papyr: a co si bezny clovek o K2S ma mysliet ? Akoze nechapem... podla mna pre nezainteresovaneho K2S PRAVOM posobi ako nova elektricka. Mimochodom z 80% MINIMALNE aj nova je...
. Inac ani ja som nikde nepisal ze 1435 mm rozchod nemoze byt v takom obluku ako 1000 mm. K polomerom: Mozno sa iba zda ze 1435 mm obluk je "ostrejsi", lebo kolajnice su dalej od seba. Polomer nemusi byt mensi, moze ist o opticky kalm, na to nezabudnime!
Inac, v Bazileji maju elekticky na 1000 mm rozchode a premavaju do oblukov s polomermi iba 11.8 metra! Neviem si predstavit ako by do takeho obluku isla elektricka na 1435 mm rozchode. Zeby 5 km/h? Apropo, tu je link na PDF tej tramvaje co tam jazdi: Combino

Cize odpoved znie: Na rozchode 1000 mm vozidlo lahsie prekotim na bok, ale pri rozchode 1435 mm ho zase lahsie vykolajim. Teda je tam nieco za nieco.

Oder mit Oesterreich?
)
hehe, jak malo nam staci...
Turbo
Pri rovnakych podmienkach je 1000-mm obluk lepsi. Ak ho budes mazat a pod, tak ti vydrzi naozaj dlho. Aj okolky viac vydrzia. Ja som to vravel uz davno: Preco nemam mazanie okolkov? Napr. Ostrva to uz davno ma. Staci ak bude mat 1/3 vozov mazanie, obluky to premaze dostatocne, zvysne 2/3 netreba. V Viedni zase mazu obluky, aj to je riesenie. Ja osobne som za mazanie okolkov, to je podla mna vhodnejsi a technicky lahsi sposob.
Ja ako strojar si myslim ze narvat trakcak na poloos je jednoduchsie na tisicke ako na 1435-ke. Dovod: Viac miesta na trakcak, kedze podvozk ma kolesa blizsie k sebe, ostava viac miesta medzi kolesom a bokom skrine - Predpokladam ze trakcak bude umiestneny zvonka - nizkopodlazna tramvaj. Inac sa bezne umiestnuju trakcaky do naboja kolesa, tam je uplne jedno aky rozchod chces.