Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Inak, ked uz sa tolko "inspirujete" Brnom, neplanujete zaviest predaj PCL na poste? Lebo ludia co nebyvaju v BA a z nejakeho dovodu je pre nich nevhodne kupovat si listok v BA budu asi vyuzivat predaj v buse a mna dost desi ze nastupi niekto kto si bude kupovat listok na 8 zon a diktovat ktore chce.. Idealny by bol stav posta + DPB + ZSSK + SL + priamo v buse ZA PRIPLATOK. Posta je takmer v kazdej obci, vacsinou celkom vhodne umiestnena a tak je to dobre miesto na predaj.

Manipulacny poplatok za predaj v buse by mohol byt od 50 do 100 sk. Podotykam, hovorim o PCL, jednorazove listky by sa podla mna mali v regione predavat bez priplatku - tak ako je to v navrhu..

A este jeden navrh: Co tak specialny listok na MHD Pezinok? Lebo 20 sk mi pride dost. Ja osobne by som preferoval nejaky jednorazovy neprestupny listok za cca 12 sk (pre tych co nemaju PCL a idu len v ramci MHD) + platnost vsetkych BID dokladov (pre tych co prestupuju na regionalne linky a pre tych co maju PCL).
Reply on: Vladimír #102698:
Suhlas. Len to treba odkomunikovat. Idealne by boli vyjadrenia typu ze aj tak by sa zdrazovalo, akurat ze v tomto variante to vyjde tak ze po zdrazeni je benefit celosietoveho listka (teda celobratislavskeho) 🙂
Reply on: kecho #102694:
Ja si myslim ze cim vyssia pokuta tym lepsie AVSAK tolerovat jednorazove zabudnutie listku a podobne - nemyslim nedavat za to ziadnu pokutu, ale nizsiu. 2 000 sk je podla mna ako pokuta celkom fajn.
Reply on: kecho #102691:
Na schvalenie ide len tarifa, kedze tu musia BA a BSK schvalit. Ostatne veci su pokia viem medzi dopravcami.
Reply on: Ámos #102701:
13%, 63% - odkial mas tie cisla? empiricky vyskum?
Reply on: kecho #102702:
Mňa osobne zaujímajú ceny cestovného. Suma, akej sa po novom budú obávať čierni pasažieri je mi absolútne ukradnutá.
Reply on: kecho #102694:
Mňa skôr zaujal pojem zákonná zľava, totiž mám dojem, že už také zľavy neexistujú, a keby aj boli, ak by v zákone nebola podmienka ich využívania len pri odovzdaní osobných údajov, tarifa by zákonu odporovala.
Informovanie o podstatných zmenách: § 8 ods. 2 písmeno h): " Dopravca je okrem všeobecných povinností dopravcu (§ 4) povinný zabezpečiť zverejnenie a prístupnosť prepravného poriadku, cestovného poriadku a tarify, ako aj ďalších prevádzkových údajov a informácií potrebných pre cestujúcich v priestoroch prístupných verejnosti a podľa možnosti aj na zastávkach a v autobusoch," teda dopravca je povinný informovať o každej zmene tarify, teda opäť rozpor so zákonom, aj keď to pravdepodobne zámer nebol.
Reply on: kecho #102702:
zvysenie pokuty na 2000 korun je podla mna pozitivny krok.
Reply on: Ámos #102697:
samozrejme, všetko sa dá interpretovať dvojako ? aj ja ti môžem povedať, že nezaplatíš pokutu 1400, ale 2000, čo je vlastne tých 1400, ale zdražených o infláciu. mimochodom, prečo potom nedali k 10 min. tiež tých päť minút zdarma, keď sú takú štedrí? ? pretože desiatka nie je na cestovanie príliš použiteľný lístok, to ho mohli aj zrušiť.
Reply on: Vladimír #102699:
jo pre tych 13% ludi co si kupuje PCL len na 2. pasmo je zdrazenie takmer 50% vyrazne viac ako inflacia.
A rad by som vedel absolutne cislo. Kolko to je tych 13% tisicov ludi.
Reply on: Vladimír #102698:
stym mozem suhlasit.
Ale ten nezmysel nie je vzity ciastocne ale je vzity pre 63% cestujucich a treba najst sposob ako ho elegnatne zrusit tak aby DP neprisiel o dalsich 2-5% cestujucich.
Reply on: Ámos #102697:
No vidíš... tak sa skús zmieriť aj s tým, že si budeš kupovať PCL na 1. pásmo zdražený o infláciu a zadarmo k nemu dostaneš PCL na 2. pásmo ?
Reply on: Ámos #102693:
To všetko je len dôsledkom toho ABSOLÚTNE NEZMYSELNÉHO ROZHODNUTIA z roku 2000, kedy zaviedli možnosť kúpiť PCL pre jedno pásmo zvlášť. K tomu jednoducho NIKDY NEMALO DÔJSŤ. Teraz by sme nemuseli riešiť psychodebaty ako elegantne čiastočne vžitý nezmysel zrušiť.
Reply on: kecho #102695:
nie ty si budes kupovat 30minutovy zdrazeny o inflaciu a zadarmo si knemu dostal dalsich 30 minut.
http://www.bratislavskenoviny.sk/81577/doprava/nove-autobusy-maju-mensiu-kapacitu
Danielovy žakovi by som odporucil si pozriet aka dlha je ta jeho 12m Karosa.
Inak sa v podstate neda nesuhlasit.
Reply on: Ámos #102693:
ale podnik ťa naozaj núti kupovať si hodinový, pretože 10 minút je pri hustote zastávok DPB v BA (napr. centrum či Petržalka) veľmi málo. Príklad: za desať minút sa nedostaneš ani z obyčajného Ovsišťa po Aupark. Alebo keď zmenili 30 min. na 60 min., mali zmeniť aj 10 min. na 15 min alebo 20 s cenou dajme tomu 16 Sk. Ale potom to aj dôkladne kontrolovať a za každé prekročenie by mala byť pokuta.
Reply on: Valec #102692:

zoznam pripomienok k Tarife:
dohromady 3 kusy, z toho sú všetky DPB+OR+ER. ostatní k Tarife nemali ŽIADNE pripomienky. pričom pre mňa ako cestujúceho pri platení je záväzná Tarifa, kde mimochodom je tuším konkretizované, že základné cestovné je 60-min lístok, čo je pri 100-násobnej pokute trošku dosť (či aj keď si pozrieš infláciu za posledné roky, tak aj pokuta mala narásť? 🙂 ). Inak, či si niekto všimne, že základ (štandard) sa zvýšil z 10 minút (14 po novom 15) na hodinu (20), čo tiež nikomu nevadí.
čl. XIV bod 4 - "Dôsledkom odmietnutia poskytnutia osobných údajov je strata nároku na využitie zľavy (zákonnej a komerčnej) na cestovnom." lenže aká zľava je uvádzaná pri štandardnom PCL? Štandardný PCL nie je zľavnený lístok. Trošku si asi odporujú...
nádherná blbosť čl. XVI bod 3 "Ak bude TARIFA BID podstatne zmenená alebo podstatne doplnená, musí byť zabezpečené jej zverejnenie a sprístupnenie v úplnom znení." čo to je "podstatne"? pre mňa môže byť podstatné, keď sa tam zmení jedno písmeno alebo číslo, pre niekoho iného nemusí byť ani to, keď sa z nej zmení polovica.
absolútna perla, čl VII bod 2 posledná veta: "To ale nie je možné u všetkých dopravcov hlavne u ZSSK, neviem čo s tým, či
celý odsek vypustiť."
takúto nedokončeninu nemali radšej ani dávať na verejnosť.
keď spomínaš ZPP, pozri si čl. XVII ZPP, bod 5 "Cestujúci ... je povinný zaplatiť dopravcovi dovozné a úhradu stanovenú tarifou."
takže v ZPP pripomienka SL k pokutám nemá čo hľadať, keď sa nevedia vyjadriť priamo k dokumentu, v ktorom sa píše o pokutách a na ktorý sa pri ich stanovení odvoláva ZPP, nech si trhnú nohou.
Reply on: d3k0 #102674:

So zrusenim 30min listka suhlasim, len to treba dobre odkomunikovat. Nehovorit o zruseni 30min. a zlacneni 60min. Hovorit o zruseni 60min. zdrazeni 30min. na zaklade inflacie a ako bonus predlzenie jeho platnosti o 100%. Alebo to vymysliet hocijako inak, len aby sa podnik vyhol reciam, ze chcem zarabat ked zrusil 30min. listok a nuti si kupovat 60 min. aj ked cestuje niekto 15 -20min. 2 koruny su zanedbatelna suma ale luida sa budu stazovat. Pokial tuto zmenu dobre neodkomunikujes, tak ti cast ludi odiide.

Ide tu o zdrazovanie PCL sposobom, kedy ti to ludia odmietnu. Alebo vymysli sposob ako to odkomunikujes aby to prijali. A vermi argument ze bubu moct cestovat bez cvakania listku do Vajnor ich zaujimat nebude. Oni cestuju v relacii sidlisko - centrum.
Ak by si cenu PCL (1+2) zmrazil a knej sa postupne behom piatich rokov priblizoval s PCL na 1. a na 2. pasmo, tak ti to ludia vezmu lepsie ako takto.
Ak by som bol studentom, tak si po zavedeni BID elektricenku urcite nekupim.
Reply on: kecho #102691:
Treba si pozrieť aj zoznam pripomienok na konci a potom zistíš, prečo to vyšpecifikované nie je:

ZPP:
"Slovak Lines: V prepravnom poriadku BID je stanovená pokuta 50-násobok cestovného, čo je v rozpore so zákonom 168/1996 Z. z. § 14) ods. 3, kde je stanovené 20-násobok."

"BID, s. r. o. bude pred zavedením systému iniciovať zmenu zákona NRSR 168/1996 Z. z. § 14) ods. 3 pre dopravcu pravidelnej autobusovej dopravy zapojeného do integrovaného dopravného systému formou výnimky."

Tarifa:
"DPB, OR a ER: Zachovať súčasnú úroveň úhrady za cestovanie bez platného cestovného lístka a možnosť zníženia výšky úhrady pri úhrade priamo vo vozidle. Zachovať súčasnú úroveň poplatku za dodatočné preukázanie vlastníctva PCL."

"BID: Výška úhrady za cestovanie bez platného cestovného lístka bola stanovená do 100-násobku výšky základného cestovného. Konkrétne úhrady budú určené po dohode majoritných dopravcov a doplnené do ZPP."
Reply on: AAA #102690:
a to je taký problém rozpísať, že vo vozdilách DPB X-násobok, vo vozidlách SL Y-násobok a vo vozidlách ZSSR Z-násobok? veď tak veľa tých prepravcov nie je... okrem toho, myslím si, že to vedia už teraz, slovo "dodatočne SA" spraví sa mi príliš nepáči a ďalšia vec, toto je tuším návrh na schválenie a v tom ak sa bude robiť ešte niečo "dodatočne", tak je to zaujímavé...

Re #102686 kiko: 100 je prvé pásmo a 101 druhé pásmo. keď to už teda rozdelili, mohli spraviť aj PCL iba na 100 a iba na 101

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.