papyr: a co si bezny clovek o K2S ma mysliet ? Akoze nechapem... podla mna pre nezainteresovaneho K2S PRAVOM posobi ako nova elektricka. Mimochodom z 80% MINIMALNE aj nova je...
. Inac ani ja som nikde nepisal ze 1435 mm rozchod nemoze byt v takom obluku ako 1000 mm. K polomerom: Mozno sa iba zda ze 1435 mm obluk je "ostrejsi", lebo kolajnice su dalej od seba. Polomer nemusi byt mensi, moze ist o opticky kalm, na to nezabudnime!
Inac, v Bazileji maju elekticky na 1000 mm rozchode a premavaju do oblukov s polomermi iba 11.8 metra! Neviem si predstavit ako by do takeho obluku isla elektricka na 1435 mm rozchode. Zeby 5 km/h? Apropo, tu je link na PDF tej tramvaje co tam jazdi: Combino

Navyse aj ked budes mat elektricky difrak, frezovat kolajnicu ti to bude tak isto, akurat nebude vnutorne kolo presmykovat - teda voz nepojde do smyku tak lahko ako pri pevnom dvojkoli. Na opotrebovanie kolajnice to vyrazny vplyv nema.

Cize odpoved znie: Na rozchode 1000 mm vozidlo lahsie prekotim na bok, ale pri rozchode 1435 mm ho zase lahsie vykolajim. Teda je tam nieco za nieco.

Oder mit Oesterreich?
Papyr
A co sa tyka tych oblukov: pisal si, ze 1000 ma moznost robenia mensich polomerov. Ja sa pytam: kde v BA je taky polomer odbocenia, ze 1000 sa tam vojde, ale 1435 uz nie?
K DD: Samozrejme, ze premisa "kam vylezie 1435, vylezie aj 1000" plati. Takze ak na DD vylezie 1435, vylezie aj 1000, lenze v suvislosti s DD som o 1000-ke nenapisal ani slovo.
(Pripomina mi to nasho matematikara na gympli, ktory nas ucil matematickej logike citatom z MHD: Neoznaceny cestovny listok je neplatny. A pytal sa: hovori tento vyrok nieco o oznacenom cestovnom listku? Nie.
Si: vazne si bezni cestujuci myslia, ze to je nova elina?