Ak sa student vysokej skoly v Bratislave zo spekulativnych dovodov (kvoli lacnejsej MHD) prehlasi na trvaly pobyt v Bratislave, o kolko viac ziska Bratislava na daniach?
Daň z príjmov FO sa rozdeľuje nasledovne (zákon 564/2004):
6,2 % zostáva štátu
70,3 % obciam
23,5 % VÚC
Časť určená pre obce sa rozpočíta jednotlivým obciam takto (nariadenie 668/2004):
23 % podľa počtu obyvateľov
- z toho 57 % sa vynásobí koeficientom nadmorskej výšky (od 0,75 po 2,00 – Bratislava 0,7991)
32 % podľa počtu obyvateľov vynásobených koeficientom veľkostnej kategórie (do 1000 obyv. 0,89, Bratislava 2,35)
40 % podľa počtu žiakov základných umeleckých škôl a školských zariadení v zriaďovateľskej pôsobnosti obce, prepočítaného koeficientom (od 2 do 61)
5 % podľa počtu obyvateľov nad 62 rokov
Časť príjmov pre VÚC sa rozpočíta takto (to isté nariadenie):
15 % podľa počtu obyvateľov
15 % podľa počtu obyvateľov od 15 do 18 rokov
32 % podľa počtu obyvateľov nad 62 rokov
9 % podľa obrátenej hustoty obyvateľstva
20 % podľa dĺžky ciest II. triedy a III. triedy vo vlastníctve VÚC
9 % podľa rozlohy
a to celé sa ešte vynásobí koeficientom od 0,9518 do 1,0170 (na rok 2008)
Tak a teraz môžete, milí doplácači a nedoplácači, počítať, koľko z vašich daní išlo do Bratislavy a koľko do Uzovských Peklian?
Na zaklade coho mozme predpokladat ze na S7 sa zvysia prepravne naroky? Prepravne naroky sa zatial vyraznejsie zvysuju len na cestovanie do Viedne a na to je linka S7 absolutne nevhodna. Na letisko a do prihranicnych dzedzin staci autobus.
Keby o tu trasu bol zaujem tak je uz dnes vyuzivana (901 + S7)
Ano, ale plati MENEJ ako obyvatel Bratislavy a to jednoznacne JE nespravodlive. Mne pride idealny variant ze cudzi student zaplati ako Bratislavcan, s tym ze ten "poplatok navyse" si uz DPB vyziada od kraja. Samozrejme muselo by to byt nejako uzakonene..
Aj dnes je jednoduhsie cloveka odviest do Wolfsthalu, resp. na ASMN, ako na letisko tak preco nepresadaju? A zo skusenosti v okoli si myslim, ze je najmenej pravepodobne ze niekto presadne do VHD v nocnej hodine.
Mame nieco na zaklade coho predpokladat ze ludia do toho vlaku presadnu, alebo zacnu chodit novy ludia na letisko tak aby naplnili vlak?
A si si istý, že by to v BA bolo na osoh. Naproti tomu, čo v ČR (tipujem, že tie fotky sú len a len z nejakého DP z ČR) aj okrem modernizovaných 25ročných hrkálok uvidia aj nové vozidlá u nás by sa veselo 10 rokov modernizovalo veselo a nové električky by boli v nedohľadne. Modernizovalo sa až až, teraz je čas nie na "plastické operácie" zombíkov ale "plodiť novú generáciu" a to nákupom nových vozidiel! ?
Pre nich je navysovanie vozokilometrov zbytocna financna zataz. Vsak co, namiesto klbakov dame 15m vozy, zvacsime interval (lebo ten stary sa uz nestihal), vsak ludia sa potlacia.
Medzi Wolfsthalom a Bratislavou samozrejme nebudu chodit ludia ktory cestuju medzi letiskom a Bratislavou. Aspon nie v takom mnozstve aby sa ti oplatilo stavat novu trat.
Ja proti tomu nic nemam. Ak sa na***zon co to zaplati, nech sa paci. Ale z NASICH penazi, NIE.
Opakujem, mesto ju moze platit po hranice mesta. Zostavajucich 2000 m nech si zaplati zdruzenie zadunajskych Slovakov alebo obec Rajka alebo proste ktokolvek.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk