pausalne zvysit ceny a nie zaobalovat zdrazenie do zmeny systemu... to je populizmus... zjavne to na ludi plati... je na zmenu systemu alebo nejaky iny dovod ako to ze sa do toho skryje zdrazenie?
Ja viem, že veľa Bratislavčanov by sa chcelo voziť nízkopodlažnými Mercedesmi a ULFami za korunu na hodinu, ale tak to fungovať nemôže. Dopravný podnik musí na vykonávanie dopravy dostať dostatočné množstvo peňazí, a čím menej dostane od cestujúcich, tým viac musí dostať od mesta, čiže z daní cestujúcich aj necestujúcich. DPB je dlhodobo podfinancovaný, zdražovanie nekopíruje ani infláciu.
80 % cestujúcich používa predplatné lístky.
Ročné predplatné sa nezdražuje.
Štvrťročné a mesačné predplatné sa skryto zvyšuje skrátením platnosti o 1,4 %, čo nepokryje ani polročnú infláciu, nieto ešte infláciu od posledného zdražovania.
Jedna cesta na 31-60 minút sa zlacňuje o 4,1 %.
Jedna cesta na 11-15 minút s prestupom a 16-30 minút sa zdražuje o 17,2 %, čo približne pokryje infláciu od posledného zdražovania.
Jedna cesta na 11-15 minút bez prestupu sa zlacňuje o 16,3 %.
Jedna cesta na 1-10 minút bez prestupu sa zdražuje o 7,6 %, čo opäť nepokrýva ani infláciu od posledného zdražovania.
Jedna cesta na 1-10 minút s prestupom sa zdražuje o 50,6 %.
Suma sumárum: Zdraženie nad úroveň inflácie sa dotkne len malej časti jednej pätiny cestujúcich, a to tých, ktorí cestujú v rannej špičke s prestupom na nosné linky 21, 68, 93, 94 alebo 95 (v ostatných prípadoch je cestovanie s prestupom za 10 minút len ilúziou). Nezabúdajme pritom, že pre človeka, čo cestuje na takýto lístok denne v prvom pásme 2x, je už dnes výhodnejšie zakúpiť si štvrťročný lístok.
Toto zdražovanie preto považujem za nedostatočné, podľa mňa malo byť vyššie. Na podfinancovanie DP v konečnom dôsledku doplatia sami cestujúci - bude menej peňazí na obnovu vozidlového parku, menej peňazí na výkony, takže sa budeme viac a dlhšie tlačiť v starých šrotoch.
najlepsie je ze vsetci sa dokazu bavit o "jednom smere" alebo "jednosmernosti" a pritom nikoho nenapadne, ze jedine o com sa treba bavid je DEFINICIA a ked sa rozhodne niekto (DPB) zacat pouzivat termin jednosmernost, mal by ho definovat a potom by ziadne diskusie neboli... ale kedze sme na slovensku tak sa pokojne moze stat ze budeme mat "jednosmerny" listok bez toho aby ktokolvek definoval co to znamena... ze ked napriklad elektricka odboci zo zahradnickej na mileticovu, teda pojdem inym smerom, ci si treba cvakat novy listok, alebo ci ked budem jazdit v slucke L14 dookola cez jesenskeho-nam.l.stura-safarikovo nam - kamenne nam, ci to idem stale jednym smerom alebo uz nie (co je dost problem nejak rozumne zadefinovat)...
Aha. V #112167 si písal "Z clanku v BN:", čo som pochopil ako Bratislavské noviny.
Na stránke Bratislavy ide o informáciu nejakej úradníčky, ktorá vôbec nemusí byť vyčerpávajúca ani presná. Navrhujem odročiť diskusiu na tému "jedným smerom" až do zverejnenia oficiálneho tarifu. Môžeme sa dočkať kadejakých prekvapení (napríklad zrušenia víkendového predĺženia platnosti 60-minútového lístka na 90-minútový ?.)
ale inak napada niekoho ako by toto "cestujuci mohli zneuzit"... akoze 60minut je dost, ale aby sa nejak masovo niekto vozil dookola tam a naspat - to akoze preco by to robil??? ok, ja verim, niekto moze ist nieco vybavit za 10minut a odviest sa 25minut tam a 25minut naspat... no strasny zlocin... ja som vzdy myslel ze tieto casove tarify su o tom ze zaplatim, aspon priblizne za tolko co precestujem - vyjadrene v case, nie ze zaplatim za 60minut aj ked potrebujem ist 15minut... alebo 2 krat 60minut ked idem len 2 krat 15minut...
no, inspirovat sa viednou v bratislave, to mi pride ako zly vtip... asi tak... to by bolo treba vymenit
1. cestujucich
2. revizorov
3. DPB s vedenim a vozidlami...
ked vymenime tieto "detaily" tak tu moze fungovat system ako vo viedni...
aj ked viedensky system nepoznam, viem ze mnohe systemy ktore hovoria o jednosmernosti funguju v metre, kde ide skorej o linie ako siet, kde je jednosmernost ovela lahsie definovatelna a urcitelna... ked mam 3-4 linky metra tak sa tam nedaju vymyslat take slucky a okruhy na oklamanie systemu...
Oni sa mozno inspirovali Viednou, ale tam sa asi viac predpoklada ze cestujuci s jednosmernym listkom nepojde obojsmerne (aj keby mu to obtazne dokazovali) lebo ma urcite eticke myslenie.
uvediem priklad...
- mam cvaknuty listok zo zimneho stadionu smerom na trnavske myto (to mozno jedine zistit z listka)
- a teraz ma revizor chyti na ceste z racianskeho myta na trnavske myto (v case platnosti listka...)
-ja budem tvrdit ze som isiel zimnystadion - trnavske myto-vazovova-radlinskeho-racianske myto-transke myto a tu som chcel vystupit
podla mna som isiel jednosmerne - neotocil som sa. pokial sa to berie matematicky, podla teorie grafov...
pokial to chce DPB brat nejak geometrick-zememeracksy - tak to vela sil prajem... to pribalia ku kazdemu listku GPS navigator s mapkou, alebo definuju ku kazdej zastavke a spojeniu medzi zastavkami podrobny tolopogicky popis trasy? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
AAA